דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
23.2°תל אביב
  • 16.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 19.6°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הת-חדשות ניוזלטר מרץ 2023

יוצאים לשטח / שמים את העובדים במרכז

קליטת עולים חדשים, ביקור במעון וטקס פרידה מרגש - כל אלה ועוד מגוון מפגשים מרגשים ברחבי הארץ בביקורי השטח של יו"ר האיגוד וצוותו בחודש האחרון

הסופר תאודור סוס גייזל המוכר בשם העט דוקטור סוס כתב ספר מסעות בשם: "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים". שם הספר הזה מציג נאמנה את התחושות שמקבלים מסיורי הסתדרות עובדי המדינה במרחבי ההסתדרות השונים. המפגש עם הועדים, אספות העובדים, מפגשים עם הנהלות בביתם שלהם מייצר תחושת קרבה אמיתית וגם הבנת הצרכים והאתגרים שהעובדים חווים ביום יום שלהם.

עם כניסתו של עו"ד אופיר אלקלעי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה לתפקיד, ביקרנו בחלק לא מבוטל של מרחבי ההסתדרות מתוך תוכנית עבודה סדורה של לגעת בעובד הבודד. אופיר, הנחה כי נגיע לכל מקום בו יש עובד מדינה והמטרה בסיורים להגיע לעובד בקצה לא רק לאנשי ההסתדרות במרחב ולא רק לוועדים אלא להגיע לעובד הבודד ולהבין ממקור ראשון את אופי העבודה בכל מקום לצאת קשב מתמיד לתלונות והאתגרים שמוצפים מן השטח.

מרבית הסיורים מסתיימים בכנס ועדים גדול שמאורגן על ידי המרחב המארח, הכנסים הללו בונים קומה שנייה של הכרות עם המרחב, אם תחילה דיברנו על מקומו של העובד וההגעה אליו, הקומה השנייה היא חבר הועד ויושבי הראש. דרך המפגשים הללו מקבלים עוד זווית של מקומות העבודה עוד תובנות מהן יוצאים תהליכים אופרטיביים הן באיגוד והן במרחב המטפל. מכל סיור אנחנו יוצאים עם חכמים יותר ומכירים יותר.

אז מה היה לנו לאחרונה?
הסיורים מזמנים לנו אירועים מרגשים, במהלך סיור מרחב הנגב (ב"ש) התקיים טקס פרידה מעובד שהיה חבר ועד עשרות שנים, העובד קיבל מיו"ר המרחב ומיור הסתדרות עובדי המדינה מגן הוקרה על פועלו ומתרגש עד דמעות, דרך האירוע הזה ניתן לראות את חשיבות חיי הועד בחיי העובד וכיצד אדם שפועל לטובת העובדים במקום עובדים במקום העבודה עושה זאת מכל הלב ומתרגש מההכרה על פועלו. אין ספק שכלל הועדים שנכחו באירוע התרגשו יחד איתו וקצת ראו את עצמם באירוע. עבודת הועד דורשת וזאת לצד רגעי הכרה לא גדולים ולכן אירועים מהסוג הזה חשובים מאוד.

צוות איגוד עובדי המדינה במפגש עם אנשי דת מוסלמים במרחב נצרת. צילום: ליאור מזרחי
צוות איגוד עובדי המדינה במפגש עם אנשי דת מוסלמים במרחב נצרת. צילום: ליאור מזרחי

במהלך סיור במרחב ירושלים, הגענו לבית חולים כפר שאול וביקרנו במחלקות סגורות בבית חולים כפר שאול בירושלים והתמודדות עם מחלות נפשיות. במקום ההסטורי בו היו במהלך מחמת העצמאות קרבות ( שיח יאסין) פועלים עכשיו עובדות ועובדים למען אנשים המתמודדים עם מחלות נפש קשות ומטפלים בהם ברגישות ובכבוד אין קץ.

במהלך סיור במרחב נתניה הגענו למעון נעורים- תל מונד, מעון מטופח ויפה עבור אנשים עם צרכים מיוחדים בדרגה הקשה. המעון שייך למשרד הרווחה, העובדים בו עושים הכול על מנת שיראה טוב ויריח טוב, עם יוזמות בין היתר של פינת חי מפוארת לרווחת השוהים במוסד.

סיור צוות איגוד עובדי המדינה בכפר שאול יחד עם דני בונפילד וסמנכלית משאבי אנוש כפר שאול. צילום: ליאור מזרחי
סיור צוות איגוד עובדי המדינה בכפר שאול יחד עם דני בונפילד וסמנכלית משאבי אנוש כפר שאול. צילום: ליאור מזרחי

אירוע מרגש היה במהלך סיור במרחב השפלה-לוד. הגענו לכבש המטוס לקלוט עולות ועולים חדשים שברחו מאימת המלחמה באירופה. באירוע משותף עם שר הקליטה נפגשנו עם העולים ועם אנשי משרד הקליטה המסורים שהתרגשו מאוד למרות שפעולה כזאת היא חלק משגרת עבודתם. עובדים שמתרגשים פעם אחר פעם מעבודתם הם עובדים מסורים ומעוררי כבוד. ויש עוד ועוד דוגמאות של מקומות בהם חווינו רגעים אנושיים מרגשים מעוררי תקווה והשראה על הטיפול באדם על השירות שהמדינה נותנת לאזרח ומה שבניהם.

אשרינו שאלה הם העובדים בשירות המדינה על שלל התפקידים והנושאים בהם הם מטפלים. טוב לצאת לשטח טוב מראה עיניים ומשמע אוזניים מגוף ראשון כדי ללמוד, לשפר ולשנות לטובה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!