דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

לאחר הסכם הסייעות בגנים: יו"ר ההסתדרות קורא למו"מ על תנאי המטפלות במעונות היום

בפנייה לשרי האוצר והחינוך דורשת ההסתדרות "להתאים את שכר העובדות לתנאי שוק העבודה" | יו"ר ההסתדרות הביע התנגדות לתוכנית להורדת חינוך חובה לגיל שנתיים: "אינה מציעה פתרון למחסור החמור במטפלות-מחנכות במעונות היום"

מטפלות הגיל הרך מפגינות בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
מטפלות הגיל הרך מפגינות בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קרא אתמול (ראשון) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ ולשר החינוך יואב קיש להיכנס למשא ומתן עם ההסתדרות לשיפור תנאי העסקתן של המטפלות-מחנכות ולפתור את משבר כוח האדם במעונות היום.

עיתוי הפנייה אינו מקרי וקשור להסכם השכר עם תומכות החינוך שנחתם מוקדם יותר החודש. "בעיות דומות התעוררו גם אצל הסייעות בגני הילדים, מקצוע דומה לטיפול בילדים במעונות היום", כתב בר-דוד, "לאחר שגיבשנו יחדיו פתרון ברפורמת שכר תומכות החינוך, נשאר מגזר שלם מאחור: המטפלות-מחנכות במעונות של גיל לידה עד שלוש". החשש הוא שבעקבות ההסכם, מטפלות-מחנכות יעברו להיות סייעות בגני הילדים – תופעה שכבר עכשיו מתרחשת.

כפי שציין בר-דוד במכתבו, כבר עכשיו ענף מעונות היום סובל מנטישה המונית של מטפלות-מחנכות ותת תקצוב של המעונות בכלל. "מפעילי המעונות המפוקחים מצויים בגרעונות גדולים ולא מצליחים להתמודד עם עליית המחירים לתפעול שוטף, עם הצורך להתאים את שכר העובדות לתנאי שוק העבודה ועם דרישות רגולטוריות המושתות על המפעילים ללא שיפוי בתת תקצוב המחריף כל שנה".

בר-דוד הביע התנגדות לתוכנית הורדת חינוך חובה לגיל שנתיים מכיוון שהיא "אינה מציעה פתרון למחסור החמור במטפלות-מחנכות במעונות היום". נוסף על כך טען בר-דוד כי התוכנית תפגע באיכות החינוך ובביטחונם של הפעוטות, מאחר שהיא תכלול מעונות ללא סמל מוסד וללא פיקוח.

25% מהפעוטות בישראל נמצאים במעונות המפוקחים הכוללים ארגונים כמו ויצ"ו, נעמת ואמונה. תקציבם של הארגונים האלה מגיע מהמדינה, המתקצבת אותם באמצעות ועדת מחירים. ועדת המחירים שעודכנה לאחרונה כוללת את השוואת שכר המטפלות-מחנכות לשכרן של הסייעות לפני הרפורמה הנוכחית, ולכן הפער בין המטפלות-מחנכות במעונות היום לתומכות החינוך בגנים נשאר ואף התרחב.

ההסתדרות מייצגת את ויצ"ו ונעמת, אך ניתן להסיק מכוונתו של בר-דוד להשיג הסכם ענפי.

בר-דוד מסיים את מכתבו בציון החשיבות של הסכם קיבוצי זה לחברה כולה: "אני פונה אליכם להיכנס למו"מ דחוף עם הסתדרות וראשי ארגוני מעונות היום, ולמצוא את הדרך להשגת מקור התקציבי לשיפור שכר המטפלות על מנת לאפשר קליטת עובדים והצלת ענף מעונות היום בישראל לרווחת הילדים, ההורים והעובדים בטרם נמצא עצמנו בפני שוקת שבורה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!