דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

הלל ויגל יניב שנרצחו בפיגוע בחווארה הובאו למנוחות: "את החיות שלכם לא ניתן לגדוע"

מאות ליוו את משפחת יניב ששכלה את שני בניה בדרכם האחרונה בחלקה הצבאית בהר הרצל | הורי השניים הסכימו לתרום את קרניות עיניהם

הלווית הלל ויגל יניב ז"ל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
הלווית הלל ויגל יניב ז"ל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יממה לאחר הפיגוע הרצחני בשומרון: הובאו למנוחות היום (שני) שני האחים הלל (22) ויגל (20) יניב, שנרצחו בפיגוע הירי סמוך ליישוב חווארה, הלוויות יצאו מיישוב מגוריהם הר ברכה, לבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים, שם נטמנו.

הלל, שלמד בישיבת ההסדר קריית שמונה בעיר הצפונית, השתחרר באחרונה משירות בחיל הים, ובימים אלה שב מהשירות הצבאי לפרק לימודים במסלול ההסדר. יגל, שלמד בישיבת ההסדר גבעת אולגה בחדרה, התגייס גם הוא למסלול – ובימים אלה היה אמור להתחיל הליכים לקראת גיוסו לצה"ל בשירות קרבי. הורי השניים הסכימו לתרום את קרניות עיניהם.

הנרצחים בפיגוע בחווארה, יגל והלל יניב (צילום: לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)
הנרצחים בפיגוע בחווארה, יגל והלל יניב (צילום: לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)

אתמול בשעת ערב הגיעו קרובים וחברים של האחים לזירת הפיגוע כדי לומר פרק תהילים לזכרם. שבתי נאומבורג, סבם של הנרצחים: "שני קדושים, הנכדים שלי הלל ויגל, עלו השמיימה. אנחנו צריכים להמשיך בחיים של קידוש השם. הקדוש ברוך הוא יקום את דמם, והם מלמעלה יתפללו עלינו, על עם ישראל, על ארץ ישראל, ובראש ובראשונה על תורת ישראל. על כל אחד ואחד מאיתנו להגביר את הקדושה בעם ישראל, את לימוד התורה, את המעשים הטובים, ובזכות הדברים האלה זה יהיה לעילוי נשמותיהם והם מהשמיים יתפללו עלינו".

בתוך כך, נמשך המצוד אחר המפגעים שביצעו את פיגוע הירי הקטלני. הסריקות מתמקדות בכפרים באזור שכם, ובמקביל מתפרשות על יתר גזרת יהודה ושומרון. מחקירת הפיגוע עולה שהמחבל פתח בירי מכלי רכב חולף לעבר מכוניתם של האחים יניב, ככל הנראה מטווח אפס. הוא ירה כ-16 כדורים ונמלט מהזירה. שעות לאחר הפיגוע החלו התפרעויות רחבות היקף שכללו שריפת בתים ורכבים על ידי מתנחלים. גורמי ביטחון בישראל אישרו כי בשלל האירועים נמנו עשרות פצועים פלסטינים.

ראש ישיבת ההסדר קריית שמונה הרב אריאל ברקאי, ישיבתו של הלל יניב ז"ל: "הלל רק בשבוע שעבר הגיע לישיבה לקראת החזרה שלו ללימוד התורה עם כזו שמחה. עלה לתורה בראש חודש. כה מתאים שעלה בראש חודש בו מרבין בשמחה. הישיבה שרה לו "ושבו בנים לגבולם" לתורה שכה אהב. אתמול אמרתי אחרי ששמעתי את דבריה של אסתר האם: "קול ברמה נשמע נהי בכי תמרורים", וה' מבטיח לרחל "מנעי קולך מבכי… ושבו בנים לגבולם". הלל ויגל, לבתיכם, לישיבה כבר לא תשובו. אך את החיות שלכם, ושלך הלל לא ניתן לגדוע. החיים שלכם היא השיבה שלנו לארצנו, זו הגאולה שלנו. הלל, הרגשתי בך משהו מורם. הרב קוק מסביר על יורדי הים שהם יודעים לדלות את מה שאנשים לא מצליחים. הלל, אתה הבאת איתך את הדברים הגנוזים הללו. תעלו למעלה ותהיו מליצי יושר על כולם".

ראש ישיבת ההסדר גבעת אולגה, הרב אפרים ג'יאמי, ישיבתו של יגל יניב ז"ל: "הדם של הלל ושל יגל אחד. דמים בדמים נגעו. אתם עוברים מישיבה של מטה לישיבה של מעלה. אנחנו יוצאים מפרשת תרומה שם נאמר ועשו לי משכן ושכנתי בתוכם. האלשיך אומר שהחוץ שלו הוא זהב וכסף והתוך שלו הוא אהבה. מי יותר מתאים לבנות את המקדש של מעלה מאשר אתה, יגל, שכולך אהבה?! יגל אהב לכולם, לחברים, לתלמידים ועד התושבים בגבעת אולגה. חיפשת משימות גדולות להיטיב עם עם ישראל. "יגל ליבי בישועתך" ואיך נגיל עכשיו? ממך, מהכוחות שלימדת אותנו. אנחנו בדרך לפרשת זכור, לזכור את מי שאנחנו. כולנו משפחה אחת וכשהיא מקבלת מכות היא מתחזקת ומתאחדת. אנחנו מתחזקים מהמשפחה שלך ומקבלים אמונה. אנחנו מבינים את המקור לחסדים ולכלל שנמצא בתוכך. תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים יחד עם אחיך האהוב".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!