דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

במחאה על מתווה הבגרויות ההומניות: החלה השבתת החטיבות והתיכונים על ידי הנהגת ההורים הארצית

ההורים מוחים נגד המתווה נגד עיצומי ארגון המורים: "קובעים החל ממחר כללי משחק חדשים" | משרד החינוך: "תוכנית גמישה, ישימה ובעלת תיקוף. ארגון ההורים אינו מייצג באמירותיו את מרבית הדעות"

תלמידי תיכון "קשת" בירושלים בהכנה לבחינת בגרות (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
תלמידי תיכון "קשת" בירושלים בהכנה לבחינת בגרות (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הנהגת ההורים הארצית תשבית את הלימודים לשכבות ז׳-י״ב במערכת החינוך היום (רביעי), במקביל לישיבת וועדת החינוך של הכנסת שעוסקת בנושא מתווה הבגרויות. ההשבתה תתקיים לאור פרסום מתווה הבגרויות החדש ובשל עיצומי ארגון המורים, שלדברי הנהגת ההורים "פוגעים קשות בהכנות התלמידים לבגרויות".

עם זאת, הנהגת ההורים הודיעה כי יוחרגו מהשביתה כל ההכנות לבגרויות לרבות מתכונות, סיורי מגמות ו/או כל יציאה לפעילויות חוץ שאינן ניתנות להזזה, וכן החינוך המיוחד. הנהגת ההורים הזמינה את הורי החינוך המיוחד "לבחור להצטרף לשביתה".

ההורים הציגו קו לוחמני והודיעו כי "הנסיונות הצפויים של גורמים כאלו ואחרים לטרפד את השביתה מחר לא יצלחו", עוד הוסיפו בפנייה למשרד החינוך "לא תיקחו אותנו כבני ערובה במשחקי הכוחות וכיפופי הידיים שלכם. הורי וילדי ישראל קובעים החל ממחר כללי משחק חדשים".

במשרד החינוך הגיבו להודעת הנהגת ההורים הארצית ומסרו "אנו מצרים על הודעת ארגון ההורים. הארגון טועה ומטעה בעיקר את התלמידים, ובבחינת "נאה דורש ונאה מקיים" כפי שארגון ההורים דורש, שלא יתקיימו שביתות על חשבון התלמידים והתלמידות, כך מצופה גם מהם", מסרו מהמשרד, "מיותר לציין כי הלימודים יתקיימו כסדרם ואנו מצפים מכלל ההורים לשלוח את ילדיהם ללימודים כרגיל".

בנושא הבגרויות, נמסר מטעם משרד החינוך כי "תכנית הבגרויות הגמישה במקצועות ההומנסטיקה היא תוכנית שנבנתה לאחר הליך מעמיק של שיתוף ציבור של מעל ל-10,000 משתתפים, כולל שיח בשולחנות עגולים ושאלונים בהם נשאלו צוותי החינוך וארגון ההורים". משרד החינוך ציין כי "התכנית זוכה לתמיכה רחבה בשטח: מנהלים, מורים, אנשי אקדמיה ועוד. במקרה זה ארגון ההורים אינו מייצג באמירותיו את מרבית הדעות",

"מדובר בתוכנית גמישה, ישימה ובעלת תיקוף, שמפתחת את המיומנויות הנדרשות במאה ה21. בניגוד לנאמר, התוכנית הפחיתה את העומס באופן משמעותי ביותר", טוענים במשרד החינוך. "כמות החומר ירדה ומשקל הציון החיצוני הופחת גם הוא לכחצי. חלוקת החומר וההיבחנות יתפרשו על זמן של 3 שנים. מכיתה י' ועד יב'. לא היה קיים עד כה במערכת החינוך מתווה ראוי, נכון ומדוייק מזה לתלמידי מערכת החינוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!