דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גל השריפות

גל השרפות / עשרות עצורים בחשד למעורבות בהצתות

יותר מעשרה פלסטינים ו-23 ישראלים נעצרו על ידי שב"כ ומשטרה בנוגע למעורבות בהצתות בגל השרפות. מתחילת האירועים נחקרו למעלה משלושים חשודים, חלקם שוחררו לביתם

שריפה (צילום: דוברות המשטרה).
שריפה (צילום: דוברות המשטרה).

יותר מעשרה פלסטינים ו-23 ישראלים נעצרו על ידי שב"כ ומשטרה בנוגע למעורבות בהצתות בגל השרפות – כך מסרו אמש (שבת) דובר צה"ל ומשטרת ישראל. מתחילת אירועי השרפות נחקרו יותר משלושים חשודים, חלקם שוחררו לבתיהם.

שלושה חשודים נתפסו אמש בסמוך לכפר דיר קדיס, שמצפון למודיעין עילית באזור רמאללה, ובמכוניתם נמצאו שני בקבוקי דלק מלאים, בקבוק דלק ריק, שק עם בדים, כפפות ומצתים. השלושה הועברו לחקירת שב"כ.

זמן קצר לפני כן, נתפס על ידי צה"ל והמשטרה חשוד שזוהה על ידי פקח רשות הטבע והגנים מצית את החורש באזור נחל רפאים, מצפון-מערב לבתיר שליד בית לחם. גם הוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

בבוקר שוחררו שני פלסטינים שנעצרו בחשד להצתת השרפה אמש בהתנחלות חלמיש, ונשלחו לבתיהם. אלה מצטרפים לחשודים נוספים שנעצרו בימים האחרונים אולם שוחררו לאחר חקירתם מבלי שנמשכו ההליכים הפליליים נגדם.

חשוד שתועד מצית שריפה בפארק בגין – נעצר אף הוא. מהמשטרה נמסר כי תצפית של רשות הטבע והגנים זיהתה את תושב הכפר חוסאן, בן 44, אתמול בשעות הבוקר בעודו מצית חורש טבעי. כוחות משטרה בשילוב זרועות עם גורמי ביטחון וחירום נוספים החלו במרדף אחריו, ובמאמץ לכבות את הדליקה. הוא נעצר עם חזרתו לכפרו על ידי לוחמי חטיבת עציון.

בערב יום שישי עצרה המשטרה שלושה תושבי בסמת טבעון בחשד להחזקת רכב גנוב כן נבדק החשד למעורבותם בשרפת חורש שהתפתחה אתמול בסמוך לבסמת טבעון. אמש ביקשו חוקרי תחנת זבולון להאריך את מעצרם בבימ"ש חיפה.

הארכות מעצר לחשודים בהצתות

בבית המשפט בנצרת הובא אמש להארכת מעצר חשוד אחד, בן 22 תושב העיר, בחשד להצתה שאירעה בשכונת פאחורה בעיר. חשוד נוסף, בן 22 מכפר כנא, יובא לבית המשפט אף הוא בחשד להצתה שאירעה ביום חמישי בבית קשת.

בעכו יובא להארכת מעצר נער בן 16 מסאג'ור, שחשוד בהצתה ביום חמישי בין סאג'ור לבית ג'אן.

ביום שישי הוארך מעצרם של תושב סאג'ור בן 23, בחשד שהצית שטח ליד בית ג'אן. גם מעצרם של שני צעירים מביר אל מכסור הוארך. הם חשודים בהצתת יער אלון הגליל ביום חמישי. חשוד אחר מכפר כנא חשוד בהצתה ביער בית קשת באותו יופ. גם מעצרו הוארך.

 

"משטרת ישראל קוראת להנהגה הערבית כולה, בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית, לגלות אחריות בימים אלו, לגנות ולהוקיע כל פגיעה אשר מסכנת חיי אדם, ללא הבדל דת גזע ולאום וכן גורמת לנזק בלתי הפיך לטבע. אנו בטוחים כי ההנהגה כולה תביע שאט נפש ותוקיע את ההסתה והמסיתים לדבר עבירה ופגיעה באדם ובטבע. כוחה של מנהיגות נבחן ביכולת להשפיע על השוליים שבתוכה ולהביא לשינוי מיידי בדפוס הפעולה הראוי לגינוי".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!