דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בשותפות של הממשלה והאופוזיציה: שורת חוקים לחיזוק החקלאות בהליכי חקיקה

חברי כנסת מהאופוזיציה בשיתוף שר החקלאות אבי דיכטר, הביאו לאישור הכנסת חוק עידוד השקעות הון בחקלאות וחוק שיסייע במתן פיצויים על פשיעה חקלאית | השבוע יעלו לדיון גם חוק סימון ארץ המקור לתוצרת וחוק יסוד: החקלאות

ירקות בשוק מחנה יהודה, ירושלים. ארכיון. (אביר סולטן/פלאש90)
ירקות בשוק מחנה יהודה, ירושלים. ארכיון. (אביר סולטן/פלאש90)
מאיה רונן

חוק עידוד השקעות הון בחקלאות וחוק חילוט תקבולי עבירה בפשיעה חקלאית אושרו היום (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה, מה שמסמן שיתוף פעולה יוצא דופן בין הקואליציה לאופוזיציה לקידום סדרת חוקים לביסוס בטחון המזון ופיתוח החקלאות המקומית.

הצעות החוק שמקדמים ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) ושר החקלאות לשעבר ח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי), הם תוצר של יוזמה משותפת של ח"כים מרחבי הקשת הפוליטית, חברי השדולה למען החקלאות בכנסת. הצעות החוק יעלו בהמשך השבוע להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, בתמיכת הממשלה.

חוק חילוט תקבולי עבירה בפשיעה חקלאית נועד להרחיב את הכלים העומדים לרשות מערכת אכיפת החוק בהתמודדות עם עברייני פשיעה חקלאית. בהתאם להצעת החוק יתווסף לכלים אלה מרכיב כלכלי שיאפשר חילוט רכושו של מבצע העבירה, בשווי הרכוש שהשיג כשכר, כתגמול או כתוצאה מהעבירה, וכן מרכוש שהשיג מביצועה. בנוסף, תתאפשר העברת הרכוש המחולט מהעבריין לנפגע העבירה בשווי הפגיעה, לאחר שבית המשפט פסק את אשמת העבריין או לאחר שפסק פיצויים לנפגע.

״חוסר המשילות בכלל, ובמגזר החקלאי בפרט, מורגש בכל יום, לצערי לאחרונה הרגשתי אותו על בשרי", אמר חבר הכנסת רם בן ברק. " הכאב ממראות השרפה במתבן שלי עדיין בוער בי. הפשיעה החקלאית הפכה למכת מדינה הגורמת לנזקים רבים לחקלאים ולחקלאות בכלל. התופעה גורמת לפגיעה בתחושת הביטחון הכללית והאישית של החקלאים, שנדרשים להגן בגופן על אדמותיהם ורכושם, תוך חירוף נפש וסיכון אישי. חובה עלינו להתעלות את המחלוקות הפוליטיות ולתמוך בהצעת חוק, גם אם היוזם שלה הוא מהאופוזיציה."

למליאת הכנסת תובא גם הצעת חוק לעידוד השקעות הון בחקלאות, שנועדה להשוות השקעות והטבות בחקלאות להטבות בתעשייה. החוק יהווה מסגרת מרכזית להקצאת מענקים ולעודד השקעות הון בחקלאות כאמצעי לחיזוק ההתיישבות והביטחון התזונתי והלאומי של תושבי המדינה.

״ישראל נחשבת למדינה מובילה בעולם, במחקר ופיתוח חקלאי, ומשכך תעשיית האגרו-טק פורחת", הוסיף בן ברק. "יש לנו אינטרס לאומי, במיוחד בימים אלו, לעודד השקעות זרות ומקומיות שיופנו לחקלאות כחול לבן. חקלאות ישראלית היא חיונית לאספקת ביטחון תזונתי, בשגרה ובחירום, שמירה על אדמות המדינה ועל מנת להבטיח דור המשך של חקלאים בעתיד".

"הצעת החוק שאנחנו מביאים, היא רק אחד מהצעדים הנדרשים לקיום החקלאות הישראלית, קל וחומר לאור הורדת המכסים בחקלאות והפרת האיזון", אמר חבר הכנסת אלון שוסטר. "אם המדינה רוצה שתהיה כאן חקלאות יעילה ומותאמת היא צריכה להשקיע היום במגזר החקלאי".

"למרות הכאוס וחוסר ההסכמות העמוקות בעניין הרפורמה המשפטית, אני עובד ביחד עם חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה ועם שרים בממשלה לטובת קידום דיונים והצעות חוק ענייניות לטובת אזרחי ישראל בתחום החקלאות והמרחב הכפרי", הוסיף שוסטר. "בשבועיים האחרונים הצלחנו להביא בשיתוף פעולה עם שר החקלאות ח"כ אבי דיכטר, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן וחברי השדולה החקלאית בכנסת, לדיונים חשובים בוועדות השונות בכנסת ולהגיש הצעות חוק לוועדת שרים לחקיקה. החקלאות מאחדת בינינו, יש נושאים שלא ניתן להזניח ואנחנו צריכים לקדם, במקביל ליישוב העימות בסוגייה המשטרית".

הכנסת תדון השבוע גם בחוקים בנושא סימון ארץ המקור של תוצרת חקלאית בוועדת הכלכלה ועומד בפני קריאה שנייה ושלישית, וחוק יסוד – החקלאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!