דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

בני עקיבא והנוער העובד והלומד יפגינו יחד: "אם אנחנו מצליחים לדבר גם המנהיגים יכולים"

תנועות נוער וארגונים חברתיים יפגינו בירושלים בקריאה לפשרה לגבי הרפורמה המשפטית |"לא נעמוד מנגד בעוד אנו שוקעים לתרבות פוליטית של שיסוי וקיטוב" כתבו התנועות לקראת ההפגנה, "זה הזמן לאחריות"

חניכי הנוער העובד והלומד ובני עקיבא, נפגשים למעגלי שיח (צילום: דוד טברסקי)
חניכי הנוער העובד והלומד ובני עקיבא, נפגשים למעגלי שיח (צילום: דוד טברסקי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

תנועות הנוער יקיימו היום (רביעי) הפגנה משותפת בשעה 16:00 בכיכר אגרנט בירושלים בקריאה לעצירת הקיטוב החברתי ולקידום מתווה מוסכם לרפורמה המשפטית. ההפגנה היא ביוזמת תנועת הנוער העובד והלומד, בני עקיבא, המחנות העולים, האיחוד החקלאי, דרור ישראל וקבוצות הבחירה, המזמינות את הציבור הכללי ואת יתר תנועות הנוער להצטרף.

"לא נעמוד מנגד בעוד אנו שוקעים לתרבות פוליטית של שיסוי וקיטוב. זה הזמן לאחריות – מונעים את הקרע, דואגים לעתיד המדינה" כתבו התנועות בהזמנה להפגנה, "אנשים אחים אנחנו, ועלינו לפעול יחד על מנת להמשיך ולהוביל יחד את המפעל הציוני הגדול שנקרא מדינת ישראל. מדובר על אירוע מחאה שמסמל יותר מכל את היכולת שלנו לפעול יחד ולהביא לשותפות אמיתית בין חלקים שונים בחברה הישראלית".

"ההפגנה הזו היא תוצר של שני מפגשים גדולים שערכנו בשבועיים האחרונים בהנהגת תנועות הנוער, מפגשי שיח משמעותיים שפתחו את הלבבות והעמיקו את ערוץ החיבור שקיים בינינו כבר שנים ושהיום נחוץ מתמיד" אמר לדבר סמזכ"ל חינוך בתנועת בני עקיבא, אשר נחמיאס.

לדבריו, התנועות מקיימות בשבועות האחרונים שורה של יוזמות חינוכיות, מעגלי שיח והידברות לצד מוקדי הפגנות בכל רחבי הארץ, בהם באר שבע, חיפה ותל אביב. "מתנדבי שנת שירות וקומונריות מקיימים ביניהם בשבועות האחרונים שיח ערכי בוגר ומעמיק", הוא אומר, "בזה אנחנו רואים את החשיבות הגדולה ביותר, אבל בנוסף לדבר הזה הרגשנו צורך לצאת גם באמירה ציבורית רחבה ומשותפת, כשהכותרת מבחינתנו היא שצו השעה הוא להמשיך ביחד".

מעגלי שיח של הנוער העובד והלומד, בני עקיבא ודרור ישראל (צילום: דוד טברסקי)
מעגלי שיח של הנוער העובד והלומד, בני עקיבא ודרור ישראל (צילום: דוד טברסקי)

נחמיאס מבהיר כי ההפגנה המשותפת איננה מביעה תמיכה במתווה או הצעת חוק פוליטית כזו או אחרת.  "הזירה שלנו היא החינוך והחברה, ומה שקורה היום בכנסת ובבתי המשפט משפיע גם על המעגלים החברתיים במדינת ישראל", הוא אומר, "מאידך, השותפות שלנו מוכיחה שזה אפשרי. זה דורש עבודה משותפת, אבל אם תנועות נוער מגוונות ושונות כל כך זו מזו, שמבטאות את כל חלקי החברה הישראלית, מצליחות לא רק לשבת לדבר אלא גם לעשות יוזמות משותפות וגם לצאת יחד בקריאה ואמירה משותפת – זה בוודאי אפשרי גם במעגלים נוספים וגם המנהיגים שלנו יכולים".

"אנו קוראים למנהיגים לקחת אחריות ובשום פנים ואופן לא להעמיק את המשבר ואת הקיטוב – אלא לפעול להידברות ולשיח משותף", הוא אומר, "זו האחריות של המנהיגים, ואנחנו כדור העתיד של מדינת ישראל קוראים להם לנהוג כך".

