דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.7°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 20.1°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

הישג למשרד להגנת הסביבה: היועצים הסביבתיים בוועדות התכנון יישארו בסמכות המשרד

בעקבות המו"מ עם האוצר: המשרד יפעיל יועצים חיצוניים לוועדות התכנון, לאחר שבחוק ההסדרים הוצע שיהיו תחת משרד הפנים | עידית סילמן: "עם התקציב הנוסף, נייעל תהליכים ונמשיך להיות הגורם המרכזי בתכנון הסביבתי"

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

היעוץ הסביבתי במוסדות התכנון יישאר בסמכותו המקצועית של המשרד להגנת הסביבה, כך הודיע המשרד היום (שלישי), בעקבות פשרה שהושגה עם משרד האוצר.

ההצעה לבטל את מעמד היועצים הסביבתיים של המשרד להגנת הסביבה במוסדות התכנון ירדה מהפרק. לפי ההצעה המקורית, האוצר התכוון לקבוע שרק יועצים חיצוניים, הכפופים למנהל התכנון במשרד הפנים, יהיו היועצים הסביבתיים לוועדות התכנון.

מהודעת המשרד להגנת הסביבה, עולה כי העילה לשינוי נגעה לעמידה בזמנים של המשרד לגבי הכנת תסקירי ההשפעה על הסביבה. "אין מחלוקת על כך שהמשאבים העומדים לרשות המשרד אינם מאפשרים כיום עמידה בדרישות אלה", הודה המשרד, "ועל כן סוכם כי יוקצו למשרד משאבים תוספתיים: כוח אדם לטובת ניהול היועצים החיצוניים; תקציב מזומן לטובת מכרזים ליועצים חיצוניים וניהולם; וכן תקציב להקמת מערכת לניהול מעקב של תהליכי מתן ייעוץ סביבתי לתוכניות ועמידה בלוחות הזמנים של היועצים הסביבתיים".

המשרד התחייב יעמוד בלוחות הזמנים לעניין תסקירי השפעה על הסביבה בהתאם ללוחות הזמנים הקצרים של הוועדה לתשתיות לאומיות הקבועים בחוק התכנון והבנייה.

לגבי המתכונת החדשה נמסר כי "תיקבע תקופת מדידה בת שנתיים למעקב אחר עמידת המשרד להגנת הסביבה במחויבויות אלה. לאחר תקופת המדידה יבחן שר הפנים, הממונה על חוק התכנון והבנייה, את עמידת של היועצים הסביבתיים בלוחות הזמנים האמורים, על בסיס דו"ח שיוגש לו. יום תחילת המדידה יהיה שנה וחצי מקבלת התקציב ליישום ממשרד האוצר".

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "הצלחנו לתקן בחוק ההסדרים היבט סביבתי קריטי בהליכי התכנון והבנייה, שהיה עלול לפגוע באופן מהותי באיזונים הקיימים במערכת, וכן בציבור כולו ובסביבה. קיימת חשיבות לתפקיד המשרד להגנת הסביבה כיועץ הסביבתי למוסדות התכנון, בכל הקשור לאיזון ובקרה של הפיתוח – לעומת השטח הפתוח. באמצעות המשאבים, התקציבים ותוספת כוח האדם נהדק את לוחות הזמנים, נייעל את התהליכים, ונמשיך להיות הגורם המרכזי בתכנון הסביבתי".

בתקופה הקרובה שני המשרדים יעבדו על תיקון נוסח החוק, שהוחלט כי יהיה בהסכמה עם המשרד להגנת הסביבה.

מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה: "החברה להגנת הטבע, שהתנגדה להפרטת היועצים הסביבתיים, מברכת את השרה סילמן ואת המשרד להגנת הסביבה על הסיכום שהושג. לטובת הטבע, הסביבה, הבריאות ואיכות החיים של כולנו, על היועצים הסביבתיים להיות בלתי תלויים, ובטח שלא להיות קשורים לגורמים פרטיים וחיצוניים ובעלי אינטרסים שונים. אנחנו שמחים שהמצב הזה יישמר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!