דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

מפקד חיל האוויר ביטל את השעיית הקצין הבכיר: "לא עודד סרבנות"

אל״מ ג׳, טייס בכיר במילואים ששימש בין היתר כמפקד בסיס, הושעה אתמול מתפקידו המבצעי בעקבות מעורבותו במחאת הטייסים | לאחר שתי פגישות עם מפקד החיל, הובהר שלא קרא לטייסים לסרב פקודה או להיעדר ממילואים, והוא ישוב לתפקידו

טייס F15 לפני המראה (צילום: אדי ישראל/ פלאש90)
טייס F15 לפני המראה (צילום: אדי ישראל/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, החליט לבטל את השעייתו של אל"מ ג', קצין בכיר בחיל, שהושעה מתפקידו אתמול בעקבות מחאת הטייסים. בשיחה נוספת שקיים עם מפקד החיל, הבהיר הקצין שלא קרא לטייסים אחרים לסרב פקודה או להיעדר ממילואים.

ג׳ שימש בעבר כמפקד בסיס רמת דוד בצפון הארץ, והוא ממובילי מחאת הטייסים נגד הרפורמה במערכת המשפט.

מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר זימן ברביעי השבוע את אל"מ במיל ג' לשיחה, בה הודיע לו על ההחלטה להשעותו. מדובר צה"ל נמסר כי ההשעיה נעשתה "בשל התנהלותו סביב אירועי השעה", ולאחר שהוא "פעל בניגוד להנחיותיו של מפקד החיל, באופן שלא הולם את דרגתו ומעמדו של הקצין". עוד הוסיפו כי הקצין יהיה רשאי להביא את טענותיו בפני הרמטכ"ל, טרם קבלת החלטה סופית בעניין המשך שירותו.

לאחר ההודעה על ההשעיה אמר האלוף בר לכתבים שהוא מכבד את אל"ם ג': ״אני החזרתי אותו (בעבר) לשירות, הוא עתיר זכויות, אני אוהב אותו בכל ליבי". הוא טען, כי המפקד "תיאם וסנכרן אי-התייצבות של אנשי מילואים לטייסות", וכי השעייתו נעשתה בשל חוסר אמון בו. הוא הדגיש, "ההחלטה היא אישית שלי, לא נובעת משום מערכת לחצים, התקבלה בכובד ראש. היחידים שהתייעצתי איתם הם המפקדים והרמטכ"ל, שאנחנו בקשר הדוק ומסונכרנים לאורך האירוע".

בר המשיך ואמר כי התקיים שיח עם "אנשי מילואים שניגשו ישירות למפקד הישיר שלהם ואמרו שבעת הזו לא רוצים להגיע לטייסת או ליחידה ולשרת". לדברי מפקד חיל האוויר, "נקטנו בגישה של הכלה והבנה, ניסיון שכנוע – ואז החייל זכאי להחליט מה שהוא מוצא לנכון, ולא בסוג של 'התארגנות'", כפי שהוא טען שמפקד הבסיס לשעבר ביצע. מפקד החיל הדגיש, "אני מגנה בכל תוקף את כל ההשתלחויות של משרתי צה"ל. זה גורם לכרסום וזה לא מקובל".

שורת טייסים ואנשי צוות אוויר במילואים נפגשו ברביעי השבוע עם הרמטכ"ל הרצי הלוי והביעו בפניו התנגדות להמשך שירותם, אם המהפכה המשפטית תעבור. בפגישה עם הרמטכ"ל השתתפו כ-20 נציגים של טייסות הטיסה, מערך הבקרה ותאי השליטה. הקצינים שסיפרו על המצב ציינו כי ברוב הטייסות ישנו רצון לייצר פעולות אקטיביות, שבינתיים נעצרות עוד ברמת הטייסת והנציגים שיושבים בה.

קודם לכן, הודיעו עשרות טייסים במילואים הודיעו שלא יתייצבו לאימונים שנקבעו במחאה על הרפורמה שמקדמת הממשלה. 37 מתוך 40 טייסי המילואים ב"טייסת הפטישים", הודיעו על כוונתם למפקד חיל האוויר ולמפקד הישיר שלהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!