דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות: "ההסכם במגזר הציבורי טוב במיוחד לעובדים החלשים"

בישיבה הנהגה מיוחדת, הסביר ארנון בר-דוד שהתוספת בהסכם יחד עם עליית שכר המינימום תביא לעלייה של 1,000 שקלים בשכרם של חלק ניכר מהעובדים כבר השנה | הוא פנה לראש הממשלה: "נבחרת להנהיג את כולם"

ארנון בר-דוד בהנהגת ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
ארנון בר-דוד בהנהגת ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"ההסכם הזה מוטה לעובדים ברמות הנמוכות בכוונה" הבהיר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בישיבה מיוחדת של הנהגת ההסתדרות לרגל חתימת הסכם המסגרת והסכם הרפורמה לתומכות החינוך (סייעות). "חתמתי בחיי על אלפי הסכמים ומעולם לא נתקלתי בכזו רוח אדירה של שמחה ששטפה את מדינת ישראל מצד העובדים" הוסיף, "כשאני רואה את הסייעות מאושרות יש לי נחת".

במהלך הישיבה, התייחס בר-דוד למצב במדינה לאור השינויים במערכת המשפט: "מצפים מאתנו שאנחנו נשבית את המדינה בנושא הרפורמה. אני עומד בפני לחץ גדול מאוד מאנשים שפעם הייתי מהמחנה שלהם. אבל אני לוקח בחשבון את התפקיד שלי, יו"ר ההסתדרות, שנבחרתי כדי להביא פרנסה לעובדים, להגן עליהם, למנוע חקיקות נגד העובדים והגמלאים – ואנחנו עומדים במשימה. זו החוכמה שלפיה הובלתי את ההסתדרות בשנים האחרונות. הובלנו אותה להיות חלק מכל המחנות בישראל. יושבים פה בהסתדרות כל שבטי ישראל בחברות ובאהבה".

במהלך דבריו פנה יו"ר ההסתדרות אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בכדי שיפעיל את כוחו כדי להביא את הצדדים להידברות: "גם במדינה צריכים להבין שאפשר לשבת ביחד ולא לפלג, לא ללכת איש ברעהו, להבין את הצרכים של האחר, גם אם לא מסכימים איתו, וגם לא לכנות בכינויים. אם אתה מנהיג תנהיג את כולם. נבחרת להיות ראש הממשלה של כולם. כך אני רואה את זה, וכך ראיתי את זה כל חיי".

לדבריו, אחד ההישגים המשמעותיים של ההסכם היה העובדה שהצליחו להגיע אליו ללא צורך בסכסוך עבודה ובשביתה. "הרבה אנשים התרגלו שההסתדרות צריכה לאיים בשביתה, לשבות ולהגיע להסכם בחצות הלילה או בשש בבוקר. זה הריטואל הקבוע, הייתי בו כמה פעמים. הפעם ניסיתי, וכל בוקר התלבטתי אם לכנס את הוועדה לתיאום וביצוע ולהכריז על סכסוך עבודה. אני שמח שהצלחנו בלי זה".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס התארח בישיבת ההנהגה ובירך: "ארנון, אנחנו שנים ארוכות פוסעים ביחד כדי להביא לעובדים ולעובדות שלנו את התוצאה הטובה ביותר. עבדנו כחצי שנה על הסכם הסייעות. אני שמח על כך שהסייעות היום קיבלו את ההישג המשמעותי הזה תודות לעבודה המשותפת של ההסתדרות והשלטון המקומי. הבוקר הייתי בגני הילדים ובתי הספר לשמוע אותן, ופגשתי עובדות מחייכות ושמחות שמרגישות שרואים אותן".

בר-דוד הדגיש, שתוספת השכר הממוצעת המגולמת בהסכם המסגרת היא כ-17% – מהם 5% תוספת שקלית, 6% תוספת אחוזית, 3% קופסאות תקציביות צבועות למתן מענה לאוכלוסיות עובדים חלשות ו-3% בדמות עליית ערך השעה כתוצאה מקיצור שבוע העבודה מ-42 ל-40 שעות. ברשויות המקומיות ניתנו עוד 2% נוספים, אף הם לצורך מתן מענה לסקטורים חלשים. זאת בנוסף למענק על סך 6,000 שקלים שיינתן באפריל לכלל העובדים במגזר הציבורי.

עוד הדגיש יו"ר ההסתדרות, כי כ-40% מעובדי המגזר הציבורי המקבלים רכיב השלמה לשכר מינימום, צפויים לקבל באפריל השנה תוספת של כ-600 שקלים כתוצאה מעליית שכר המינימום, אליה תצטרף הפעימה הראשונה של הסכם המסגרת על סך 400 שקלים ביוני הקרוב – כלומר תוספת של כאלף שקלים לשכרם של העובדים ברמות השכר הנמוכות ביותר במגזר הציבורי כבר השנה.

הנהגת ההסתדרות בנושא הסכמי המסגרת החדשים במגזר הציבורי (צילום: דוברות ההסתדרות)
הנהגת ההסתדרות בנושא הסכמי המסגרת החדשים במגזר הציבורי (צילום: דוברות ההסתדרות)

באשר לקיצור שבוע העבודה, הבהיר בר-דוד כי הוא מקווה בהמשך לקדם את הרחבתו גם למגזר הפרטי, וכי הוא מצוי במגעים בנושא מול יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. עוד הוסיף כי במסגרת ההסכם הוסכם לראשונה על הכנסת הגמלאים בפנסיה צוברת לקרנות הרווחה של הסתדרות עובדי המדינה והסתדרות המעו"ף – וכי ההסתדרות עומדת בהתנגדותה למנוע את הפגיעה בגמלאים במסגרת חוק ההסדרים.

"מצפים מאתנו שנתערב ונשבית את המדינה על נושא הרפורמה המשפטית" אמר בר-דוד, והוסיף כי מופעל עליו לחץ כבד בנושא זה. "אני לוקח בחשבון את התפקיד שלי. נבחרתי כדי להביא פרנסה לעובדים, להגן עליהם. הובלנו את ההסתדרות להיות חלק מכל המחנות של מדינת ישראל וכל שבטי ישראל יושבים פה באהבה ובחברות". בר דוד הוסיף כי הוא מצפה גם ממנהיגי המדינה לפעול להגברת האחדות מתוך הבנת הצרכים של האחר, גם כשלא מסכימים. "זה קשה אבל זה מה שצריך לעשות: מי שמנהיג שינהיג את כולם. אני נבחרתי להיות יו"ר ההסתדרות של כולם – ראש הממשלה נבחר להיות ראש הממשלה של כולם".

"ההסכמים כולם באים בתקופה לא פשוטה" הוסיף ביבס. "מחד המצב ברחוב, מאידך ההתייקרויות והמעמסות שנופלים כולם על כוח העבודה הזה. לכן אנחנו כאן כדי לעשות הכל שהעובדים יוכלו לזקוף את הראש ולשרת בגאווה את התושבים שלנו, אזרחי מדינת ישראל. מדהים לראות כאן בהסתדרות את ה'שבת אחים גם יחד'. שיסתכלו למעלה ויבינו שמה שקורה כאן צריך לקרות גם אצלם. אם לא נהיה מאוחדים לא נוכל להתקדם ולכן מחר נעלה כל ראשי הרשויות לנשיא המדינה לקרוא להידברות אמתית. התושבים בסופו של דבר רוצים רגיעה ואחדות ואפשר לעשות זאת רק במאמץ משותף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!