דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

גלנט, דיכטר וביטן קראו לנתניהו לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית ולפנות להידברות

שר הביטחון יואב גלנט אמר שהאיומים הביטחוניים מחייבים תהליך מאחד ומשתף שישמור על כוחו של צה"ל | גלנט הצטרף לשר החקלאות אבי דיכטר ולח"כ יולי אדלשטיין שקראו גם הם לעצירת החקיקה | ח"כ דוד ביטן פרסם הודעת תמיכה בגלנט

שר הביטחון יואב גלנט, שר החקלאות אבי דיכטר וח"כ דוד ביטן (צילומים: פלאש 90)
שר הביטחון יואב גלנט, שר החקלאות אבי דיכטר וח"כ דוד ביטן (צילומים: פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שרים וח"כים בליכוד קראו הערב (שבת) לראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית ולפתוח בהידברות.

"ביטחונה של מדינת ישראל הוא משימת חיי", אמר שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה לתקשורת. "לאורך חיי הבוגרים, אני עוסק בו יומם וליל, בשליחות מדינת ישראל במדי צה"ל סיכנתי חיי עשרות פעמים וגם עתה, למען מדינת ישראל, אני מוכן להסתכן ולשלם מחיר.

"בשבועות האחרונים נפל דבר. אני פוגש את המפקדים והלוחמים לקראת מבצעים, בסיורים, בשטחי האימנים וחדרי תדריכים. שומע את הקולות העולים מהשטח ואני מודאג.

"האירועים המתרחשים בחברה הישראלית אינם פוסחים על צה"ל. מכל עבר עולות תחושות של כעס, כאב ואכזבה בעוצמה בה לא נתלקתי מעולם. אני רואה כיצד מקור עוצמתנו הולך ונשחק. כשר הביטחון של מדינת ישראל אני אומר בצורה הברורה ביותר, השסע ההולך ונפער בחברה חודר לצה"ל וגופי הביטחון. זו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון המדינה. לדבר הזה לא אתן את ידי.

"למען הביטחון, חייבים לעצור את תהליך החקיקה ולאפשר לעם ישראל לחגוג יחד את חג הפסח ויום העצמאות, ולהתאבל יחד ביום הזיכרון וביום השואה. יש לעצור גילויי סרבנות ולהושיט יד להידברות.

"צריך שינוי במערכת המשפט, אבל שינויים כאלה עושים בהידברות ובשיח. ניצחון של אחד הצדדים יהיה ההפסד של מדינת ישראל. עלינו להוביל תהליך משתף ומאחד".

גלנט נפגש ביום חמישי עם נתניהו, והחליט לדחות את הצהרתו למוצאי שבת.

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הצטרף לעמדתו של גלנט: "צריך לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות מיידית ולהגיע להסכמות רחבות. מחזק את דבריו של חברי שר הביטחון יואב גלנט".

ח"כ יולי אדלשטיין צייץ בטוויטר: "מודה לחברי, שר הביטחון יואב גלנט, שהצטרף לדרך אותה אני מוביל מזה שבועות. רוב העם רוצה ומבין את הצורך בשינויים במערכת המשפט, אך יש לעשות זאת בסבלנות, בהידברות ובשיח רחב כדי להגיע להסכמה רחבה. מדינת ישראל חזקה ותמשיך להיות חזקה – יחד".

גם שר החקלאות אבי דיכטר קרא לנתניהו לעצור את החקיקה עד אחרי יום העצמאות.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברי גלנט: "שר הביטחון גלנט מוביל הערב צעד אמיץ וחיוני לבטחון מדינת ישראל. ההפיכה המשטרית פוגעת קשה בביטחון הלאומי וזה תפקידו ואחריותו לעצור את ההידרדרות המסוכנת. זהו רגע האמת.

"אני קורא לממשלה – תעצרו הכול, אל תעבירו השבוע את השינוי בוועדה למינוי שופטים ואת חוק דרעי, ובואו לקיים הידברות בבית הנשיא. מצדיע הערב למאות אלפי מגיני הארץ, הפטריוטים הישראלים שיצאו לרחובות להילחם על הדמוקרטיה הישראלית".

מובילי המאבק הגיבו על הקריאות בליכוד לעצירה זמנית: "אנחנו לא מטומטמים, לא התכנסנו לשם מריחה זמנית ולא נירדם בשמירה. אנחנו דורשים גניזה מוחלטת של החקיקה. עד אז, המאבק רק יתעצם".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "אני מברך את שר הביטחון גלנט על קריאתו לעצירת החקיקה ומצפה משאר חבריו בליכוד להצטרף ולעצור את הטירוף. הגיע הזמן שהממשלה תשים את אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות ותפעל לשמור על הביטחון, הכלכלה ועל מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית וליברלית".
ח"כ גדעון סער אמר בהפגנה בבאר שבע: "אני רוצה להודות לפטריוט ישראלי, שר הביטחון יואב גלנט, שמקיים את ההתחייבות הבסיסית שלו לשמור על ביטחון ישראל ולעצור את החקיקה עכשיו ולהיכנס להידברות. אני רוצה להודות ליולי אדלשטיין ודוד ביטן, לשר אבי דיכטר, שאחדות ועתיד ישראל חשובים להם. אני קורא לחבריי בתנועת הליכוד: אתם יודעים היטב שההצעות על שולחן הכנסת הן נגד כל מה שגדלנו ונלחמנו עליו כל השנים. יש רגע בחיי אדם ויש רגע בחיי מדינה שבו צריך לגלות מנהיגות. אני קורא לכם, תהיו מנהיגים, תצילו את ישראל, תמנעו את הרעה הזו".
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ראש העיר מודיעין מכבים רעות ובכיר בליכוד: "אני תומך בקריאתו של שר הביטחון גלנט להקפיא את החקיקה לאלתר, ולהתכנס באופן מיידי לתהליך של הידברות אמיתית, שתביא להסכמה רחבה. שמירה על אחדות עם ישראל וביטחון מדינת ישראל הם הדבר החשוב ביותר בעת הזאת".

השר בן גביר: "לפטר את גלנט"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לפטר את גלנט מתפקידו. "אני קורא לראש הממשלה לפטר את גלנט שנכנס למשרד הביטחון בקולות של הימין, אבל נכנע ללחץ של אלה שאיימו בסרבנות ומנסה לשים מעצור לרפורמה החשובה.
"הוא גם מנהל בפועל מדיניות 'הכלה' וחוסר תגובה בעזה וביו"ש, וגם במדיניות זאת הוא מפנה עורף לבוחרי הימין שרוצים ממשלת ימין מלא מלא, אם ברפורמה המשפטית ואם בהחזרת הביטחון האישי והמשילות לישראל".
גם שר התקשורת שלמה קרעי הביע התנגדות לקריאת גלנט: "אני מבקש סליחה ממצביעי הליכוד על שר הביטחון שלנו שנכנע תחת לחץ השמאל. מדינת ישראל נמצאת בצומת היסטורי בין דמוקרטיה לדיקטטורה, ושר הביטחון שלה בוחר בדיקטטורה ונותן רוח גבית לסרבנות ולהפיכה צבאית. לא מבטלים את הכרעת העם בשביל ליטוף מהתקשורת והאליטה. זה לא דמוקרטי. אסור לאפשר זאת".
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!