דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
22.5°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 20.9°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.9°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

״יום ההתנגדות״: רבבות חסמו צירי תנועה בתל אביב, בנתב"ג וברחבי הארץ במחאה על הרפורמה המשפטית

המפגינים נבלמו בכוח על ידי המשטרה, תוך שימוש במכת"זיות ובפרשים | אלפים הפגינו בירושלים, בכרמיאל, ברחובות ובבאר שבע | עשרות חסמו את הכניסה למשרדי פורום קהלת בירושלים

  • המפגינים נבלמו בכוח על ידי המשטרה, תוך שימוש במכת"זיות ובפרשים | אלפים הפגינו בירושלים, בכרמיאל, ברחובות ובבאר שבע | עשרות חסמו את הכניסה למשרדי פורום קהלת בירושלים
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"יום ההתנגדות לדיקטטורה" החל הבוקר (חמישי) וצפוי להימשך עד שעות הערב המאוחרות בכ-130 מוקדים של הפגנות, צעדות ושיבושים ברחבי הארץ במחאה על הרפורמה במערכת המשפט.

מוקדם יותר, הגיעו מפגינים אל נמל התעופה בן גוריון, וחסמו את הדרכים בנסיעה איטית, במחאה על טיסתם של ראש הממשלה ורעייתו לאיטליה. מפגינים פרצו בשעות הבוקר המוקדמות למשרדי פורום קהלת בירושלים וחסמו את דלת הכניסה בשקי חול.

לאחר מכן, המפגינים חסמו נתיבים מרכזיים לאורך הבוקר באיילון, בכביש החוף, בתל אביב, בכביש 6, באזור השרון ובירושלים. בנוסף, משט מחאה עצר את כניסת כלי השיט לנמל חיפה. לפחות 12 מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר.

 

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

בעקבות הירי בתל אביב: מובילי המחאה קראו למפגינים לשוב לביתם

הודעה שהופצה מטעם מנהיגי המחאה קראה לכלל המפגינים לסיים את כל פעולות המחאה ולשוב לביתם, בעקבות אירוע ירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב שחשוד כפיגוע, בו נפצעו שלושה בני אדם באורח אנוש, קשה וקל.

מאות מפגינים סמוך לצומת כרכור, 2 מפגינים נעצרו

בשעה אחרונה מתקיימת מחאה סמוך לצומת כרכור במהלכה חוסמים המפגינים לסירוגין את כביש 65. כוחות משטרה רבים פועלים במקום להשבת הסדר ושוטרי התנועה מכווינים את הרכבים המגיעים למקום.

עד כה נעצרו 2 מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי במקום.

מאות מפגינים חוסמים את צומת זיכרון יעקב בכביש 4

מאות מפגינים חסמו את צומת זיכרון יעקב בכביש 4. המשטרה דורשת מהמפגינים להתפזר ומאיימת בשימוש באמצעים ומעצרים.

עשרות מפגינים מול ביתו של השר יריב לוין במודיעין

מפגינים מול ביתו של השר יריב לוין (צילום: איתן אברהם)

אלפים מפגינים בעיר רחובות, רחוב הרצל נחסם ממכון וייצמן עד שעריים

אלפי בני אדם מפגינים ברחובות נגד המהפכה המשפטית. רחוב הרצל נחסם לתנועה ממכון ויצמן ועד שעריים.

מאות מפגינים חוסמים את הכניסה לכרמיאל

כ-600 מפגינים חוסמים את צומת הכניסה לעיר כרמיאל במחאה נגד המהפכה המשפטית. המארגנים קראו למשתתפים לנהוג באחריות, לשמור על הבטיחות ולהישמע לבקשות המשטרה. "אנחנו רוצים לעורר אנשים. המשטרה בפעמים הקודמות הייתה בעניין ועזרה לנו ואני מצפה שכך יהיה".

המשטרה מנעה מח"כ רוטמן להגיע לדיון בלשכת עורכי הדין

קצין הכנסת והמשטרה אסרו על ח"כ שמחה רוטמן להיכנס היום (חמישי) אל בניין לשכת עורכי הדין ולהשתתף בישיבת המועצה הארצית של הלשכה. רוטמן ישתתף בישיבה דרך אפליקציית זום.

