דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"חיי העובד ובריאותו הם החשובים ביותר": משרד העבודה הפיץ הנחיות בטיחות למעסיקים ולעובדים ברמדאן

מינהל הבטיחות במשרד מזהיר מפני התייבשות ותאונות עבודה שעלולות להיגרם מהצום ומהשלכותיו | בין השאר, מומלץ לבצע את המשימות הקשות בשעות הנעימות, לנצל היטב את שעות השינה ולשמור על ערנות למצב העובדים הצמים

עובד שיפוצים (צילום אילוסטרציה: אור גואטה)
עובדים פלסטינים מועסקים בשיפוצים. "ככל שידוע לכם על עובד שלא חש בטוב, הורו על הפסקת העבודה" (צילום: אור גואטה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מינהל הבטיחות במשרד העבודה הפיץ בשבוע שעבר מקבץ הנחיות בטיחות עם דגשים לעבודה בחודש הרמדאן, הן עבור מעסיקים והן עבור העובדים הצמים. הפרסום בערבית ובעברית כולל רענון להנחיות הבטיחות שמטרתן לשמור על סביבת עבודה בטוחה בחודש הרמדאן, שהיה חודש מועד לתאונות בשנים שעברו.
"הצום והמשמעות שלו הם גורמי סיכון לבטיחותם ושלומם של העובדים", נכתב בדגשים למעסיקים. "יש לבצע פיקוח מוגבר על מצב העובדים הצמים, ולהימנע מעבודה לבד. היו קשובים לפניות העובדים בעניין קשיים בזמן הצום.

המינהל הנחה לבצע הדרכות לעובדים לקראת חודש הרמדאן, ולהדגיש בהן את דרכי איתורם של סימנים להתייבשות, בהם בחילה, סחרחורת וסומק בפנים, כדי שהעובדים יוכלו לזהות מצבי סיכון בקרב עמיתיהם. הודגשה גם החשיבות של מתן הפסקות ומנוחות תדירות לעובדים במקום מוצל ומאוורר. אם מזהים עובד תשוש, יש לאפשר לו לנוח גם מעבר לזמני ההפסקה המוגדרת.

דגש נוסף הוא לוודא שבמקומות העבודה יש אמצעי עזרה ראשונה מתאימים ובכמות מספקת. "חיי העובד ובריאותו הם החשובים ביותר", הדגישו במינהל. "הפעילו שיקול דעת והימנעו מלהורות על ביצוע עבודות בלחץ זמנים כבד. ככל שידוע לכם על עובד שלא חש בטוב, הורו על הפסקת העבודה".
לפי הנחיות הבטיחות לעובדים, מומלץ לאכול את הארוחה כמה שאפשר סמוך לזריחת השמש. "כדאי לאכול ארוחה מזינה, עשירה בפחמימות, שתוכל לכלכל את הגוף במשך שעות הצום", נכתב. "מומלץ להימנע ממזונות שגורמים לתחושות יובש וצימאון". המלצה חשובה נוספת של המינהל היא להקפיד לנצל את שעות השינה, שכן עייפות מפאת חוסר שינה נוסף על קשיי הצום עצמו, עלולה להגביר את הסיכון לתאונות עבודה.במינהל המליצו על ניהול נכון של יום העבודה, כך שהמטלות הקשות יבוצעו בשעות הנעימות והקרירות יותר, על הקפדה על מנוחה ותשומת לב של העובדים לתחושותיהם ולתחושות חבריהם. "אם אינך חש בטוב, דווח למנהל", נכתב. "מי שנוטל תרופות קבועות, רצוי שיתייעץ עם רופא על אופן ביצוע הצום". דגש משמעותי ניתן על נושא התקשורת: "שמור על קשר רציף עם מנהל העבודה או ראש הצוות שלך. אם אתה חש לא בטוב, התרע בפניו. אל תהסס לבקש זמן מנוחה ארוך יותר כדי להתאושש ולהחזיר לעצמיך את כוחותיך".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!