דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21.05.24
23.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 22.8°חיפה
  • 23.5°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 25.1°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 24.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

נתניהו: "שינוי הוועדה למינוי שופטים יובא לאישור בשבוע הבא, נעגן בחוק את זכויות הפרט"

ראש הממשלה דיבר כשברקע כוונתו של שר הביטחון גלנט לקרוא לעצירת החקיקה | נתניהו: "עד היום ידיי היו כבולות. אם הייתי נכנס לאירוע הייתי מוצא לנבצרות. לכן הערב אני מודיע: עד כאן. אני נכנס לאירוע"

בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה ברקע המהפכה המשפטית – והודיע כי החקיקה לא תיעצר, וכי החוק לשינוי בחירת השופטים יובא להצבעה בשבוע הבא. כשעה לפני הצהרתו נפגש ראש הממשלה באופן בהול עם שר הביטחון יואב גלנט, שהצהיר מוקדם יותר הערב כי גם הוא יישא דברים – אך חזר בו.

"לא באנו לרמוס ולדרוס, באנו לקדם רפורמה דמוקרטית שתאזן בין הרשויות. אני פועל להגיע לפיתרון וקשוב לחששות של הצד השני", אמר נתניהו. "עד היום ידיי היו כבולות. אם הייתי נכנס לאירוע הייתי מוצא לנבצרות. לכן הערב אני מודיע: עד כאן. אני נכנס לאירוע".

נתניהו התייחס למחלוקת סביב המפכה המשפטית, ואמר, "הדרך הטובה ביותר היא הסכמה רחבה. לצערי, נציגי האופוזיציה לא נכנסו לחדר. אני מקווה שזה ישתנה בימים הקרובים, ופועל להביא לפתרון. שימו לב – כבר עשינו שינויים בחוק. חוק שינוי מינוי השופטים יעלה בשבוע הבא".

בתחילת דבריו אמר, "אמרתי אחרי הבחירות שאהיה ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל, ואני מתכוון לכך גם היום. אנחנו חייבים להגן על המדינה מקרע מבפנים".

"מתנגדי הרפורמה אינם בוגדים ותומכי הרפורמה אינם פשיסטים. רוב מוחץ אוהב את המדינה שלנו, תומכי הרפורמה חושבים שאין פה דמוקרטיה אמיתית, ושמה שמסכן אותה הוא בית משפט כל יכול שמנהל את המדינה. מתנגדי הרפורמה חושבים שכנסת וממשלה בלי בלמים יפגעו בזכויות הפרט. הרפורמה המשפטית חייבת לתת מענה לשני הצרכים האלה. כל צד חייב להתייחס ברצינות לטענות של הצד השני".

שר הביטחון, יואב גלנט וראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום ארכיון: פלאש90)
שר הביטחון, יואב גלנט וראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום ארכיון: פלאש90)

"איננו יכולים לאפשר לשום מחלוקת, חריפה ככל שתהיה, לסכן העתיד המשותף של כולנו. לא רק שעלינו לדחות בריונות ואלימות, עלינו לגנות הסתה והתלהמות". לדבריו, "כדי למנוע קרע בעם, כל צד חייב להתייחס ברצינות לטענות של הצד השני".

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד בתגובה להצהרת נתניהו: "במקום לעצור את החקיקה ולהרגיע את הרוחות נתניהו שוב התקרבן והתלונן, והמשיך להפיץ שקרים מחפירים נגד מערכת המשפט שבינם לבין המציאות אין דבר. הקול קול נתניהו, אבל הידיים ידי יריב לוין. נתניהו סירב לעצור את החקיקה והודעתו שהם מביאים את השינוי בוועדה למינוי שופטים בשבוע הבא מוכיחה שאין לו שום כוונה לקיים הידברות אמיתית. זוהי אחיזת עיניים גמורה".

"אני קורא לאנשים האחראים בליכוד, תעצרו את יריב לוין. אל תעבירו את השינוי בוועדה למינוי שופטים ובואו להידברות בבית הנשיא. תעצרו את הנסיון להפוך אותנו למדינה לא דמוקרטית. תקשיבו למאות אלפי הפטריוטים הנאמנים שיצאו לרחובות. תקשיבו לשר הבטחון, לאנשי הכלכלה והבטחון".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נואם בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אריה לייב אברמס/פלאש90)
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נואם בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אריה לייב אברמס/פלאש90)

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "הים אותו הים ונתניהו אותו נתניהו. הוא צריך לעשות דבר פשוט – לעצור ולדבר במקום לצאת נגד היועמש"ית. צר לי שהוא לא מתעלה לגודל השעה ועוצר, גם כעת כשגם מדבריו שלו ברור שזה הדבר הנכון למדינת ישראל. אבל מחסום השתיקה החל להישבר היום".

חברי כנסת רבים בקואליציה ובראשם שר הביטחון, רואים בדהרת החקיקה אותה אנו חווים, פגיעה חמורה בדמוקרטיה ובחברה הישראלית כמו גם טעות היסטורית. הערב ברור מעל לכל ספק שההפיכה תפגע אנושות בדמוקרטיה ובחברה הישראלית, זו תהיה פגיעה בכינון ישיר בביטחון ישראל וחוסר אחריות לאומית ממדרגה ראשונה", הוסיף גנץ.

"עכשיו נשאר לנתניהו לעשות את מה שהוא מדבר עליו ולעצור, ולחברי הקואליציה האחראים – להודיע שלא יצביעו בשבוע הבא בעד החוק שיגרום לפוליטיזציה בהליך בחירת השופטים בישראל. המחנה הממלכתי ואני, אומרים גם היום – תעצרו, ונדבר. בקיום שיח אין מפסידים – יש רק מנצחת אחת, מדינת ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!