ח"כ אמר: "לצערי, קבוצה קטנה ואלימה השתלטה על השמאל הישראלי וקובעת את סדר היום שלו. אנשים שמאמינים בדמוקרטיה לא חוסמים את דרכו של אדם לדיון ולהצגת עמדה בצורה מנומסת. אנשים שמאמינים בדמוקרטיה, מאמינים בשיח ולא באלימות.

"לצערי, עקב התראות שהתקבלו, והערכות מצב מעודכנות, קצין הכנסת הורה לי לא להגיע היום לאירוע בלשכת עורכי הדין, כשכבר הייתי בדרכי למקום. יש כאלה שרוממות ה"דמוקרטיה" בגרונם, אך הם רוצים שהדיון יתנהל במעמד צד אחד, והם משתיקים בבוטות ובבריונות את הרוב בישראל.

"אנו נמשיך ונקדם את הערכים והעמדות שבשמם נבחרנו, ולא ניכנע לחבורה אלימה וקיצונית. בזמן הישיבה הפגינו מאות מחוץ ללשכה כנגד הרפורמה במערכת המשפט".

נתניהו: "זה לא על הרפורמה המשפטית אלא ניסיון להפיל ממשלה נבחרת"

לפני המראתו לאיטליה, התייחס ראש הממשלה נתניהו להפגנות נגד הרפורמה המשפטית: "אנחנו עושים מאמצים להגיע להבנות על הרפורמה המשפטית. כל הניסיונות להידברות נתקלו בסירוב מוחלט של האופוזיציה וניסיונות לדרדר את המדינה לאנרכיה. המטרה היא להפיל ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי ולהוביל לבחירות שישיות. לא ניתן לאף אחד לשבש את הדמוקרטיה הישראלית".

מפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב חוסמים את איילון צפון

המשטרה עדכנה כי בעקבות הפגנת מחאה שמתקיימת בתל אביב כחלק מ״יום ההתנגדות הלאומי״, איילון צפון נחסם לתנועה בין מחלף השלום לארלוזורוב. שוטרים רכובים על פרשים יחד עם כוחות מיוחדים עושים את דרכם למוקד ההפגנה על מנת להשיב את התנועה לסדרה.

בזמן המחאות והחסימות: מסוקו של נתניהו המריא מירושלים לנתב״ג לקראת היציאה לרומא

מסוקו של ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא מבית החולים הדסה בירושלים לנתב״ג, שם ייפגש עם שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. לאחר מכן צפוי נתניהו להמריא עם רעייתו שרה לביקור מדיני ברומא.

אלפי מפגינים בצומת עזריאלי, כוחות משטרה מונעים מהם לחסום את איילון

אלפי מפגינים הגיעו למחלף קפלן (צומת עזריאלי) בתל אביב. האזור נחסם לתנועה בשני הכיוונים. כדי למנוע את חסימת נתיבי איילון, המשטרה חסמה את הירידות לכביש במחלף השלום.

טיסת ראש הממשלה נתניהו נדחתה בשעה ותמריא ב-14:00

טיסתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו לרומא תצא בשעה 14:00 במקום ב-13:00, בעקבות פגישתו של רה״מ עם מזכיר ההגנה האמריקאי אוסטין.

עשרות כלי שיט ב״משט למען הדמוקרטיה״ בחיפה, הנתיב הימי לנמל נחסם

"משט למען הדמוקרטיה" מתקיימים הבוקר סמוך לנמל חיפה, ובו משתתפים עשרות כלי שיט. הנתיב הימי לנמל חיפה חסום לחלוטין מהים.

ח״כ נעמה לזימי שהצטרפה למשט המחאה בחיפה: ״היום בבוקר הצטרפתי לשיט תקווה שיצא מנמל חיפה ביחד עם 'אחים לנשק', פטריוטים שאוהבים את ישראל ומשרתים אותה כדרך חיים. הם לא יתנו למדינה שלנו להפוך לדיקטטורה – וכשהם על ההגה של הספינה, אני רגועה. לא נוותר – עד שננצח".

הכניסה לטרמינל 1 מכביש 1 נחסמה, התנועה תתאפשר רק דרך טרמינל 3

משטרת התנועה עדכנה כי הכניסה לטרמינל 1 דרך כביש מספר 1 (ירושלים-ת״א) נחסמה לתנועה. הכניסה לנמל התעופה מתאפשרת רק דרך הנתיבים לטרמינל 3, בעקבות מחאה שמתקיימת במקום.

