דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יעל ארד פנתה לשר החינוך: יש לבחון מחדש את הענקת פרס ישראל בתחום הספורט

בפוסט שפרסמה יו"ר הוועד האולימפי, כתבה: "שוחחתי עם השר יואב קיש, הוא הסביר שלפי התקנון לא ניתן לשנות את ההחלטה" והוסיפה, "זמנו של הדור שלנו עדיין לא הגיע, יש ספורטאים בעלי זכויות רבות שעדיין לא זכו לכבוד הזה”

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל (צילום יונתן זינדל/פלאש90)
יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל (צילום יונתן זינדל/פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יו”ר הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד, פנתה לשר החינוך יואב קיש כדי לבחון מחדש את הענקת פרס ישראל בתחום הספורט, לאחר שהוועדה לא הגיעה להסכמה והודיעה שהפרס לא יחולק השנה, ביום העצמאות ה-75 למדינת ישראל.

בפוסט שפרסמה היום (ראשון) כתבה ארד: "שוחחתי ביום שישי עם שר החינוך יואב קיש וביקשתי ממנו לבחון שוב את חלוקת פרס ישראל לספורט ותרבות הגוף. השר קיש, הביע באוזניי את החשיבות הגדולה בעיניו לנושא והסביר לי שע"פ התקנון לא ניתן כבר לשנות ההחלטה (או את חוסר ההחלטה), אך הבטיח, שלפנים משורת הדין יקים בשנה הבאה ועדה חדשה ויאפשר את הבחירה ביום העצמאות ה -76".

"ועדת הפרס ישראל לספורט ותרבות הגוף מתכנסת בשנים האחרונות אחת ל-6 שנים כדי להעניק הוקרה והערכה על הבמה היוקרתית ביותר שמדינת ישראל יודעת להעניק", הוסיפה ארד.

"כל כך מעט אנשי ונשות ספורט זכו בישראל בפרס ישראל בתחום זה וכל אחד ואחת מהן מביאים מטען עצום של עשיה ובדרך כלל זה מוענק בגיל יחסית בוגר… השבוע למדנו מהתקשורת שוועדת הפרס בראשותו של כדורגלן העבר המצליח אבי נמני שהוקמה ע"י שר החינוך יואב קיש לא הגיעה להסכמה בבחירת חתן או כלת פרס ישראל. ובפעם הראשונה מאז שאני זוכרת, בטח בתחום הספורט, לא הגיעה הוועדה להסכמה למי להעניק את התואר המיוחד הזה".

המתעמלת אגנס קלטי מקבלת משרד החינוך נפתלי בנט את פרס ישראל בתחום הספורט ותרבות הגוף לשנת 2017 (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
המתעמלת אגנס קלטי מקבלת משרד החינוך נפתלי בנט את פרס ישראל בתחום הספורט ותרבות הגוף לשנת 2017 (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)

"איני יודעת מי היו אנשי ונשות הספורט שהגישו מועמדות והאם הוועדה בחרה לאתר כפי שעשינו אנו ב-2017, אבל העובדה שהוועדה לא השכילה להכתיר את החתן או הכלה לשנת 2023 היא מאוד מאוד מצערת", כתבה יו"ר הוועד האולימפי בישראל. "הבחירה באדם מבליטה לא רק את עשייתו אלא אף את התחום כולו ומאירה בזרקור את המצוינות האישית והעולמית הבלתי מתפשרת של ספורטאים, שמהווים אחד מקטרי המצוינות של החברה בישראל. והבחירה מביאה איתה חשיפה גדולה לערכים החשובים האלה".

"כמי שעשתה דרך בספורט הישראלי אני חושבת שזמנו של הדור שלנו עדיין לא הגיע. אריק זאבי ולי קורזיץ הם ספורטאים מדהימים, אבל יש לפנינו ספורטאים בעלי זכויות רבות שעדיין לא זכו לכבוד הזה כמו לדוגמא: מיקי ברקוביץ', מוטל'ה שפיגלר, דר' רון בולוטין, ענת דרייגור, שלמה גליקשטיין, אנקי שפיצר ואילנה רומנו – וודאי ישנם עוד שמות יוצאי דופן – אנשים שהשפעתם על בני הדור שלנו משמעותית ומעוררת השראה".

לי קורזיץ במשחקים האולימפיים 2004 באתונה. אחת המועמדות לפרס ישראל (צילום: AP/Herbert Kanusowski)
לי קורזיץ במשחקים האולימפיים 2004 באתונה. אחת המועמדות לפרס ישראל (צילום: AP/Herbert Kanusowski)

פרסי ישראל מוענקים מדי שנה ביום העצמאות, בטקס ממלכתי במעמד ראשי המדינה. התחומים בהם מוענק הפרס מתחלפים מדי שנה. המועמדים שזכו בעבר בפרס ישראל לספורט וזכו לכבוד: טל ברודי, ברוך חגאי, יעקב חודורוב, שמעון מזרחי, איאן פרומן, אגנס קלטי, רלף קליין, יהושע רוזין ואסתר רוט שחמורוב.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!