
ראשי האופוזיציה כינסו הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בעקבות מתווה הנשיא שבו הביע תמיכה. יו"ר האופוזיציה, לפיד אמר "מקבלים את מתווה הנשיא מפני שבמלחמת אחים יהיו רק מפסידים. נמשיך להיאבק, לא נוותר לעולם על המדינה שלנו ולא על עם ישראל".
לפיד הוסיף כי "לממשלה לקח אתמול 17 דקות להודיע שהיא דוחה את המתווה. כדרכם, אמרו לנשיא שגם הוא יכול ללכת לעזאזל".
יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ: "כל מי שכאן צריך להגיד בפה מלא, שהוא מקבל את מתווה הנשיא כמקשה אחת, כהסכמה ששומרת על הדמוקרטיה ושומרת על עם ישראל. זהו לא מתווה אידיאלי – אבל הוא מתווה ריאלי".
"אנחנו עומדים בפני אתגרים ביטחוניים אדירים, בתקופה רגישה ומתוחה – הטרור משתולל ברחובותינו, איראן דוהרת לעבר סף גרעיני, והעולם כולו מתנהל בצל המלחמה באוקראינה.
מול אלו חייבים לצופף שורות – ונתניהו ושותפיו מפרקים אותן לגורמים".
גנץ פנה לנתניהו: ״מתווה הנשיא לא אידיאלי, אבל ריאלי – האלטרנטיבה קשה והרסנית".

