דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

60 שנה ליחסים בין ההסתדרות והאיגודים המקצועיים בגרמניה: "מודל אמיתי של סולידריות"

ההסתדרות קיימה קבלת פנים חגיגית עם שותפיה מהאיגודים המקצועיים הגרמניים (DGB), במעמד שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט | מנכ״ל ההסתדרות דודו בצלאל: "מברך על פעילותכם להכרת החברה הישראלית דרך הצוהר של ההסתדרות"

נציגי הנוער העובד והלומד עם שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט, מנכ"ל ההסתדרות דודו בצלאל ופיטר לרנר, מנכ״ל האגף לקשרים בינלאומיים (צילום: דוברות ההסתדרות)
נציגי הנוער העובד והלומד עם שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט, מנכ"ל ההסתדרות דודו בצלאל ופיטר לרנר, מנכ״ל האגף לקשרים בינלאומיים (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות קיימה אמש (ראשון) קבלת פנים חגיגית עם שותפיה מהאיגודים המקצועיים הגרמניים (DGB). האירוע התקיים במעמד מנכ״ל ההסתדרות דודו בצלאל ושגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט.

זה 60 שנה שההסתדרות וה-DGB מקיימים חילופי משלחות, ולראשונה מקיימת מזכירות הנוער של ה-DGB את כינוסה מחוץ לגבולות גרמניה. בקבלת הפנים השתתפו מנהיגי עובדים צעירים מגרמניה, חברי הנהלת ההסתדרות, אנשי איגודים ונציגי הנוער העובד והלומד.

שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט אמר: "אנחנו מציינים כעת 60 שנה של שותפות בין האיגודים הגרמניים לבין ההסתדרות. חשוב לציין את תרומתם של האיגודים הגרמניים למדינת ישראל הצעירה, עוד לפני שכוננו היחסים הבינלאומיים הרשמיים. אני שמח להיות פה היום בתל אביב במפגש בין צעירי ה-DGB וההסתדרות, דבר שמסמל בעיניי את הדור הבא של השותפות למען צדק חברתי ושוק תעסוקה מיטיב".

מנכ״ל ההסתדרות דודו בצלאל נאם באירוע ואמר: "התכנסנו היום לרגל 60 שנה של שותפות רשמית בין ההסתדרות וה-DGB, קשר שהוביל בין היתר לרקימת היחסים הבינלאומיים בין מדינת ישראל לגרמניה. זהו בעיניי המודל האמיתי של סולידריות בין ארגוני עובדים: לא רק מילים, אלא מעשים – אסטרטגיים, עמוקים ורבי שנים. ההסתדרות מעריכה את החלטתכם לקיים באופן חריג את מפגש ההנהגה בישראל".

"כמו כן, היא מוקירה את העבודה החשובה של ה-DGB נגד אנטישמיות בציבור הגרמני, את המאבק מול הדה-לגיטימציה נגד ישראל ואת העשייה למען הנצחת זיכרון השואה שם", הוסיף בצלאל. "אני מברך על פעילותכם להכרת החברה הישראלית דרך הצוהר של ההסתדרות שבנתה את מדינת ישראל כחלק מהפרויקט הציוני. כמו שאתם יודעים, ישראל עוברת בימים אלו תקופה לא קלה, בלשון המעטה. מדובר בשבר גדול בעם. אנחנו בהסתדרות פועלים להיות כגשר בין חלקי החברה. בתור הבית של כל העובדים, אנחנו פועלים לאחות את הקרעים ולאפשר לראות גם את ה'אחר' כחלק בלתי נפרד מהבית שנקרא ישראל. אני בטוח שרק ביחד, ועם חברים טובים כמו גרמניה וה-DGB, אנחנו נצא מחוזקים מהמשבר הנוכחי".

מנכ״ל האגף לקשרים בינלאומיים פיטר לרנר הוסיף: "התכנסנו בוועד הפועל של ההסתדרות על מנת לחגוג את הקשרים, חילופי הדעות והחברות העמוקה בין ההסתדרות ל-DGB. מדובר בקשר שמתבסס על עבר משותף מורכב, הווה עם עוצמה וסולידריות, אך לא פחות חשוב – עתיד מבטיח. בשנים האחרונות פגשתי את חבריי וחברותיי מהאיגודים הגרמניים שמודאגים ממגמות האנטישמיות ומהניסיונות לקדם מהלכים נגד ישראל וההסתדרות. אני רואה בהם שותפים אמיתיים אשר רואים את האחריות ההדדית כערך עליון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!