דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
23.8°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי התעשייה האווירית מאיימים בסכסוך עבודה: "נשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותנו"

ארגון עובדי התעשייה האווירית מאיים ביציאה למאבק על רקע מבוי סתום במשא ומתן שמתנהל מול משרד האוצר בנושא קידומי השכר בחברה | יאיר כץ: "לא שבתנו למעלה מ-30 שנה, ולא היינו רוצים להרוס את הרצף הזה"

יאיר כץ, מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית (צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי)
יאיר כץ, מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית (צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון עובדי התעשייה האווירית מאיים ביציאה למאבק על רקע מבוי סתום במשא ומתן שמתנהל מול משרד האוצר בנושא קידומי השכר בחברה.

מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ, אומר ל'דבר': "התעשייה האווירית לא שבתה כבר למעלה מ-30 שנה, ולא היינו רוצים להרוס את הרצף הזה, אבל כשפוגעים בעובדים שלנו לא נחשוש להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו".

"אנחנו נמצאים תוך כדי משא ומתן כשלצערי משרד האוצר לא מבין שחברה כמו שלנו שהיא קטר כלכלי של מדינת ישראל צריכה להמשיך ולדהור קדימה", הוסיף כץ. "מתייחסים אלינו כמו לרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה, אלא שצריך להבין שאנחנו חברת היי-טק שמתחרה בשוק תחרותי".

לדבריו, באגף הממונה על השכר מתנים את קידומי השכר בחברה בהסדרת חריגות שכר קודמות לכאורה. "אני פתוח לדבר על הכל", אומר כץ, "אבל בתנאי שמאפשרים לנו להמשיך לעבוד ולשמר את העובדים שלנו. הממונה על השכר מונע מהחברה את האפשרות לקדם עובדים טובים ולשמר אותם. לא יכול להיות שהמהנדסים שלנו מקבלים הצעות מבחוץ והאוצר לא מאפשר לנו להילחם עליהם. אנחנו לא נשב בשקט ונעשה הכל כדי לגרום לו להבין את חשיבות העניין".

טוב… מוכנים??

Posted by ‎יאיר כץ‎ on Tuesday, March 14, 2023

כץ עדכן את העובדים בפוסט בפייסבוק, מאות מעובדי החברה הגיבו והודיעו שהם מתייצבים מאחורי ארגון העובדים.

התעשייה האווירית הינה חברה ייחודית בין החברות הממשלתיות, שכן על אף שהיא בבעלות מלאה של המדינה היא מתחרה בתחומי הפעילות שלה בחברות פרטיות חזקות מאוד כמו אלביט ובואינג.

יחד עם זאת, היא כפופה לרגולציה של הממונה על השכר במשרד האוצר שמגביל את יכולותיה לנהל מדיניות שכר עצמאית. בשנים האחרונות תובע אגף הממונה על השכר מאלפי עובדים לחברה להשיב מאות מיליוני שקלים שקיבלו בשנים האחרונות בטענה שמדובר בחריגות שכר. מנגד, החשש הוא כי עובדים חיוניים רבים בחברה עשויים לעזוב למתחרים במידה ושכרם לא ישופר.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "עד כה לא הוגשה מצד התעשייה האווירית בקשה רשמית לאישור העלאות שכר. ככל שבקשה כזאת תתקבל, היא תיבחן באופן מקצועי. בלי קשר לכך, נושא חריגות השכר לכאורה פתוח כבר כמה שנים וטרם התקבלה בו החלטה. מעבר לכך, לא נתייחס לשיחות פנימיות שמתקיימות באופן שוטף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!