דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
17.9°תל אביב
  • 12.1°ירושלים
  • 17.9°תל אביב
  • 17.3°חיפה
  • 17.4°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 19.5°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 13.2°צפת
  • 16.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בית הדין האזורי לעבודה ידון בתביעה ייצוגית על הפרשות פנסיה לעובדי שלמה תחבורה

לטענת שני עובדים לשעבר בחברה, לעובדים מגיעות הפרשות גבוהות יותר לפנסיה מכוח הסכם קיבוצי ענפי בין 2011 ל-2013 | בית הדין הסכים לדון בתובענה כייצוגית, מהלך שיכול להשפיע על כלל עובדי החברה באותן שנים | השופטת כרמית פלד: "עובדים צעירים אינם ערים, קרוב לוודאי, לתחולת ההסכם הענפי על החברה"

שלמה סיקסט (צילום: Robson90/shutterstock.com)
שלמה סיקסט (צילום: Robson90/shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב החליט, בשבוע שעבר, לדון בתובענה ייצוגית הנוגעת לזכאותם של עובדים בחברת שלמה תחבורה (שלמה סיקסט) להפרשות גבוהות יותר לפנסיה ממה שקיבלו בפועל. השופטת כרמית פלד קבעה כי "הוכח בפנינו לכאורה כי בחברה קבוצת עובדים צעירים ואשר עבדו אצלה פרקי זמן קצרים בלבד. אוכלוסיות מוחלשות אלו, קרוב לוודאי, בחלקן המכריע, אינן ערות לתחולת ההסכם הענפי על החברה ולפיכך, סביר להניח היווצרותה של תת אכיפה בקרבן".

במסגרת הדיון נדונו במאוחד תביעותיהם של שני עובדים, נציגת מכירות השכרת רכב שהועסקה בחברה כעשור ונהג השכרה שהועסק בחברה תקופה קצרה בלבד, אשר טענו שניהם כי על עובדי החברה חל ההסכם הקיבוצי הכללי בענפי הייבוא, הייצוא, המסחר והשירותים, המקנה להם זכאות לתשלום זכויות סוציאליות מיטיבות. השניים ביקשו לדון בהליכים כתובענה ייצוגית, אשר תשפיע גם על יתר עובדי החברה בעבר ובהווה.

בית הדין האזורי לעבודה החליט בשלב זה, לקבל את בקשתם לדון בתיקים כהליכים ייצוגיים, וקבע, בשלב זה באופן לכאורי בלבד, כי יש בסיס לטענתם כי ההסכם הקיבוצי בענפי הייבוא, הייצוא, המסחר והשירותים חל גם על עובדים קבועים וזמניים בחברה, ומחיל זכאות להפקדות פנסיוניות כבר מהיום הראשון לעבודה ועל בסיס השכר כולו הכולל גם רכיבי עמלות, ללא 'תקרת שכר'. עוד נמצא לכאורה כי בין השנים 2011-2013 הוקנו מכוח אותו הסכם קיבוצי גם שיעור הפרשות מעסיק לתגמולים של 6%, שהוא גבוה יותר מזה שנקבע בצו ההרחבה הכללי לתשלום פנסיה חובה ועומד 5%.

משמעות ההחלטה לאשר את הדיון בתיקים כתובענה ייצוגית, היא שבית הדין קבע שבמסגרת ההליך מתבררות שאלות מהותיות המשותפות לכלל חברי הקבוצה של עובדי שלמה סיקסט בשנים אלו, וכי יש סבירות שיוכרע את ההליך לטובתם. עם זאת, חשוב להדגיש כי מדובר בשלב ראשוני בניהול ההליך, וכי ההכרעה הסופית בתיק תקבע רק לאחר ניהול ההליך העיקרי, שעשוי להיות ממושך. עוד פסק בית הדין בשלב זה שכר טרחה על סך 10,000 ש"ח לכל אחד מעורכי הדין המייצגים את העובדים: עו"ד משה וקרט ועו"ד אריק שלו, וגם הוצאות משפט על סך 5,000 שקלים לכל אחד מהעובדים.

בית הדין קיבל את טענות העובדים בכל הנוגע להתאמת התובענה להתברר כייצוגית בעילות הנוגעות להפקדות לתגמולים מכוח ההסכם הקיבוצי ולהכללת העמלות בחישוב השכר הקובע להפקדות פנסיוניות (עד לחודש יולי 2017), לדמי חופשה ולדמי מחלה (עד לחודש דצמבר 2016). עם זאת, נדחתה בקשתם לאשר גם את ניהול התובענה הייצוגית ביחס לזכאותם לימי בחירה.

שלמה תחבורה, העוסקת בשירותי השכרת רכב, מפעילה כ-30 סניפים ברחבי הארץ 15 ומעסיקה כ-380 עובדים בתפקידים מגוונים ובהם, בין היתר, נהגים, דיילי מכירות ואנשי 16 מטה. משרדה המרכזי של החברה ממוקם בצריפין.

מקבוצת שלמה נמסר: "שלמה לומדת את החלטת בית הדין ותבחן את האפשרויות העומדות לרשותה לניהול המשך ההליך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!