דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

יו"ר ההסתדרות הרפואית מאיים בעיצומים נגד הרפורמה המשפטית: "הקיטוב בעם לא פוסח על הרפואה"

פרופ' ציון חגי קרא לראש הממשלה לעצור את חקיקת הרפורמה: "יש התחלה של קרע בבתי החולים ובמרפאות בקהילה, זאת סכנה ממשית לפגיעה באיכות הרפואית" | במשאל בקרב חברי הארגון אושרה הצהרה לפיה מערכת משפט עצמאית חיונית לשמירה על זכויות המטופל והרופא

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: איציק בירן)
פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: איציק בירן)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הודיע היום שינקוט עיצומים נגד מהלכי הרפורמה המשפטית שלה ממשלה. "ננקוט בצעדים ארגונים בהתאם לתוצאות מהלך חקיקת הרפורמה המשפטית", אמר פרופ' ציון חגי בהצהרה לתקשורת, "השבתה של המערכת תכאב לנו מאוד ונקווה שלא נצטרך לעשות זאת".

הצהרתו של פרופ' חגי מגיעה לאחר משאל שנערך בקרב כלל חברי הארגון בו אושרה ברוב של 89.5% הצהרה לפיה מהלכי החקיקה שיצמצמו את סמכויות בית המשפט העליון עלולים לסכן את בריאות הציבור: "מערכת בריאות מתפקדת וערכית חייבת להיסמך על משטר דמוקרטי ועל מערכת משפט חזקה ועצמאית שמבטיחה שזכויות המטופלות והמטופלים, הרופאות והרופאים, ומערכת הבריאות – לא יפגעו". בשבוע שעבר חתמו כ-200 חברי איגודים מדעיים בהסתדרות הרפואית על מכתב בו קראו להסתדרות הרפואית לפעול נגד הרפורמה המשפטית. 

"אני עומד כאן כנציגם של מעל 30 אלף רופאים ורופאות בישראל להביע את דאגתי משסע הולך וגדל בעם, שלא ידענו מאז קום המדינה", אמר פרופ' חגי, "אנו מייצגים רופאות ורופאים מכל קצוות הארץ והקשת הפוליטית. אנו מחויבים להגן על זכויות הרופאים וערכי יסוד של אתיקה רפואית: שוויון זכויות ועזרה הדדית."

פרופ' חגי הוסיף ש"מערכת בריאות מתפקדת וערכית חייבת להסתמך על משטר דמוקרטי ועל מערכת משפט חזקה ועצמאית שיכולה להבטיח את זכויות המטופלים. זהו הבסיס ההכרחי לזכויות עובדים ועבודה מאורגנת. אנו שומעים קולות שרוצים לפגוע בזכויות השביתה. לא נהסס להשתמש בכלים שברשותנו כדי להגן על זכות השביתה."

עוד אמר פרופ' חגי, "יותר ויותר מקרים של דיכאון וחרדה הקשורים למצב הפוליטי. הקיטוב בעם לא פוסח על הרפואה בישראל. יש התחלה של קרע בבתי החולים ובמרפאות בקהילה. זאת סכנה ממשית לפגיעה באיכות הרפואית וזה צריך להדאיג את כולנו. כ-250 רופאים ורופאות הודיעו שיפסיקו לשרת במילואים הרפואיים. הגענו לקו האדום, אל לנו להתקדם לתהום".

פרופ' חגי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "הצהרת לפני כמה ימים שאתה ראש ממשלה של שני המחנות. למען חוסנו של העם אני קורא: עצור את החקיקה. תביא להסכמה רחבה של כל חלקי העם. ההסתדרות הרפואית לא תוכל יותר לשתוק ולראות את הרכבת דוהרת אל התהום. אחדות העם חשובה לכולנו".

פרופ' חגי חיזק את שר הביטחון יואב גלנט, שאמר שלא יתמוך ברפורמה, וכן לשר החקלאות אבי דיכטר ולחברי הכנסת יולי אדלשטיין ודוד ביטן מהליכוד, שקראו לעצור את חקיקת הרפורמה. "כל אזרחי ישראל חייבים לחזור למסלול השפיות. אין לנו ארץ אחרת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!