דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחוני-מדיני

עשרות בתים וכלי רכב של פלסטינים הוצתו בחווארה. נתניהו: "לא לקחת את החוק לידיים"

שעות לאחר הפיגוע שבו נרצחו האחים, הילל ויגל יניב, החלו עימותים במקום | לפי הסהר האדום ישנו הרוג פלסטיני וכ-100 פצועים פלסטינים | ראש הממשלה: "מבקש לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם"

עימותים באזור חווארה (צילום: מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
עימותים באזור חווארה (צילום: מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עימותים קשים בין יהודים לערבים הערב (ראשון) באזור חווארה. לפי התקשורת הפלסטינית ישנו הרוג במקום ולפחות 100 פצועים.

כוחות הביטחון חילצו 9 משפחות פלסטיניות מתוך בתים בוערים. יותר מ-30 בתים וחנויות הוצתו וכ-25 מכוניות נשרפו. כמה מתנחלים נפצעו מיידויי אבנים בידי פלסטינים וקיבלו טיפול רפואי במקום. דובר צה"ל: "הרמטכ״ל הנחה על תגבור כוחות נוסף לסיכול פיגועים ומניעת הפרות סדר, לצד חיזוק והגברת המאמצים ללכידת המחבלים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנה אל הציבור: "אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות – לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם. אני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים".

נשיא מדינה יצחק הרצוג: ״נטילת החוק בידיים, פרעות ואלימות כלפי חפים מפשע – אינם דרכנו ואני מגנה זאת בתוקף. עלינו לאפשר לצה״ל, למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון ללכוד את המחבל הנתעב ולהשיב את הסדר על כנו לאלתר״.

כ-50 משפחות עלו הערב ליישוב איתמר. ביניהם חברת הכנסת, לימור סון הר-מלך: "הכתובת הייתה על הקיר ובחודשים האחרונים התרעתי מפניה יחד עם תושבי הישובים כאן מעל כל במה אפשרית. זעקתי, התחננתי והזהרתי, אבל הנורא מכל אכן קרה"

יו"ר תנועת נחלה, דניאלה וייס, אמרה באיתמר: "הגיע הזמן שממשלת 'ימין על מלא' תבנה מאות ישובים חדשים ביהודה ושומרון".

גדודי חללי אל-אקצא הכריזו על מצב של התגייסות כללית דחופה. "קוראים לפגוע באויב הציוני ולהתעמת עם המתנחלים – למען ניצחון לעמנו בחווארה". בהמשך לכך, כוחות הביטחון הפלסטינים עצרו שיירה של פעילים שהייתה בדרכה לקבר רחל.

גם בעזה מגיבים למצב, דובר חמאס עבד א-לטיף אל-קאנוע מאיים: "רצועת עזה נמצאת במצב של זעם ורתיחה על מה שקורה בחווארה. לא נאפשר לממשלה הפשיסטית הזו להפריד בין הזירות הפלסטיניות".

במערכת הביטחון העלו חששות מהסלמה שתלך ותתפשט. גורם ביטחוני בכיר: "מתפרעים יהודים מפריעים לנו במרדף אחרי המחבל ומסיטים את כוחות צה"ל ממשימת ההגנה שלנו".

סגן ראש מועצת שומרון, דוידי בן ציון, כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו: "כאן בחווארה, שפוך על הכביש דם ילדינו. את הכפר חווארה צריך למחוק היום. מספיק עם דיבורים של בניה וחיזוק ההתיישבות, את ההרתעה שאבדה צריך להחזיר מיד ואין מקום לרחמים". לאחר ביקורת קשה שנמתחה על אמירתו, מחק בן ציון את הציוץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!