דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה בעולם

מספר הילדים שסובלים מאי-ביטחון תזונתי בבריטניה הוכפל בשנה האחרונה

3.7 מיליון ילדים סובלים מאי-ביטחון תזונתי בבריטניה, המתבטא ב"דילוג" על ארוחות וצריכת אוכל לא מזין | מחירי המצרכים עלו ב-17% בשנה האחרונה ותרמו לעלייה

מארק דרייקפורד, ראש ממשלת וויילס מטעם ממשלת בריטניה, מגיש אוכל לילדים בתכנית ארוחה לכל ילד בבית ספר יסודי בוויילס (צילום: PA/Reuters)
מארק דרייקפורד, ראש ממשלת וויילס מטעם ממשלת בריטניה, מגיש אוכל לילדים בתכנית ארוחה לכל ילד בבית ספר יסודי בוויילס (צילום: PA/Reuters)
גל רקובר
גל רקובר
כתב כלכלי
צרו קשר עם המערכת:

מספר הילדים שסובלים מחוסר ביטחון תזונתי בבריטניה כמעט והוכפל בשנה האחרונה, כך לפי סקר חדש של מכון המחקר 'The Food Foundation'. בחודש ינואר, 21.6% ממשקי הבית עם ילדים השיבו שילדיהם חוו חוסר ביטחון תזונתי. על פי הערכות מכון המחקר, ברמה ארצית מדובר ב-3.7 מיליון ילדים. שיעור זה מהווה זינוק בהשוואה לזה שנרשם בינואר דאשתקד, 11.6%. עוד פורסם בדו"ח כי 80% מהאנגלים תומכים בהרחבת תכנית ארוחות בית הספר.

חוסר הביטחון התזונתי בא לידי ביטוי בהסתמכות על מזון זול, ארוחות לא מאוזנות, ארוחות לא מספיקות, ו"דילוג" על ארוחות. בינואר 2022, 0.7% ממשקי הבית הכוללים ילדים דיווחו שילדיהם דילגו על ארוחות, שיעור זה זינק בינואר האחרון וכעת עומד על 2.6%. בנוסף על כך, 14.9% מהמשפחות דיווחו על הסתמכות על מזון זול, 10.5% על ארוחות לא מאוזנות, ו-3.4% על כמות לא מספקת של מזון.

ההחמרה החריפה באי הביטחון התזונתי היא תוצאה של עליות המחירים בבריטניה, שחווה שיעור אינפלציה של 10.1%, לצד ביצועים כלכליים חלשים וקצב עליית שכר שלא מצליח להדביק את עליות המחירים. לפי המשרד הלאומי לסטטיסטיקה, נכון לנובמבר, השכר הריאלי בבריטניה נשחק ב-2.4%. עליית מחירי המצרכים, המשפיעים בצורה ישירה יותר על אי הביטחון התזונתי, חריפה יותר ועומדת על 17.1%.

האנגלים תומכים בארוחות לתלמידים נצרכים, בוויילס ובסקוטלנד התכנית כבר מיושמת

מנכ"לית מכון המחקר, אנה טיילור, קראה לממשלה להרחיב את תכנית הארוחות בבתי הספר. לפי נתוני המכון, כ-800 אלף תלמידים באנגליה בלבד סובלים מעוני אך אינם זכאים לארוחה בבית הספר. לפי סקר נוסף שערך המכון, 80% מהאנגלים תומכים בהרחבת תכנית ארוחות בית הספר לכל המשפחות שזכאיות לקצבאות מהממשלה. פחות מ-10% השיבו שהם מתנגדים.

בהשוואה פנים-בריטית, אנגליה, הנמשלת על ידי הממשלה המרכזית של הממלכה המאוחדת, מראה את התמיכה הנמוכה ביותר בארוחות בית הספר. ממשלות ווילס וסקוטלנד בתהליך של הרחבת ארוחות בית הספר לכל התלמידים. בדומה לכך, ראש עיריית לונדון, סאדיק קאן, הכריז בעקבות עליות המחירים שבמשך שנה, כל התלמידים בלונדון יזכו לארוחה בבית הספר. בצפון אירלנד, רף ההכנסה השנתי שמתחת אליו זכאים ילדי המשפחה לארוחה בבית הספר עומד על 14,000 ליש"ט, כמעט כפול מהרף באנגליה, 7,400 ליש"ט.

דוברות משרד החינוך הבריטי מסרה בתגובה לדו"ח ש"מאז 2010 כמות התלמידים שזוכים לארוחה חינמית בבית הספר צמחה ביותר מ-2 מיליון, והביאה לגדילה בכמות התלמידים הזכאים מאחד מכל שישה ליותר משליש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!