דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הת-חדשות ניוזלטר מרץ 2023

היו"ר הנבחר עו"ד אופיר אלקלעי בוועידה ה-9 של הסתדרות עובדי המדינה: "יש לנו אחריות כבדה כלפי העובדים וכלפי עם ישראל"

משתתפי הועידה התשיעית של הסתדרות עובדי המדינה. צילום: קובי קואנקס
משתתפי הועידה התשיעית של הסתדרות עובדי המדינה. צילום: קובי קואנקס

בוועידת הסתדרות עובדי המדינה שהתכנסה השבוע בפעם התשיעית נבחר אלקלעי ליו"ר האיגוד | נשיא המדינה הרצוג: "השירות הציבורי הוא לא סתם עבודה, אני מוקיר אתכם על השליחות שבחרתם" | שר החוץ אלי כהן: "ועדי עובדים שומרים על מעמד הביניים"

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אני רואה בתפקיד הזה שליחות, אחריות על למעלה ממאה אלף עובדים, גמלאים ובני משפחותיהם. אני לוקח את האחריות הזו בחרדת קודש" אמר יו"ר הסתדרות עובדי המדינה הנבחר עו"ד אופיר אלקלעי, בוועידה ה-9 של הסתדרות עובדי המדינה שהתקיימה בנס ציונה.

בוועידה נבחרו מוסדות הסתדרות עובדי המדינה, ואלקלעי נבחר פה אחד לכהן כיו"ר האיגוד. "יש לנו אחריות כבדה כלפי העובדים וכלפי עם ישראל, והשירות שאנחנו נותנים בכל משרדי הממשלה השונים" הוסיף אלקלעי, "בחמשת החדשים האחרונים בהסתדרות עובדי המדינה אני נמצא במסע, מגלה אנשים מדהימים, ראשי ועדים ועובדים שנותנים את השירות הטוב ביותר לעם ישראל".

משתתפי הועידה: רועי יעקב סגן יו"ר ההסתדרות, דודו בצלאל מנכ"ל ההסתדרות, אירית פוריאן סמנכ"לית משאבי אנוש בהסתדרות, ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה הנבחר אופיר אלקלעי ורעייתו. צילום: קובי קואנקס
משתתפי הועידה: רועי יעקב סגן יו"ר ההסתדרות, דודו בצלאל מנכ"ל ההסתדרות, אירית פוריאן סמנכ"לית משאבי אנוש בהסתדרות, ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה הנבחר אופיר אלקלעי ורעייתו. צילום: קובי קואנקס

אלקלעי ציין את הסכם המסגרת שנחתם לאחרונה במסגרתו זכו העובדים לתוספת שכר וקיצור שבוע העבודה, ואמר שבפני האיגוד עומדים אתגרים משמעותיים לשנים הקרובות. "האתגר שלנו זה להיות רלוונטיים לעובדים ולוועדים בכל אתגר" הוא הדגיש, "שכל עובד מדן ועד אילת ידע שיש לו כתובת במרחבי ההסתדרות, שאנשים קמים בבוקר ודואגים להם. אנחנו צריכים לראות לאן מתקדם שוק העבודה העתידי. להוביל במצוינות ובשירות הטוב ביותר לאזרחי ישראל לצד שמירה על פרנסה ותנאים טובים לעובדים שלנו. יש לנו מחויבות לגמלאים שבנו את המדינה. נשאף להצמיד את הגמלאות לשכר הממוצע כי זה הדבר הראוי".

אלקלעי התייחס לשירותים שמציעה הסתדרות עובדי המדינה לחבריה, בהם מערכת הביטוח, קרן ההשתלמות, קופת עמ"י לגמלאות, בנק יה"ב וקרן הרווחה לגמלאים, אליה צפויים להצטרף במסגרת הסכמי המסגרת גם עובדי המדינה החוסכים בפנסיה צוברת. "נמשיך לפתח את שירותי המעטפת הללו עבור העובדים" הוסיף יו"ר הסתדרות עובדי המדינה.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה הנבחר עו"ד אופיר אלקלעי. צילום: קובי קואנקס
יו"ר הסתדרות עובדי המדינה הנבחר עו"ד אופיר אלקלעי. צילום: קובי קואנקס


"איכותו של השירות הציבורי והאמון של הציבור הישראלי בו נשענות בראש ובראשונה עליכם, ומהמסירות שלכם והיכולת שלכם כעובדי ציבור לראות את האזרחים ולגלות אמפתיה" אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג בברכה מוקלטת לבאי הוועידה.

"להיות עובד ציבור בשירות המדינה זה לא סתם עבודה, לא עוד ג'וב, אני מבקש להוקיר אתכם עובדות ועובדי המדינה על השליחות בה בחרתם. הסתדרות עובדי המדינה היא בית עבור מאות אלפי עובדים וגמלאים. אתם הפה של העובדים השומרים על זכויותיהם ומונעים כל נסיונות התעמרות וניצול תוך פעולה מתוך מחוייבות ומסירות לשירות הציבורי והתאמתו לצרכי העתיד".

