דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
23.6°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 23.7°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 24.7°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 23.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות על הסכמי המסגרת: "העובדים היום יכולים לזקוף את הגב"

ארנון בר-דוד הציג את פרטי ההסכם החדש ורפורמת הסייעות בכינוס מרכז הסתדרות המעו"ף | יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל: "זו רפורמה חסרת תקדים בהיקפה הכלכלי והחברתי. לפנינו הנחלתו, הובלתו והטמעתו של ההסכם"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס מרכז הסתדרות המעו"ף (צילום: קובי קואנקס)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס מרכז הסתדרות המעו"ף (צילום: קובי קואנקס)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מרכז הסתדרות המעו"ף התכנס בחמישי האחרון להצגת הסכם המסגרת לעובדי המגזר הציבורי והרפורמה בשכר תומכות החינוך (סייעות במערכת החינוך).

"העובדים היום יכולים לזקוף את הגב", אמר בכנס יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, "אם הבעל עובד בביטוח לאומי, והאישה כמזכירה בבית ספר, וכל אחד מהם מקבל מענק של 6,000 שקלים, הם יכולים לתכנן את הטיסה לתאילנד".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס מרכז הסתדרות המעו"ף (צילום: הסתדרות המעו"ף)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס מרכז הסתדרות המעו"ף (צילום: הסתדרות המעו"ף)

על רפורמת הסייעות אמר בר-דוד: "כל עירייה עובדת אחרת, לכל עירייה יש את הדרכים שלה לפתור את המחסור בסייעות. מטרת ההסכם הייתה שאף סייעת לא תידפק. סיימתי את הסכם המסגרת ב-1:30 בלילה ואת הסכם הסייעות בבוקר. אלו שני הסכמים חשובים למשק הישראלי".

"זו רפורמה חסרת תקדים בהיקפה הכלכלי והחברתי", אמר בכנס יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר טל, שהציג את הנקודות המשמעותיות ברפורמה: העלאת השכר ההתחלתי ב-20%, כך שיעמוד על 7,000 עד 8,000 שקל לעובדת מתחילה ללא ותק; תוספת של 50 שקלים על כל שנת ותק; השתלמויות להעלאת הרמה המקצועית וקבלת גמול עד 1,600 שקלים בחודש; הצמדת לוח החופשות למערכת החינוך; תשלום על עבודה בחופשות והחלפת גננת; מענקיים חודשיים ושנתיים על התמדה בנוכחות; ובהמשך תקופת ההסכם, קיצור שבוע העבודה ל-39 שעות. יו"ר ההסתדרות בר-דוד ציין גם שייתכן שתומכת חינוך בגנים תוכל להיות סייעת רפואית ולקבל גמול על כך.

לדברי בר-טל, "זו רק תחילתה של הדרך. לפנינו הנחלתו, הובלתו והטמעתו של ההסכם".

בישיבה הוצגו גם עיקרי הסכם המסגרת לעובדי המגזר הציבורי: העלאת המשכורת ב11%, קבלת מענק חד פעמי בגובהה 6,000 שקלים, קיצור שבוע העבודה מ-42 ל-40 שעות. לדברי בר טל, "זהו הסכם שכר נדיב ומתגמל".

בר דוד ובר טל ציינו בנאומיהם את הסקטורים שיקבלו תיקוני שכר בהמשך, בין היתר קציני הביקור הסדיר (קב"סים) במערכת החינוך, שנקלטו השנה מהסתדרות המורים להסתדרות המעו"ף, והמדריכים בכפרי הנוער שנמצאים בימים אלו במשא ומתן.

מרכיב נוסף בהסכם שייחודי לעובדי השלטון המקומי הוא תקציב ייעודי בגובה 2% מתקציב השכר ברשויות המקומיות, שייועד להעלאות שכר לעובדי השלטון המקומי שמאוגדים בהסתדרות המעו"ף.

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בכנס מרכז הסתדרות המעו"ף (צילום: הסתדרות המעו"ף)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בכנס מרכז הסתדרות המעו"ף (צילום: הסתדרות המעו"ף)

לדברי בר-טל, "ההסכמים מסמנים אופטימיות רבה לכל המגזר הציבורי ומכאן רק נשתפר.
שבוע העבודה המקוצר מקדם אותנו לאירופה, אני מרגיש שוודי מאז שחתמנו על ההסכם".

בפגישה הציג בר טל הציג את שמונה חטיבות הסתדרות המעו"ף ואת הישגי כל חטיבה בשנה החולפת: חידוש הסכמי שכר, הסכמי פרישה ותנאי עבודה, ומתן שירותים לוועדי העובדים. לדברי בר-טל, "אנחנו רוצים להוביל ולהיות בחזית של הסכמי שכר חדשניים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!