דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסכם קיבוצי בבנק לאומי: בונוסים לפי יעדים שנתיים ודגש על זכויות סוציאליות

ההסתדרות, ועדי העובדים והנהלת הבנק חתמו על ההסכם החדש, שבמרכזו שיפור התנאים הסוציאליים, מתן גמישות ניהולית לבנק והגדלה של מכסת העובדים שיתאפשר להעסיק בהסכם הטכנולוגי

בנק לאומי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
בנק לאומי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת בנק לאומי וועדי העובדים חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי חדש, אשר אושר גם על ידי דירקטוריון הבנק ומועצת העובדים.

ההסכם קובע מנגנון מסודר של תקציב קידומי שכר תקופתיים לעובדים לשנים הקרובות, ששיעורו מבוסס על התשואה להון של הבנק, באופן שרותם את כלל העובדים להמשך השגת תשואות גבוהות וחלוקתו תיעשה באופן דיפרנציאלי על פי הביצועים של כל עובד, לשם עידוד מצוינות ותגמול מבוסס ביצועים.

בנוסף, על מנת לרתום את העובדים מדי שנה להשגת יעדי תוכנית העבודה, בתחילת כל שנה תפרסם ההנהלה את היעדים שבהשגתם ישולם בונוס על בסיס התוצאות השנתיות. התשואה שנקבעה לתשלום מענק מלא בגין 2023 עומדת על 17%. בנוסף, ההסכם כולל שיפור תנאים סוציאליים ותנאים נלווים לאוכלוסיות שונות בבנק.

במסגרת ההסכם, שנחתם לשנים 2023-2026, ניתן דגש על הבטחת הזכויות הסוציאליות של העובדים, תוך מתן גמישות ניהולית מוגברת לבנק, על מנת להבטיח את התאמת המודל התפעולי של הבנק לתמורות שחלות בשוק הבנקאות. בין השאר, במסגרת ההסכם הוחלט על הגדלה של מכסת העובדים שהבנק רשאי להעסיק תחת ההסכם הטכנולוגי, על מנת לאפשר לבנק לבצע עליית מדרגה נוספת בטרנספורמציה הדיגיטלית, בהתאם לאסטרטגיה שנקבעה. עוד הוסכם, כי לשם הגברת הגמישות הניהולית של הבנק, על רקע התמורות בשוק הבנקאות, יהיה רשאי הבנק להעסיק עובדים תחת ההסכם הקיבוצי, ללא מתן קביעות, לתקופה של עד 10 שנים באופן מדורג על פי ותק העובד (כשכיום זכאים העובדים לקביעות לאחר 4 שנים).

ראשי ועד העובדים, רון לוי ורועי קנת: "הסכם העבודה החדש מחזק את העבודה המאורגנת והוא בשורה של ממש לעובדי לאומי, הכוח האיכותי והמסור שמניע את הבנק, ולא פחות חשוב מכך לבנק לאומי, מקום העבודה שהוא גם הבית של כולנו. אנו מאמינים שהמתווה שגיבשנו בשיתוף פעולה פורה עם ההנהלה, יאפשר לנו להצעיד יחד את לאומי למימוש האתגרים העסקיים ולחיזוק מעמדו כבנק המוביל בישראל".

מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן: "ההסכם המוצלח שהגענו אליו בשיתוף פעולה עם ועד העובדים יאפשר לנו להמשיך ולבסס את לאומי בחוד החנית של המערכת הפיננסית בישראל. עמלנו רבות כדי גם לאפשר לנו לדאוג בצורה מיטבית לעתידם של עובדינו המסורים במגוון היבטים, וגם לאפשר לבנק גמישות ניהולית מירבית במטרה לאפשר את המשך הצמיחה של הבנק, לנוכח המציאות המשתנה והאתגרים הרבים שעוד נכונים לנו. אני מודה לכל העוסקים במלאכה אשר גיבשו את ההסכם החשוב הזה, בהנהלת הבנק ובוועד העובדים, ומאמין שהיום אנחנו יוצאים לדרך שתאפשר לנו להגשים את המטרות הרבות שהגדרנו לעצמנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!