הדוברים כולם מסרו את תנחומיהם ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אשר נעדר מהוועדה לאור פטירת אביו פנחס. שר החוץ אלי כהן הודה לעובדי המדינה על עבודתם הקשה לטובת אזרחי ישראל. "כבר לפני כחודש, עוד טרם אישור התקציב בממשלה, הגעתי להסתדרות כדי להגיד בצורה ובקול ברור שלא אתן את ידי לשום חוק שיפגע בעובדים, נקודה" אמר. "זה מגיע מתוך תפיסת עולם ברורה שוועדי עובדים שומרים על מעמד הביניים במדינת ישראל, ואף אחד מאתנו לא רוצה לחיות בחברה עם פערים גדולים. כשיש לך מעמד ביניים חזק ואיכותי – יש לך כלכלה משגשגת. מי שמרוויח סכומים גדולים לא מוציא את הכסף בישראל, מי שמרווח שכר מינימום קשה לו לחיות בישראל. ולכן זו תפיסה חברתית אבל גם כלכלית".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה יחד עם אלי כהן שר החוץ. צילום: קובי קואנקס
יו"ר הסתדרות עובדי המדינה יחד עם אלי כהן שר החוץ. צילום: קובי קואנקס

שר הכלכלה ניר ברקת שהשתתף באירוע, סיפר על השותפות ארוכת השנים בינו לבין אלקלעי ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. "כבר כראש עיר תמיד הסתדרתי אתכם – כי לי היה אכפת תמיד מהעובדים ולכם מאוד אכפת מהמדינה. לכן אנחנו תמיד מוצאים את הדרך לשלב את האינטרסים של מדינת ישראל ואת אלו של העובדים. אתם דוגמה למנהיגות שקטה שעושה את עבודתה מאחורי הקלעים. השגתם הישגים משמעותיים בהסכמי השכר החדשים במגזר הציבורי גם בלי מלחמות וכיפופי ידיים, מול השר סמוטריץ' שהיה בתחילה חשש מפניו".

בדבריו, התייחס ברקת גם לשיח הציבורי בנושא הרפורמה המשפטית ואמר: "כראש עירייה פעלתי כראש עירייה לנהל קונפליקטים בין חרדים לחילונים, ימין ושמאל, יהודים ומי שאינו יהודי. גם בימים האלה אני עסוק הרבה מאוד בפעילות מאחורי הקלעים ושיחות עמוקות. המפתח זה לעשות את העבודה מאחורי הקלעים ולא בתקשורת. אני לומד משיחות עם אנשי עסקים והיי-טק שאין אחד שלא מאמין שצריך לעשות רפורמות, ואין אחד שלא רוצה לעשות זאת ביחד. לכן יחד עם יריב לוין ויחד עם שחקנים נוספים אעשה כל מה שאני יכול, ואני יכול, על מנת לחבר את עם ישראל באופן שנוכל לעבור מהמשבר שבו אנחנו נמצאים להזדמנות גדולה לפעול ביחד כעם אחד. אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו עם אחר".

שר הכלכלה ניר ברקת בנאום בוועידה התשיעית של הסתדרות עובדי המדינה. צילום: קובי קואנקס
שר הכלכלה ניר ברקת בנאום בוועידה התשיעית של הסתדרות עובדי המדינה. צילום: קובי קואנקס

"אני רואה פה הרבה ראשי ועדים איתם יצא לי לדבר על נושאים שונים ומגוונים" אמר נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ. "כמי שמנהל את המשאב האנושי של מדינת ישראל, אני מאמין שמי שבונה את המדינה, מי שמקיים אותה, מי שהפך אותה למעצמה עולמית כמעט בכל תחום זה עובדים, האנשים ".

הרשקוביץ ציין שורת יוזמות משותפות שקודמו בשנים האחרונות על ידי הנציבות בשיתוף עם הסתדרות עובדי המדינה לרבות עבודה מהבית ושעות נוספות מהבית, הקטנת הבירוקרטיה בהליכי המיון והתקדמות העובדים, ולאחרונה קידומם של עובדי מדינה וותיקים שלא זכו להשכלה אקדמית.

"אופיר, עובדי המדינה זכו בטוב ביותר" אמרה יושבת ראש נעמת חגית פאר. "אני בטוחה שתמשיך להביא את הערכים שלך, את הנשמה הענקית שלך והלב הענק. כבר אתה עושה את זה. בהצלחה רבה. הסתדרות עובדי המדינה התברכה בראשות וועדים נפלאות ורבות. אשמח לראות רבות מהן משיכות ומתקדמות כי בהסתדרות שלך יש יותר נשים מגברים. שירותי נעמת עומדים לרשות הסתדרות עובדי המדינה כולם. אנחנו יחד אתך יד ביד נמשיך לעשות רק טוב".

באי הוועידה נהנו יום שמש חורפי נעים, אירוע מכובד עם אווירה טובה ומפגש נעים. במהלך הנאומים הופתעו מקטע קומי מצויין של השחקנית אלינור סלע שזכתה לצחוקים נלהבים וסיימו את האירוע בהופעה של להקת תיסלם שנתנו מופע רוק משובח והרימו את כולם על הרגליים ובשי נהדר שחולק למשתתפים – חוברת 101 מושגי יסוד וכן בובות מיניאטוריות של דמויות ראשי ממשלה מהעבר כמו גולדה, בן גוריון, שמיר, בגין ועוד.

 

 

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!