דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
19.2°תל אביב
  • 13.8°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.7°באר שבע
  • 20.7°אילת
  • 20.2°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 18.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

תקציב ליגת העל לנשים בכדורסל יגדל ל-16 מיליון שקלים: "שכר השחקניות יעלה משמעותית"

שר התרבות והספורט ח"כ מיקי זוהר ויו"ר מנהלת ליגת העל לנשים, הילה קניסטר בר-דוד, סיכמו על מתווה משמעותי לחיזוק הענף | קניסטר בר-דוד תישאר בתפקידה: "החזון הוא להעמיד את הליגה כאחת הבכירות באירופה"

הילה קניסטר בר-דוד (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
הילה קניסטר בר-דוד (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שר התרבות והספורט מיקי זוהר ויו"ר מנהלת ליגת העל לנשים, הילה קניסטר בר-דוד, סיכמו היום (ראשון) יחד עם מנכ"ל איגוד הכדורסל יעקב בן שושן על מתווה לחיזוק כדורסל הנשים בישראל. השר התחייב לתוספת תקציב חסרת תקדים לליגת העל לנשים בכדורסל, שצפויה להכפיל את עוצמתה החל מעונת 23/24.

קניסטר בר-דוד הודיעה כי לאור האתגר, היא תמשיך בתפקידה כיו"ר המנהלת גם בעונה הבאה: הדרישות מהקבוצות יעלו, שכר השחקניות יגדל משמעותית. המטרה שלי להפוך את הליגה שלנו לאחת החזקות באירופה.

מימין: רמי קצוני, יו"ר מנהלת ליגת העל לשים בכדורסל הילה קניסטר בר-דוד, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, יעקב בן שושן ואורי כהנא (צילום: ללא קרדיט)
מימין: רמי קצוני, יו"ר מנהלת ליגת העל לשים בכדורסל הילה קניסטר בר-דוד, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, יעקב בן שושן ואורי כהנא (צילום: ללא קרדיט)

על פי המתווה המתוכנן, ליגת העל לנשים בכדורסל תקבל תוספת תקציבית של 8 מיליון ש"ח, ביחס לתקציב 2022 שעמד על סך של 8.6 מיליון שקלים, סה"כ התקציב צפוי לעמוד על כ- 16 מיליון שקלים.

כחלק מהתכנית, בכוונת יו"ר המנהלת לתמוך באופן משמעותי בקבוצות שישתתפו בגביע אירופה, לחזק את מחלקת השיווק ולשלב הופעות תרבות של אמנים מובילים במשחקי ליגת העל לנשים. בנוסף, תפעל קניסטר בר-דוד להגדיל את תקציב המינימום הנדרש לקבוצת ליגת על ל- 2.5 מיליון שקלים לקבוצה.

יערה יצחקי ממכבי בנות אשדוד מול עדן רוטברג מרמלה (צילום: איגוד הכדורסל)
יערה יצחקי ממכבי בנות אשדוד מול עדן רוטברג מרמלה (צילום: איגוד הכדורסל)

בדיון שהתקיים בהשתתפות הממונה על ספורט הנשים במשרד התרבות והספורט נורית שרביט, היועץ המשפטי של המנהלת עו"ד אורי כהנא ומנהל הליגה רמי קצוני, סוכם גם על חיזוק מנגנוני המוגנות בספורט והסדרת מנגנון מניעת הטרדות מיניות בחוק הספורט.

שר התרבות והספורט ח"כ מיקי זוהר: "הבטחנו בשורה לעולם הספורט בכלל וספורט הנשים בפרט, אנחנו רוצים לצמצם את הפערים מאירופה בכל ענפי הספורט ואין ספק שכדורסל נשים הוא אחד הענפים הבולטים ביותר שלנו. אני בטוח שהבשורה הזו תשנה את פני הענף בישראל. שמחתי על החלטתה של הילה להישאר בתפקיד, היא האדם הנכון במקום הנכון להוביל את השינוי ההיסטורי הזה".

יו"ר המנהלת הילה קניסטר בר-דוד התייחסה למתווה: "אני רוצה להודות לשר מיקי זוהר על השותפות האמיצה לדרך. החזון המשותף שלנו, הוא להעמיד את ליגת העל לנשים בכדורסל כאחת הליגות הבכירות באירופה כבר בשנים הקרובות. הדרישות המקצועיות יעלו, שכר השחקניות יגדל משמעותית וזה יבוא לידי ביטוי בהעלאת הדרישות בבקרה התקציבית. אני מצפה שגם הרשויות המקומיות שתומכות בקבוצות יתגייסו לנושא ויצטרפו גם לא מעט ספונסרים לענף. בקרוב נעדכן גם על שיתופי פעולה מסחריים שיזניקו אותנו קדימה".

תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!