דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ה' באייר תשפ"ד 13.05.24
20.9°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 18.8°חיפה
  • 21.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 22.0°טבריה
  • 13.1°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

יו״ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי נבחר לכהונה נוספת בראשות הארגון

פרופ' חגי זכה ב-235 קולות בוועידת הארגון, וגבר על יו"ר ארגון רופאי המדינה ד"ר זאב פלדמן שזכה ב-190 קולות | חגי התחייב לשפר את תנאי העבודה של הרופאים: ״נמצא איזון נכון בין בית לעבודה״ | פלדמן הזהיר משחיקת מעמד הארגון: "חייבים לתפוס את המושכות ולהחזיר להר"י את הרלוונטיות"

פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: דוברות הר"י)
פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: דוברות הר"י)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

פרופ' ציון חגי ימשיך לכהן כיו"ר ההסתדרות הרפואית, כך הוכרע היום בבחירות של הוועידה הארצית של הארגון. בתום הליך ספירת הקולות זכה פרופ' חגי ב-235 קולות, וד"ר זאב פלדמן שהתמודד מולו זכה ל-190 קולות.

פרופ' ציון חגי נבחר לתפקיד ב-2018, בהליך בחירות בו היה מועמד יחיד. הוא רופא גינקולוג בבית החולים קפלן. ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מ"מ יו"ר הר"י (ההסתדרות הרפואית לישראל), ומנהל היחידה לניורוכירורגיה בשיבא תל השומר. הוא ימשיך לכהן כיו"ר ארגון רופאי המדינה.

שני המתמודדים נאמו במושב הפתיחה של כנס הוועידה, והתייחסו בדבריהם לסוגיות החשובות שעל הפרק לארגון, ביניהם הסכם שכר חדש ואיומים על זכות השביתה בישראל. גם מעמדם של הרופאים המתמחים בהר"י היה גם הוא על סדרי היום של שני המועמדים.

על תוכן הסכם השכר עליו הר"י יוביל משא ומתן השנה, פרופ' חגי התחייב לשפר את תנאי העבודה של הרופאים המומחים והמתמחים, לשפר את השחיקה ו"למצוא איזון נכון בין בית לעבודה". הוא התחייב גם לתמוך בקיצור תורנויות המתמחים, תחילה בפריפריה ועם הגבלה של מספר תורנויות בחודש. פרופ' פלדמן אמר כי ילמד את השטח על מנת לדרוש מענה לבעיות של כל סקטור המיוצג בהר"י.

שני המתמודדים נפגשו עם פורום המתמחים של הר"י והביעו תמיכה בתכניתם להקים ארגון מתמחים בהר"י. פרופ' חגי אמר למתמחים כי בכוונתו להקים ארגון אחד שיציג את המתמחים ואת המומחים הצעירים, איחוד אליו ששתי הקבוצות מתנגדות.

שני המועמדים התייחסו גם לסוגיות פוליטיות. פרופ' חגי קרא להר"י "ארגון פלורליסטי וא-פוליטי", אך ציין כי "גם לפלורליזם יש מסגרת, והמסגרת הזאת היא דמוקרטיה". על חוק החמץ, הוא אמר כי "בג"ץ קבע שמנהלי בתי החולים לא צריכים לפשפש בתיקים לחפש חמץ ולדרוס בכך את זכויות הפרט. בג"ץ הוא פעמים רבות חגורת ההגנה האחרונה של הצדק, ועל זה ראוי להילחם".

פרופ' חגי אף תקף את פורום קהלת כמקדם פגיעה בזכויות עובדים ופגיעה בשכבות החלשות, כולל עמדתו לפגיעה במעמדה של ההסתדרות הרפואית. שני המועמדים קראו להתנגדות להצעת החוק נגד זכות השביתה. ד"ר פלדמן ציין גם את ניסיונו במאבקים פוליטיים ותקשורתיים כיתרון במועמדותו לתפקיד.

פרופ' זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, בהפגנת רופאים שובתים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר (צילום: דפנה איזברוך)
פרופ' זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, בהפגנת רופאים שובתים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר (צילום: דפנה איזברוך)

ד"ר פלדמן הזהיר בדבריו משחיקת מעמדו של הארגון. הוא ציין כי רופאים רבים בשטח מרגישים שהארגון לא נותן מענה לצרכיהם וכי רק 70% מהרופאים המתמחים מתפקדים בו, לעומת "כמעט 100%" בעבר. "חייבים לתפוס את המושכות ולהחזיר להר"י את הרלוונטיות", אמר פלדמן. הוא ציין גם כי מתוך 30,000 חברי הארגון, רק 20,000 מיוצגים בוועדת האיגוד. "כלל חברי הר"י חייבים להרגיש שהם חלק ממנה", אמר ד"ר פלדמן, "חייבים למצוא את הדרך לאפשר לכל חבר וחברת הר"י להשפיע על דרכו של הארגון".

פלדמן אמר שהר"י צריכה להיכנס לפעילות גם בבתי הספר לרפואה ולהרחיב פעילותה בקרב מתמחים לרפואה. לדבריו, הבמה הזו נותרה ריקה, ו"מישהו אחר מציע את עצמו כארגון מייצג חלופי. בכוונתי להקשיב לסטודנטיות ולסטודנטים".

ארגון המתמחים בהסתדרות הרפואית בירך את פרופ חגי על בחירתו לקדנציה נוספת: ״מקווים לעבודה משותפת ועירוב המתמחים בכלל התחומים הנוגעים לפעילות בהסתדרות הרפואית כפי שהובטח טרם הבחירות. מצפים למימוש ההבטחות על שיפור איכות ההתמחות, הורדת העומס בתורנויות וקיצור התורנויות בצורה אחראית״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!