מפגינים חסמו את כביש החוף במחלף ינאי

הייטקיסטים הציבו ברחוב קפלן בתל אביב מיצג של קטר ענק: "דמוקרטיה היא הדלק לקטר של המשק"

מפגינים מטעם מחאת ההייטקיסטים נגד המהפכה המשפטית הציבו ברחוב קפלן בתל אביב קטר ענק, תחת הכותרת "דמוקרטיה היא הדלק לקטר של המשק". בשלט נוסף שנתלה על הקטר נכתב "אין דמוקרטיה – אין הייטק".

כ-100 מפגינים מארגון "אחים לנשק" חסמו את בניין פורום קהלת בירושלים

הכניסה למשרדי פורום קהלת נחסמו במחאה על הרפורמה במערכת המשפט (צילום: פלאש90)

ממארגני המחאה נמסר כי בין השאר ישובש יום הלימודים באוניברסיטאות, יתקיימו צעדות הורים וילדים בכל רחבי הארץ וישובשו כבישים סביב נתב"ג. כמו כן, עשרות שיירות של רכבים וכלים חקלאיים ייצאו בכל רחבי הארץ.

קהילת ההייטק תפגין ב-15 מוקדים באזורי תעשייה, עובדות סוציאליות, מפגיני דרום תל אביב וסטודנטים ייצאו בסביבות השעה 08:00 לצעדות בתל אביב וצעדת הלהט"ב תצא ב-11:00 מתיאטרון הבימה. עוד נמסר כי תוגבר הפעילות סביב חברי כנסת ושרים. ב-18:00 תתקיים הפגנה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר מוקדם יותר בהצהרה לתקשורת: "אני בעד הפגנות, בעד חופש ביטוי, אבל נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים צריכים להיות מחוץ לתחום. אי אפשר לשבש את הפעילות של נמל התעופה בן גוריון. אני הולך להבהיר בצורה חד משמעית שההנחיות שלי הם לאפשר כמה שיותר את חופש הביטוי, אבל, נתב"ג ומוקדי תחבורה ראשיים זה מחוץ לתחום".

כ-3,000 שוטרים ייפרסו, המפכ״ל: ״נאכוף את החוק ונרשום דוחות״

בתום הערכת מצב בהשתתפות המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי, הוחלט על פריסת כוח משטרה שינוע בין 2,500 ל-3,000 שוטרים לטיפול במחאות, תוך הצבה של פרשים ומכת"זיות בנקודות הנפיצות, בהן נערכים במשטרה להפרות סדר אפשריות.

בישיבה שבה נטלו חלק מפקדי מחוזות תל אביב, ירושלים והמרכז וכן ראש אח"מ, מפקד מג"ב, ראש חטיבת המבצעים, ראש חטיבת המודיעין ובעלי תפקידים בכירים נוספים, הבהיר רנ"צ שבתאי באופן נחרץ כי חל איסור לחסום צירי תנועה וכי בכל מקרה של הפרת סדר לחילופין אלימות שתופגן כלפי שוטרים יש לפעול באפס סובלנות.

בתום הישיבה אמר המפכ"ל כי משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית המאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי. גורם בכיר במשטרה ציין בשיחה עם מעריב כי "בכל מקום שבו מפגינים יחסמו או ישבשו תנועה אנחנו נאכוף את החוק ונרשום דוחות. אלו ההנחיות שמועברות לשוטרים ואנחנו ערוכים לכל תרחיש אפשרי".

כאמור, לצד פעילות המשטרה לאפשר מחאה בטוחה לכלל המשתתפים, הדגיש המפכ״ל, כי המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש , פגיעה בסמלי שלטון ושיבוש של שגרת החיים ולא  תאפשר  חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו על ידי המשטרה. בהמשך דבריו הוסיף המפכ"ל כי הציבור כולו מתבקש לשמור על הוראות החוק ולכבד את עבודת הקצינים והשוטרים בשטח.

במשטרה התייחסו גם למצב הביטחוני נוכח הפעילות בג'נין, חגיגות פורים וכמובן ההתרעות החמות לפיגועים ומבקשים מהציבור לגלות ערנות ולדווח למוקד 100 על כל אירוע חריג, אדם או חפץ.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!