דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

דריה ליטל, אם ל-3, נרצחה על ידי בעלה בביתם בחיפה: נגד הבעל התנהל הליך פלילי על אלימות

ליטל נמצאה ללא רוח חיים בדירתה עם סימני חניקה ואלימות קשים, ומותה נקבע במקום | הבעל החשוד ברצח הזעיק את מד״א ואמר בקולו ״רצחתי את אשתי״, בזמן ש-3 ילדיהם ישנו בחדר | כוחות משטרה עצרו אותו והחקירה נמשכת

דריה ליטל שנרצחה על ידי בעלה בחיפה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א׳ לזכויות יוצרים)
דריה ליטל שנרצחה על ידי בעלה בחיפה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א׳ לזכויות יוצרים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הרצח בחיפה: דריה ליטל, אם בת 31 נמצאה הבוקר (שישי) ללא רוח חיים בבית בחיפה. צוות מד"א שהגיע לזירה מצא אותה כשהיא מחוסרת הכרה ועל גופה סימני חניקה, וכן חבלות בראשה ממכות פטיש. בתום מאמצי החייאה במקום נאלצו פרמדיקים וחובשים של מד"א לקבוע את מותה. בעלה של הצעירה נעצר לחקירה.

כוחות משטרה גדולים מתחנת חיפה הגיעו למקום, ובשלב הראשוני עלה החשד כי הבעל מעורב ברצח. מוקדם יותר, חייג למוקד 101 של מד"א ודיווח כי רצח את אשתו.

צוות של מד"א שהגיע למקום, יחד עם כוחות משטרה, מצאו כאמור את הצעירה עם סימני חבלה על גופה, כל זאת כששלושת ילדיהם שוהים בבית. החקירה נמשכת.

פראמדיק מד"א שחר עטיאס סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסנו לדירה. האישה הייתה מחוסרת הכרה עם חבלות בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

הזוג היה מוכר לשירותי הרווחה; ויצו: ״נשים מגישות תלונות ועוברות שנים״

ראש מנהל הרווחה בעיריית חיפה, מאירה קיפרמן: "בני הזוג הופנו בשנת 2021 לשירותי הרווחה בעקבות משבר זוגי. בעקבות הפנייה טופלו בני הזוג במהלך אותה השנה על ידי שירותי הרווחה במספר מישורים.

מיד עם היודע הרצח יצא צוות של עובדים סוציאלים והשירות הפסיכולוגי למקום על מנת לדאוג לשלום הילדים בשיתוף עם המשפחה המורחבת. שירותי הרווחה ימשיכו לסייע ולתמוך בילדים ובמשפחה ככל שיידרש".

רבקה נוימן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בויצו, בתגובה לרצח בחיפה: "הבוקר נרצחה אישה. היא חיה עם בן זוגה האלים, ברקע מתנהל הליך פלילי. עשרות אלפי נשים עושות את מה שכולנו מצפות ודורשות מהן: מגישות תלונה במשטרה. מרגע הגשת תלונה עוברים חודשים ולעיתים שנים עד סיום ההליך ובינתיים קורים החיים. הרצון להיענות לבקשת בן הזוג להזדמנות נוספת, הרצון לשמור על שלמות התא המשפחתי, הפחד להישאר לבד, הדאגה לאבא של ילדיי – החיים קורים והליך פלילי בישראל תמיד איטי, מסורבל ולבסוף לא רלוונטי לקצב של החיים״.

"יהיו מי שיאמרו שזו אשמתה, יהיו מי שכמו תמיד יאשימו את הקורבן״, הוסיפה נוימן. ״היא לא אשמה. אשמה המדינה שלא משקיעה שנים בשיפוט מהיר לעברייני אלימות במשפחה.

מערכת משפט עמוסה, עייפה ומורעבת מבחינת תקנים לשיפוט. הפרקליטות עמוסה, עייפה ומורעבת מבחינת תקנים לעורכות ועורכי דין. מערכת משפט ופרקליטות של עיסקאות טיעון כברירת מחדל. והחיים קורים. היא לא אשמה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!