
אי השוויון בשכר בין ענפי הכלכלה בשנת 2022 היה הגבוה ביותר בישראל מאז שנת 2012, כך עולה מניתוח שערך פורום ארלוזורוב. המקור העיקרי לגידול באי-השוויון בתקופת הקורונה היה ירידת השכר בענפים המתאפיינים בשכר נמוך. בפורום ציינו כי מאז שנת 2014 ועד תחילת משבר הקורונה ב-2020 נרשם צמצום מתון של אי השוויון בשכר בין ענפי הכלכלה השונים, אולם צמצום זה נמחק לחלוטין במהלך משבר הקורונה, עד שבשנת 2022 היה הגבוה ביותר שנרשם מזה עשור.
השכר הריאלי של העובדים בענפים המאופיינים בשכר נמוך (6,900 שקלים ומטה בממוצע) נשחק בשיעור של 10% ביחס למגמה ארוכת השנים. זאת בעוד השכר של עובדים בענפים בהם השכר הממוצע הוא 6,900-9,500 שקלים נשחק ב-4.3%, השכר של עובדים בענפים שהשכר הממוצע בהם הוא 9,500-13,000 שקלים נשחק ב-3.2% והשכר בענפים המאופיינים בשכר גבוה (למעלה מ-13,000 שקלים בממוצע) נשחק ב-2.5% בלבד.