כריסטיאן שון סלע מהנוער העובד והלומד ואשר נחמיאס מבני עקיבא (צילומים: מאיה לייטנר, מתניה אופיר)
כריסטיאן שון סלע מהנוער העובד והלומד ואשר נחמיאס מבני עקיבא (צילומים: מאיה לייטנר, מתניה אופיר)

כריסטיאן שון סלע (18) מהנוער העובד והלומד, קומונר בקן הגבעה הצרפתית בירושלים, צפוי להגיע אף הוא מחר להפגנה. "הרפורמה שמקדמת הממשלה כרגע מטרידה אותנו מאוד, בעיקר בכל מה שקשור לשמירה על אוכלוסיות המיעוט במדינת ישראל: על להט"בים, ערבים, נשים ואפילו על הציבור החילוני שחושש מההשלכות של הפרת האיזון בין שלושת הרשויות" הוא אומר. "יחד עם זאת, אנחנו מתנגדים גם למצב שבו לא תקרה רפורמה בכלל. חשוב לנו שהקולות של כלל הציבורים במדינת ישראל יקבלו ייצוג. כתנועה, החלטנו שאנחנו קוראים לשני הצדדים להגיע להידברות ולפשרה".

בשבוע שעבר, כריסטיאן וחבריו לשכבת חוות ההכשרה בנוער העובד (שנת השירות) קיימו הפגנה משותפת מול בית הנשיא, בתמיכה בניסיונותיו לקדם מתווה בהסכמה רחבה. "בשבועות האחרונים קיימנו תהליכי למידה משמעותיים בנושא בגרעינים, וגם שוחחנו עליו הרבה עם החניכים שלנו, תוך הצגת המידע כולו – במטרה שיגידו גם הם מה הם חושבים שצריך לעשות".
הקריאה שלנו היא לשיח פוליטי אחראי וקשוב, שמכיר בכך שלשני הצדדים יש דעות, ערכים, דברים שחשובים להם וגם דברים שמדאיגים אותם", הוא אומר. "ברמה האישית, אני מקווה שמה שיקרה בסוף זה שתצליח לעלות הצעה שתזכה לתמיכה רחבה, לא רק של אנשי הקואליציה אלא גם לפחות מצד חלק מאנשי האופוזיציה".
חניכי הנוער העובד והלומד מול בית הנשיא (צילום: דוד טברסקי)
חניכי הנוער העובד והלומד מול בית הנשיא (צילום: דוד טברסקי)

לדבריו, הוא שמח מאוד על המהלך המשותף כעת עם תנועת בני עקיבא, והיה שמח לראות תנועות נוספות מימין ומשמאל שיצטרפו. "אני לא רואה את המחאה הזו כמחאה של 'השמאל' או 'הימין'. זו מחאה של הנוער, שדואג לעתידו ורוצה להשפיע על עתיד המדינה. מה שמשותף לכולנו זה הרצון לקיום מדינת ישראל והחשש שלנו הוא שבגלל ההקצנה של השיח והתרחבות השסע החברתי, קיומה של מדינת ישראל עשוי להיות בסכנה".

מזכ״ל תנועת בני עקיבא יגאל קליין: "בני הנוער והדור הצעיר שיגיעו מחר להפגין יחד הם ההוכחה הטובה ביותר לכך שיש תקווה ושאנחנו יכולים להמשיך יחד בשיתוף פעולה למרות המחלוקות בינינו. אנו קוראים למנהיגי הציבור מכלל הקשת הפוליטית להקשיב לקולות התקווה והרצון להמשיך יחד שלעיתים נעלמים מהשיח. אנו מאמינים כי היחד של בני הנוער הוא המפתח להמשך החלומות הגדולים של כולנו. מחר יתייצבו זה לצד זה תומכים ברפורמה ומתנגדים לה, ובחיבור עמוק יאמרו בקול רם: יחד כל הדרך."

רכז תנועת דרור-ישראל פסח האוספטר: ״אנו חווים משבר אמון עמוק, המערער את יסודות קיומנו המשותף. התפקיד שלקחנו על עצמנו הוא להאמין שאפשר ובאופן חד-משמעי לחדש את האמון בין חלקי העם והחברה השונים. שאפשר וחובה לדבר!
מן הראוי והנכון שמנהיגי המדינה יקשיבו לקולות האלה ויעשו מאמץ גדול ויתגברו על חוסר האמון המחריב כל חלקה טובה. 'הנוער הוא הסיכוי הנצחי של האנושות' והוא גם הסיכוי הנצחי של עם ישראל והחברה הישראלית – להאמין שאנו יכולים ומסוגלים לחיות יחד, על אף המחלוקות. זהו מסע ארוך ואנו מתכוונים להצליח בו.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!