דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
19.4°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 11.3°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

תומכי הרפורמה ומתנגדיה נפגשו למעגלי שיח בבאר שבע: "מה יישאר מאיתנו אחרי שהחוקים יעברו או יבוטלו?"

במפגש בתום ההפגנה בעיר השתתפו כ-80 איש, בהם סטודנטים, חברים בגרעינים התורניים בנגב, ובגרעיני דרור ישראל והשומר הצעיר | תהילה שיימס מנתיבות, אחת המארגנות: "אני כבר מכירה את חברי הקהילות שלא חושבים כמוני, ויש לנו בסיס לשיח"

אירוע "מפגשים בשולי ההפגנות" (צילום: דפנה איזברוך)
מעגל שיח באירוע "מפגשים בשולי ההפגנות". חברי גרעינים תורניים וגרעינים מתנועות שיתופיות הדריכו יחד (צילום: אליעד אברקי)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

תהילה שיימס, תושבת נתיבות, עזבה את מסיבת יום ההולדת של בנה אתמול (שבת) ב-20:00 ונסעה לבאר שבע. שיימס, אישה בשנות השלושים לחייה עם חיוך שמשדר ביטחון עצמי, לבשה למפגש כיסוי ראש בצבע תכלת ושרשרת תואמת. היא שונה מאלפי תושבי הדרום שהתכנסו אמש ברחבת המשכן לאומנויות הבמה כדי להפגין נגד הרפורמה המשפטית – היא חברה בקהילה תורנית "מגשימים יחד", והיא בכלל לא מתנגדת לשינויים במערכת המשפט. היא לא הגיעה במטרה למחות, אלא במטרה לשוחח.

אירוע ההידברות, שארגנה שיימס יחד עם אליעד אברקי מבני עקיבא וניר סבו מדרור ישראל, כונה "מפגשים בשולי ההפגנות" והתחיל ב-21:00 אחרי ההפגנה. כ-80 משתתפים התכנסו בארבעה מעגלי כיסאות שסודרו על הדשא. כל מעגל הודרך על ידי זוג "מעורב" – מדריך אחד מהקהילות התורניות, ומדריך שני מדרור ישראל ומהשומר הצעיר. למפגש הראשון, לפני שבוע, הגיעו כ-30 איש, ומארגני המפגש מאוד התרגשו שהאירוע גדל משבוע לשבוע.

אחד המעגלים באירוע. "האם נוכל להישאר יחד כאחים בחברה אחת?" (צילום: אליעד אברקי)
אחד המעגלים באירוע. "האם נוכל להישאר יחד כאחים בחברה אחת?" (צילום: אליעד אברקי)

במעגל שהדריכה שיימס היו סטודנטים באוניברסיטה, אישה מבוגרת תושבת שער הנגב שלבשה חולצה עם הכיתוב "נאשם בפלילים לא ראש ממשלה", תושבת באר שבע שעובדת בתחום בריאות הנפש, חברים בגרעינים התורניים בירוחם ובנתיבות, וחברים בגרעיני דרור ישראל.

מארגני האירוע: תהילה שיימס (משמאל), ניר סבו ואליעד אברקי. "אני רואה את הכאב בחלקים גדולים בחברה, ולא יכולה לעמוד מהצד" (צילום: דפנה איזברוך)
מארגני האירוע: תהילה שיימס (משמאל), ניר סבו ואליעד אברקי. "אני רואה את הכאב בחלקים גדולים בחברה, ולא יכולה לעמוד מהצד" (צילום: דפנה איזברוך)

בטונים שקטים, המשתתפים שיתפו בחשש שלהם לעתיד המדינה ובכאבים מהתנהלות המשטרה כלפי מפגינים בתקופת ההתנתקות מעזה. רק פעם אחת עלה להט הקולות, כשמשתתף שתומך ברפורמה אמר שהוא לא מבין למה המפגינים מאמינים שהרפורמה לא דמוקרטית. מדריכי המעגל התערבו מיד, ודאגו שכל משתתף יגיב בתורו.

"אנחנו בנקודת משבר בעם", אמרה שיימס במעגל. "מה יישאר מאיתנו כחברה אחרי שחוקי הרפורמה יעברו או יתבטלו? האם נוכל להישאר יחד כאחים בחברה אחת? אני רואה את הכאב בחלקים גדולים בחברה, ולא יכולה לעמוד מהצד. ברגעים אלה הכי חשוב שנדבר". בסוף הדיון אמרה אחת המשתתפות שהדיון עזר לה לדמיין מציאות שבה "אין תחושה מתמדת שהצד שמקבל 61 קולות בכנסת רומס את הצד שקיבל 59 קולות".

מעגל שיח באירוע. "היום הגיעו 80 איש, והיינו רוצים שבשבוע הבא יגיעו 280 איש" (צילום: אליעד אברקי)
מעגל שיח באירוע. "היום הגיעו 80 איש, והיינו רוצים שבשבוע הבא יגיעו 280 איש" (צילום: אליעד אברקי)

שיימס הסבירה שהאירוע צמח מתוך מפגשים של יוזמת "מקו"ם – מועצת הקבוצות הקהילתיות באר שבע", שמתקיימים בעשר שנים האחרונות. "אני כבר מכירה את חברי הקהילות שלא חושבים כמוני, וכבר יש לנו בסיס לשיח", היא אומרת ל'דבר'. "וזאת הסיבה שעכשיו, ברגע האמת של קרע בעם, יכולנו להרים טלפון אחד לשני ולתכנן את האירוע הזה".

"היום הגיעו 80 איש, והיינו רוצים שבשבוע הבא יגיעו 280 איש", אומר סבו. "אנחנו רוצים שיהיה מקום בבאר שבע שאנשים יוכלו לבוא להשתתף במרחב מקדם שיח, הקשבה והסכמה. אנחנו הלב הפועם של רעיון החיים המשותפים, כאן בלב באר שבע".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!