דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

תכנית קרעי לשוק התקשורת: הורדת רגולציות וקידום גופי שידור חדשים על חשבון קיימים

שר התקשורת שלמה קרעי הציג את תכניתו למשרד התקשורת, הכוללת ביטול רגולציות, סגירת תחנות רדיו בתאגיד, פגיעה בגופי תקשורת גדולים לצד המשך המעבר לדור 5 בסלולר, סיבים אופטיים באינטרנט קווי ורדיו דיגיטלי

שר התקשורת שלמה קרעי בהצהרה על תכניות משרדו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר התקשורת שלמה קרעי בהצהרה על תכניות משרדו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הציג היום (שלישי) את עיקרי תכנית העבודה של משרד התקשורת. השר הודיע כי בכוונתו להאיץ פרישת תשתיות סלולר מתקדמות דור 5, לפתוח את שוק השידורים לתחרות תוך עידוד שחקנים חדשים, ולסגור את הרשות השניה ומועצת הכבלים והלוויין.

"בישראל פועלת היפר רגולציה בתחום התקשורת, הנוקשה ביותר בעולם", אמר השר קרעי, "כשנסיר רגולציות – התחרות תכניס לשוק מגוון וריבוי דעות". השר ציין כי עובדי הרגולציה התקשורתית לא אמורים להיפגע מהסגירה, אך לא הסביר כיצד ימנע פגיעה בהם.  

ביטול הרגולציה יקל על גופי שידור קיימים להתנהל על בסיס עסקי, ונועד לאפשר לשחקנים חדשים להיכנס לשוק השידורים ולנגוס בכוחם של השחקנים הקיימים. השר מבין היטב כי הכישלון בפיצול ערוץ 2, גרם לאיחוד בין שידורי רשת וערוץ 10, בשל אי הכלכליות של השוק הטלוויזיה הקטן בישראל, שמאבד הכנסות מפרסום לגוגל ופייסבוק ומאבד צופים לפלטפורמות הסטרימינג באינטרנט.

את יכולתם של גופים חדשים להתחרות בשחקני ענק, בשוק הדועך, קרעי מסביר ב"תקציב לעידוד התחרות". כדבריו "השגנו תקציב של עשרות מיליונים לעידוד התחרות בתחום החדשות והאקטואליה". השר קרעי לא התייחס למצבם הכלכלי הקשה של גופי השידור הקיימים, לרבות הגדולים ואיך יוכלו לשרוד. אף שביטול הרגולציה יכול להועיל להם עסקית, השר הודיע שיפעל במגוון דרכים להגביל את כוחם ולתת עדיפות לגופי שידור קטנים וחדשים.  

חיוב גופים מחו"ל להשקעה בהפקות מקור, והורדת רגולציה על ספקיות תקשורת

לפי השר, החובה להפקות מקור תוטל באופן שיוויוני על כלל הגורמים בשוק, כולל גורמים מחו"ל כמו נטפליקס ודיסני פלוס. עוד אמר שבכוונתו לפתור את האפליה ברשתות החברתיות באמצעות חוק שיגן על חופש הביטוי, תוך מתן אפשרות להגיש תביעות נגד פלטפורמות של רשתות חברתיות בישראל.

ברגולציה החדשה, תופסק התערבות במודל העסקי של ספקיות התקשורת, בהרכב חבילות המנוי ובלוח השידורים, מה שיוביל לפי השר להוזלה של תכנים ייעודיים כמו שידורי הספורט וצפייה לפי דרישה. "הרפורמה בסלולר של העשור הקודם, זה מה שנעשה בשוק הטלוויזיה".  תקציב להקמת צוות בין משרדי לטיפול בבעיית חוסר המוגנות של ילדים ונוער באינטרנט הוקצה במשרד. 

קידום חדשנות טכנולוגית וצמצום רגולציה 

לפי השר, משרד התקשורת יקדם את האצת הכיסוי של ישראל ברשתות סלולר דור 5, כולל אפשרות להפעלת רשתות פרטיות. בתחום הקווי, השר הודיע כי המכרז האחרון שהושלם יאפשר כמעט ל-100% מאזרחי ישראל נגישות לאינטרנט מהיר בסיבים אופטיים. לגבי ציוד תקשורת, אמר השר כי יבטל את המגבלות הנוקשות הקיימות היום על יבוא ציוד בעשרות אחוזים.  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!