דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחוני-מדיני

צעיר בן 27 נרצח בפיגוע ירי בצפון ים המלח

מחבלים פתחו באש על רכב בצומת מול נבו, סמוך לקיבוץ אלמוג, צעיר בן 27 נפצע באורח אנוש ומת מפצעיו בבית החולים. רכב נוסף שהגיע למקום נפגע מהיריות, אך הצליח להימלט מהמקום. המצוד אחרי המחבלים נמשך, הכניסות לעיר יריחו סגורות

זירת הפיגוע בצפון ים המלח (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
זירת הפיגוע בצפון ים המלח (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

צעיר בן 27 נרצח היום (שני) בפיגוע ירי בצומת בית הערבה בצפון ים המלח.

המחבלים הגיעו ברכב סביב השעה 17:00 לצומת מול נבו, שם פתחו בירי לעבר רכב ישראלי ופצעו את הצעיר (27) באורח אנוש. משם המשיכו המחבלים בנסיעתם לכיוון צומת בית הערבה וביצעו ירי לעבר כלי רכב נוספים. לא היו נפגעים מהירי.

המחבלים פנו לכיוון היישוב ורד יריחו שם החלו בשריפת הרכב ואז התגלו על ידי סיור משטרתי שזיהה אותם ופתח לעברם באש. השוטרים לא זיהו פגיעה במחבלים שפתחו במנוסה לכיוון העיר יריחו.

הערב, כוחות צה"ל מכתרים את העיר יריחו ומבצעים סריקות במרחב, בעזרת מסוקים, מחסומים ועמדות בידוק. היישובים הסמוכים לזירה, במועצות האזוריות מגילות ובנימין, סגורים והוקמו מחסומים בכניסה ליישובים.

פראמדיקית מד"א, עדן כהן, שטיפלה בפצוע: "כשהגענו, הפצוע היה מחוץ לרכב מחוסר הכרה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון וצוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה. העברנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים מתקדם ונלחמנו על חייו במשך כל הדרך לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה".

זירת הפיגוע בצפון ים המלח (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
זירת הפיגוע בצפון ים המלח (צילום: אריק מרמור/פלאש90)

עד ראייה שנסע בסמוך לרכב המפגעים סיפר: "רכב עקף אותנו, התחלנו לשמוע רעשים, חשבתי שזה חצץ שקופץ, אבל מהר מאוד הבנתי שזה ירי. התקפלנו ועצרנו והוא המשיך לכיוון ירושלים. אני עכשיו מבין שניצלנו בנס".

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, שוחח לפני זמן קצר עם מ׳, קצין סיור בתחנת מעלה אדומים, שהיה עם שוטר נוסף מהתחנה בהתקלות עם המחבלים שככל הנראה ביצעו עוד קודם את הפיגוע בצומת אלמוג. ״הגעתי למשמרת ותוך כדי שאני מתארגן קיבלנו הודעה על שמיעת ירי בבית הערבה. יצאנו לשם מיד ותוך כדי אנחנו מבינים שיש שלוש זירות." סיפר מ' למפכ"ל, "אחד המחבלים כיוון קנה לעברנו ומיד ביצענו ירי לעבר המחבלים. חששנו שמדובר בפיגוע משיכה, ותוך כדי שאנחנו דולקים לעברם באזור מאוד צפוף ביצענו לעברם שוב ירי״.

המפכ״ל שיבח את השוטרים שחתרו למגע ובכך מנעו מהם להמשיך ולבצע ירי לעבר אזרחים נוספים וכוחות בטחון שנעו באזור. המפכ״ל ציין כי השוטרים הבינו מיד שמדובר בפיגוע מתגלגל רב זירתי וידעו לזהות את נתיב המילוט של המחבלים.

ראש המועצה האזורית מגילות, אריה כהן: "צפון ים המלח הוא אזור של שכנות טובה וחיי שלווה. בתקופה האחרונה מתרגשים עלינו, כמו על כל עם ישראל, ארועים קשים.
אנחנו מחזקים את צה"ל ואת כוחות הבטחון בהשבת השקט והשלווה האופייניים כל כך לאזורנו בימים כתיקונם. המועצה האזורית מגילות מעמידה לרשות התושבים מענה רגשי רציף ותמיכה לכל צורך שעולה כתוצאה מן האירועים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!