דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

גילה אדרעי הודיעה על סיום תפקידה כיו"ר ועד עובדי הרכבת

אדרעי, שכיהנה בתפקיד 5 שנים, כתבה לעובדים: "הייתי כחומה בצורה בהגנה ושמירה על עובדי ועובדות הרכבת. זאת הסיבה שהכפישו אותי וניסו לפגוע בי, אבל יכולתי לכולם, גם לאלה שסברו שאישה לא אמורה לשבת בחדר מלא גברים ולשלוט ככה בפרטים"

גילה אדרעי (צילום: פלאש 90)
גילה אדרעי. "אני יכולה לעמוד בגאווה, ולומר שיכולנו לכל האתגרים, שצלחנו אותם" (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, הודיעה הערב (שני) על סיום תפקידה בתום קדנציה של יותר מ-5 שנים. "אני גאה על הדרך שלי", אמרה אדרעי. "הייתי כחומה בצורה בהגנה ושמירה על עובדי ועובדות הרכבת, נאמנה לאג'נדה שלי, יודעת ומכירה כל פסיק וכל נקודה בכל תחום ברכבת. זאת הסיבה שהכפישו אותי וניסו לפגוע בי, אבל יכולתי לכולם, גם לאלה שסברו שאישה לא אמורה לשבת בחדר מלא גברים ולשלוט ככה בפרטים".
במכתב ששלחה הערב לעובדי ועובדות הרכבת כתבה אדרעי בין היתר שהתמודדה בחמש השנים שבהם כיהנה כיו"ר ועד מול אתגרים גדולים. "עדיין ולמרות כל הקושי האדיר, אני מסכמת את התקופה הזו כשאני יכולה לעמוד בגאווה, ולומר שיכולנו לכל האתגרים הללו, שצלחנו אותם. אנחנו היום חזקים יותר, מאוחדים ומוגנים יותר. אחרי שנים ארוכות כל כך בוועד, ב-2 קדנציות קשות וסוערות, אבל רק אחרי שידעתי להוביל להישגים ולהסכמים הטובים ביותר עבורכם.ן, אני מניחה את המפתחות וצועדת לעבר היעד המקצועי הבא שלי כסגנית מנהל אגף דלק ואנרגיה. אחרי 35 שנים כעובדת ברכבת, כנראה הגיע גם הזמן שלי."אדרעי הדגישה שלאורך שנותיה התמודדה עם ניסיונות לפגוע בה, ושמה הוכפש לא אחת בתקשורת. לדבריה, הניסיונות לפגוע בה היו תמיד ניסיונות לפגוע בעובדי הרכבת. "הם הבינו שאני יודעת יותר. זה הכוח שתמיד היה לי והוא נתפס בעיניהם כמאיים. זו הסיבה היחידה שהפכו אותי למטרה, שניסו להשתיק אותי, להדיח אותי, לשבור אותי. אבל האמונה בצדקת הדרך, בעבודה המאורגנת והמחויבות שלי כלפיכם.ן ניצחו גם את הימים והלילות החשוכים ביותר. האהבה והתמיכה שקיבלתי מכם.ן וגם מעובדים ועובדות ממקומות עבודה אחרים היו תמיד מקור גאוותי, הרוח תחת כנפיי.
"אנחות הרווחה שנשמעות עכשיו במקומות מסוימים הן כמנגינות ערבות לאוזני. הוכחה נוספת לכך שעשיתי, ששיניתי, שנלחמתי – שדאגתי לכם.ן ושמרתי עליכם.ן ועל הזכויות שלכם.ן בכל הכוח. קולות השמחה שתשמעו ממש בעוד רגע, הם של כל אלה שניצחתי בדרך, למרות ועל אף הניסיונות שלהם להפחיד אותי, לפגוע בי, להוציא אותי מהמשחק. ולא כי חטאתי. אלא רק כי הייתי כחומה בצורה בהגנה ושמירה עליכם.ן".

אדרעי התייחסה בדבריה גם לניסיונות של גורמים בממשלה לפגוע בעבודה המאורגנת: "לפני כמה ימים הוגשה הצעת חוק שמבקשת לגזול מהעובדות והעובדים בארץ את הזכות הבסיסית להילחם על מה שמגיע להם.ן, להתאגד ולשבות. זה לא עניין של פוליטיקה, זה לא עניין של ימין ושמאל, כי אם תעבור הצעת חוק הזאת, או שכמותה, יהיה זה היום שבו יתחיל הסוף של העבודה המאורגנת בישראל, ומשם הדרך לרמיסת הזכויות של כולנו היא קצרה מאוד. זה בלבנו ובנפשנו ואסור לנו לתת לזה לקרות".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אייל ידין: "גילה היא מנהיגת עובדים אמיתית. לאורך השנים עמלה ללא פשרות לטובת עובדי הרכבת. אנחנו מודים לה מקרב לב על השותפות והעבודה המאומצת למען העובדים לאורך שנים ומאחלים לה הצלחה רבה בהמשך דרכה ובתפקידה החדש".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!