דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

המטפלות-מחנכות במעונות 'אמונה' הכריזו סכסוך עבודה: "נחושות להציל את הענף מקריסה"

1,500 העובדות שמיוצגות בהסתדרות הפועל המזרחי מוחות על עיכוב של שנתיים במשא ומתן להעלאת שכרן | לדבריהן, הארגון יפנה את תוספת התקציב מהעלאת תעריפי המעונות המפוקחים לתפעול ולא לתוספות שכר

הפגנת מטפלות לגיל הרך בתל אביב, אוקטובר 2021 (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)
הפגנת מטפלות לגיל הרך בתל אביב, אוקטובר 2021 (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות הפועל המזרחי הכריזה על סכסוך עבודה של 1,500 המטפלות-מחנכות במעונות היום של תנועת 'אמונה'.

לפי הודעת הארגון, ההכרזה על הסכסוך הגיעה לאחר שבשנתיים האחרונות לא צלחו הניסיונות לחתום על הסכם קיבוצי. במקביל פנתה הפועל המזרחי למשרדי הממשלה השונים למציאת פתרונות אך ללא הצלחה.

סכסוך העבודה הוכרז על רקע משבר המטפלות-מחנכות במעונות לגיל הרך, סביב שכרן הנמוך של המטפלות והמחסור בתקינה במעונות. נוסף על כך הסכם השכר של תומכות החינוך (סייעות) בגני הילדים, שנחתם לאחרונה וכולל העלאת שכר משמעותית, צפוי להרחיב מעבר של מטפלות לתפקיד תומכות חינוך.

לאחרונה אישרו שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש את המלצות וועדת המחירים שקובעת את התעריפים למעונות המפוקחים. ההמלצות נועדו לאפשר לארגונים המפעילים את המעונות להתמודד עם עליות מחירי התפעול ולהעלות את שכר המטפלות-מחנכות, אך לדברי הסתדרות הפועל המזרחי, בארגון אמונה תוספת התקצוב הופנתה להפעלת המעונות בלבד, ולא לשכרן של המטפלות מחנכות.

אבי סולימן, יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי: "מדובר במאבק למען עתיד הילדים של כולנו. המטפלות שדואגות יום יום לילדנו זכאיות וראויות לתנאי שכר הוגנים. בלי שהמטפלות ישתכרו בכבוד, לא יהיו מטפלות ובלי מטפלות לא יהיו מעונות יום ובלי מעונות יום אין חינוך לגיל הרך. הסתדרות הפועל המזרחי  לא תרפה מהמאבק החשוב והצודק עד שהממשלה תמצא את הפתרון הראוי ותפסיק להפנות את העורף למטפלות. אני קורא גם לכלל ארגוני העובדים המייצגים את המטפלות בויצו, נעמת ובשאר הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים להצטרף בהקדם האפשרי למאבק החשוב למען המטפלות".

רחל סימן טוב, יו"ר ועד עובדות אמונה: "בשם כ־1,500 המטפלות של הארגון בכל רחבי הארץ, ועד העובדות ביקש מהסתדרות הפועל המזרחי להכריז על סכסוך עבודה מול הנהלת הארגון. בימים האחרונים הגענו לקו פרשת המים מול הנהלת אמונה, לאחר שבמשך שנתיים ארוכות ניהלנו מולם מגעים מתמשכים לשיפור תנאי התקינה והשכר של המטפלות, אך ללא הועיל. ועד העובדות יחד עם מאות המטפלות נחושות מתמיד להמשיך את המאבק ולהציל את ענף המעונות לגיל הרך מקריסה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!