דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הנהגת ההורים תשבית את חטיבות הביניים והתיכונים ליום אחד בשבוע הבא

ההשבתה נעשית בשל התנגדות הנהגת ההורים להחזרתו של מבחן הבגרות החיצוני כאופן הערכה: "מחזיר את התלמידים אחורה ללמידה לא משמעותית תחת עומס מופרז" | משרד החינוך: "ארגון ההורים טועה ומטעה בעיקר את התלמידים"

תיכון ברנקו וייס ברמלה. ארכיון (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)
תיכון ברנקו וייס ברמלה. ארכיון (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הנהגת הורים  הארצית הכריזה על השבתת חטיבות הביניים והתיכונים ליום אחד בשבוע הקרוב. הסיבה לכך היא מתווה הבגרויות החדש למקצועות ההומניים אותו פרסם השבוע שר החינוך, יואב קיש.

הנהגת הורים מתנגדת בתוקף להחזרתו של מבחן הבגרות החיצוני כאופן הערכה. "מתווה הבגרויות החדש מחזיר את תלמידי ישראל אחורה ללמידה לא משמעותית תחת עומס מופרז ושיטת 'שנן, הקא ושכח' שאינה מקנה להם כל כלים לעתידם ומכבידה עליהם רגשית ונפשית".

סיבה נוספת להשבתה היא העיצומים של ארגון המורים שמתקיימים בימים אלו וכוללים אי-השתתפות מורים בטיולים ופעילויות חוץ ואי-מתן ציונים. "כל זאת מתרחש במקביל לשימוש הציני בתלמידים בסכסוך העבודה בין ארגון המורים למשרדי החינוך והאוצר". טוענים בהנהגת המורים, "היחידים שנפגעים בדרך הם התלמידים, שלא יודעים מהם ציוני המבחנים והמתכונות שלהם, האם לגשת למועד ב' או לא והאם הם מוכנים לבגרויות".

ההשבתה המתוכננת לשבוע הבא, לא תכלול מתכונת, בגרות, או אירועים שנקבעו מראש. ההכרזה על השבתה היא קריאה לפעולה ואינה מחייבת את ההורים שאינם מאוגדים בהנהגת הורים.

משרד החינוך מבקר את עמדת הנהגת ההורים. בהודעה שפרסם היום, הודיע משרד החינוך שהלימודים יתקיימו כרגיל. "אנו מצרים על הודעת ארגון ההורים. הארגון טועה ומטעה בעיקר את התלמידים, ובבחינת 'נאה דורש ונאה מקיים' כפי שארגון ההורים דורש, שלא יתקיימו שביתות על חשבון התלמידים והתלמידות, כך מצופה גם מהם. מיותר לציין כי הלימודים יתקיימו כסדרם ואנו מצפים מכלל ההורים לשלוח את ילדיהם ללימודים כרגיל".

משרד החינוך גם הסביר את המתווה המוצע: תכנית הבגרויות הגמישה במקצועות ההומניסטיקה נבנתה לאחר הליך מעמיק של שיתוף ציבור של מעל ל-10 אלף משתתפים,  שכלל שיח בשולחנות עגולים ושאלונים בהם נשאלו צוותי החינוך וארגון ההורים. התכנית זוכה לתמיכה רחבה בשטח: מנהלים, מורים, אנשי אקדמיה ועוד. במקרה זה ארגון ההורים אינו מייצג באמירותיו את מרבית הדעות".

לדברי המשרד, מתווה הבגרויות הוא תוכנית גמישה, ישימה ובעלת תיקוף, שמפתחת את המיומנויות הנדרשות במאה ה-21. "בניגוד לנאמר, התוכנית הפחיתה את העומס באופן משמעותי ביותר. כמות החומר ירדה ומשקל הציון החיצוני הופחת גם הוא בחצי. כמו כן, חלוקת החומר וההיבחנות יתפרשו על זמן של 3 שנים. מכיתה י' ועד י"ב."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!