דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר הסתדרות המעו"ף לרשויות המקומיות: "שלמו לעובדים את מלוא המענק בסך 6,000 ש"ח"

במכתבו דורש גיל בר-טל שהרשויות ומשרדי הפנים והאוצר ימצאו פתרון למימון המענק במשכורת הקרובה, ומזהיר: "ננקוט צעדים ארגוניים ואף שביתה כללית ברשויות שלא ישלמו" | הרשויות הודיעו שישלמו 2,000 ש"ח בלבד, עקב אי שיפוי של האוצר

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל פנה לראשי השלטון והאזורי והבהיר כי אם המענק על סך 6,000 שקלים שהוסכם בהסכמי המסגרת לא ישולם לעובדי הרשויות המקומיות במלואו במשכורת הקרובה, תודיע ההסתדרות על צעדים ארגוניים עד כדי שביתה כללית, באותן רשויות ומועצות שלא ישלמו את הסכום במלואו. זאת, בתגובה להודעת מרכז השלטון המקומי שהנחה את הרשויות לשלם בשלב זה רק 2,000 שקלים מקדמה על חשבון המענק, ועד להסדרת השיפוי מצד משרד האוצר.

"לא מקובלת עלינו אפליית עובדים בשלטון המקומי", הבהיר בר-טל במכתבו מחמישי האחרון ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, וליו"ר מרכז השלטון האיזורי שי חג'ג'. "אי תשלום מלוא המענק גם לעובדים המוניציפליים מהווה הפרת ההסכמות שזה עתה סוכמו בין יו"ר ההסתדרות, יו"ר מרכז השלטון המקומי ושר האוצר. לא נאפשר הפרת ההסכמות והפיכת העובדים לבני ערובה במאבק בין מרכז השלטון המקומי למשרדי האוצר והפנים. על הצדדים לכבד הסכמים ובעיקר את העובדים ולא למנוע מהם את המענק ערב חג הפסח. "

לדברי בר-טל, "אנו חוזרים על המובן מאיליו, כי ככל שלא יימצא פתרון והמענק לא ישולם במלואו ובמועד כפי שסוכם, תודיע ההסתדרות בראשות יו"ר ההסתדרות מר ארנון בר-דוד על צעדים ארגוניים עד כדי שביתה כללית ברשויות המקומיות והמועצות האיזוריות אשר לא ישלמו את מלוא המענק לכל העובדים הזכאים".

המכתב מוען גם למנכ"לי משרד האוצר והפנים. בר-טל הבהיר כי קרא את ההנחיות להגשת מסגרת תקציב הרשויות המקומיות לשנת 2023, ומצא שהתקצוב חושב בחסר וכי לא נלקחו בחשבון העלויות כתוצאה מהסכמי המסגרת, זאת על אף שהיה צפוי וידוע שיחתמו וישולמו לעובדים במהלך שנה זו. "בין אם משרד הפנים טעה או העריך בחסר 3.5% תוספת לשכר, נדרש תיקון בתקצוב ושיפוי ובלבד שלא ייגרמו אפליה, חוסר צדק וזלזול בעובדים על לא עוול בכפם".

בהנחיה לרשויות המקומיות והאזוריות ששלחו בשבוע שעבר ביבס וחג'ג', נכתב כי תשלום המענק הותנה בשיפוי על סך מחצית הסכום מצד משרד האוצר, אלא שהחשב הכללי באוצר הודיע כי השיפוי לא יינתן לפני מועד התשלום של משכורת אפריל. "מאחר ומדובר בעלות של 720 מיליון שקלים, אין ביכולתן של רוב הרשויות להעביר סכום זה ללא שיפוי מהאוצר" כתבו השניים. "למרות האמור, ומאחר וסך הכל המצ'ינג שווה כמחצית מסך הכל העלות לשלטון המקומי, החלטנו לפעול ברגישות ובאחידות, מבלי לייצר איפה ואיפה בין רשויות ומתוך הציפייה של העובדים שלנו שהסתמכו על הכספים שהובטחו להם בערב חג הפסח, ולהעביר לכל העובדים הזכאים בחודש מרץ מקדמת מענק על סך 2,000 שקלים לכל עובד זכאי."

ביבס וחג'ג' הוסיפו ש"ככל שתמצא דרך על ידי משרד האוצר להעביר את השיפוי בתחיל חודש אפריל, נעביר את מלוא המענק לעובדים. בכל מקרה השלמת המענק תהיה רק לאחר הסדרת השיפוי – העברת המאצ'ינג במלואו לרשויות המקומיות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!