זינוק בצריכת דלק המטוסים הוביל לעלייה של כ-12% בצריכת הדלקים הכוללת בשנת 2022 ביחס ל-2021, כך עולה מדו"ח שמפרסם אתמול (שני) משרד האנרגיה והתשתיות בנוגע לצריכת הדלקים בישראל אשתקד.
בצריכת הבנזין לתחבורה, נרשמה עלייה של 6% ביחס ל-2021, שבה עלתה צריכת הבנזין בכ-13% ביחס ל-2020. זאת לאחר שב-2020 צנחה צריכת הבנזין במשק הישראלי בכ-13% ביחס ל-2019, בעיקר בגלל הסגרים הממושכים שאפיינו את השנה הראשונה של משבר הקורונה.
שנת 2022 מסמנת גם את חציית צריכת הדלקים של 2019, כאשר הצריכה בשנים 2020 ו2021 הייתה נמוכה יותר, בעיקר בשל צריכה נמוכה של דלק מטוסים.
עלייה של 8% נרשמה בצריכת הגפ"מ (גז בישול), זאת לאחר מגמת הירידה מהשנים האחרונות. העלייה הנוכחית בצריכת הגפ"מ, נובעת מכך שהחורף האחרון התאפיין בטמפרטורות נמוכות מהרגיל.
עלייה חדה של 54% נרשמה ביחס לשנת 2021 בצריכת הקרוסין (דלק סילוני) המשמש לתעופה האזרחית. זאת, לאחר הירידה הגדולה של כ-55% בצריכה לשנת 2020 שנרשמה בעקבות הגבלות על טיסות נוסעים בתקופת הקורונה, והעלייה של 17% בשנה הקודמת (2021).
בצריכת הסולר נרשמה עלייה של 19% ביחס לשנה שעברה, לאחר שבשנת 2021 נרשמה עלייה של 1% בלבד ביחס לשנת 2020.
במינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות מציינים כי העליות הקלות, בהשוואה לשנה הקודמת, ממשיכות את התאוששות של השוק ממשבר הקורונה, זאת בצל משבר האנרגיה באירופה בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה.