דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ארגון שחקני הכדורסל הכריז על סכסוך עבודה: "המצב כיום פוגע בשחקן הישראלי"

הארגון נקט בצעד מול קבוצות ליגת העל, לאחר ששתי דרישותיו נדחו: הגבלת מספר הזרים והסרת מדבקות הפרסום מהפרקט, "יש להסדיר את נושא בטיחות השחקנים" | עודד שעשוע, מנכ"ל ארגון השחקנים: "רוצים פתרון, במידה ולא נגיע להסכמות נשבות"

בר טימור (מימין) מהפועל תל אביב מול קאדין קרינגטון מהפועל ירושלים בגביע המדינה בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
בר טימור (מימין) מהפועל תל אביב מול קאדין קרינגטון מהפועל ירושלים בגביע המדינה בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגון שחקני הכדורסל, באמצעות חטיבת הספורט בהסתדרות, הכריז היום (חמישי) על סכסוך עבודה מול קבוצות ליגת העל. הכרזת הסכסוך מגיעה לאחר ששתי דרישות של הארגון נדחו.

הדרישה הראשונה של חברי הארגון היא להגביל את מספר הזרים בליגת העל. מטרת הבקשה הייתה לתת לישראלים יותר דקות משחק ולתת להם במה גדולה יותר. "העובדה שכיום מרבית הקבוצות מורכבות משחקנים זרים ברובה, פוגעת בצורה משמעותית בשחקנים הישראלים ובעתיד הכדורסל", אומרים בארגון.

הפועל ירושלים מול מכבי תל אביב בגמר גביע המדינה בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
הפועל ירושלים מול מכבי תל אביב בגמר גביע המדינה בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

הדרישה השנייה הייתה בנוגע למדבקות הפרסום. "דרשנו להסדיר את נושא בטיחות השחקנים ולהסיר את המדבקות שגורמות לפציעות. הובטח לנו שהנושא יטופל, אך טרם הוסדרו העניינים לשביעות רצון השחקנים".

"שביתה היא לא מה שאנחנו רוצים להגיע אליו"

עודד שעשוע, מנכ"ל ארגון שחקני הכדורסל, מסביר את ההחלטה להכריז על סכסוך עבודה: "אנחנו מסיימים עונה שבעיניי פוגעת מאוד בשחקן הישראלי – 95 שחקנים זרים בסך הכל ו-74 זרים כרגע בליגה. ברגע שהרחיבו את כמות הזרים ל-10 ומאפשרים לקבוצות להחתים זרים שרק יהיו בסגל, נותנים פה פרצה שפוגעת מאוד בשחקן הישראלי".

למה דווקא בעיתוי הזה? מה הצעדים הבאים שלכם?
"שביתה היא לא מה שאנחנו רוצים להגיע אליו, התרענו כבר הרבה מאוד זמן על הבעיות והיה אפשר לפתור את זה הרבה קודם. במידה ולא נגיע להסכמות נשבות. עד עכשיו המו"מ היה מול המנהלת, אנחנו מנסים להכניס את איגוד הכדורסל ומשרד הספורט לעניין".

עודד שעשוע, מנכ"ל ארגון שחקני הכדורסל (צילום: אלבום פרטי)
עודד שעשוע, מנכ"ל ארגון שחקני הכדורסל (צילום: אלבום פרטי)

"אני חושב שהמצב הזה גם לא נכון לכדורסל הישראלי", מוסיף שעשוע. "אנחנו מפספסים הרבה מאוד שחקנים לא מסיבות מקצועיות, כששחקן צעיר צריך להתמודד על המשבצת עם זר ב-50 אלף דולר זה לא הוגן. רוב מוחץ של החשקנים חברים בארגון, אנחנו מאוחדים במאבק, אין אופוזיציה".

ניר אלון ראש חטיבת הספורט בהסתדרות: ״הכרזת סכסוך העובדה הגיעה לאחר שניסינו מספר פעמים לקבל מענה לדרישתנו. עם זאת, אני אעשה הכל על מנת למנוע את השביתה ולהגיע להסכמות. כבר ביום שני צפויה לנו פגישה עם שר הספורט מיקי זוהר במטרה להגיע למתווה מוסכם על כל הצדדים״.

תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!