דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספת שכר של 12% ושורה של תנאים משופרים: הסכם קיבוצי חדש ב"אבגול תעשיות"

בהסכם, שיחול רטרואקטיבית מאוגוסט 2022 על כ-55 עובדי החברה, יש גם הגדלה של ההפרשות לקרן השתלמות, שיפות תנאי הנופש וההסעדה, ובונוס חודשי בהתאם לביצועי החברה

נציגי העובדים במפעל אבגול עם נציגי ההסתדרות אחרי החתימה על ההסכם הקיבוצי (צילום: דוברות ההסתדרות)
נציגי העובדים במפעל אבגול עם נציגי ההסתדרות אחרי החתימה על ההסכם הקיבוצי (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת "אבגול תעשיות בע"מ" ונציגות העובדים חתמו היום (שלישי) על הסכם קיבוצי חדש. ההסכם משפר את תנאי העסקתם של כ-55 עובדות ועובדי החברה, וכולל בין היתר תוספת שכר כללית של 12%, הגדלת הפרשות לקרן השתלמות, שיפור תנאי הנופש השנתי והסעדה ובונוס חודשי בהתאם לביצועי החברה. תוקפו של ההסכם עד אוגוסט 2027, והוא יחול רטרואקטיבית מאוגוסט 2022.

סעיפים מרכזיים נוספים בהסכם כוללים תוספות ותק (שיינתנו אף הן רטרואקטיבית), מענק חד-פעמי מיוחד על סך 100 אלף שקלים שיחולק בין עובדי החברה לפי ותק, תוספות תפקיד, הגדלת קופת ועד, שי לעובדים באירועים אישיים ומשפחתיים, הגדלת תוספת במשמרות סופי שבוע והעלאת שווי מתנות לחגים.

חברת אבגול תעשיות בע"מ עוסקת בייצור בד לא ארוג בישראל ומחוצה לה, ומוצריה משמשים בעיקר לייצור מוצרי היגיינה, כגון חיתולים חד-פעמיים לתינוקות ולמבוגרים ומוצרי היגיינה נשית, מגבונים חד-פעמיים, ריפוד רהיטים, בנייה, ביגוד ומוצרי חקלאות ועוד.

"ההסכם במפעל 'אבגול' מתווסף לעשרות מקומות עבודה שזכו לעדכוני שכר בשנת 2023, והכל בזכות ההסתדרות בהנהגתו של ארנון בר דוד", אומר תומר מרסיאנו, האחראי בפועל על האיגוד המקצועי במרחב נגב מרכזי בהסתדרות. "זו זכות עבורנו להיות שליחים של העובדים ולהביא בשורה כלכלית חיובית למשפחות ערב החג ובמהלך כל השנה. יחד עם הסכמי השכר, מועדון ביחד בשבילך, לומדים ומתקדמים ומועדון Friends – ההסתדרות מעניקה מעטפת רחבה לכל תחום בחייו של האדם העובד ומקדמת אותו".

 "הסכם זה מכבד, משמר, ומשפר משמעותית את תנאי העובדים, אשר ייהנו מיציבות תעסוקתית ומאופק כלכלי", אומר מזכיר האיגוד המקצועי במרחב נגב מרכזי בהסתדרות, אליאב עמר. "שני הצדדים הוכיחו בתקופה רגישה זו, שניתן להגיע להסכם ראוי לטובת שני הצדדים. אין ספק שהמו"מ שהתנהל לא היה  פשוט אך התוצאה לא פחות ממדהימה. זהו הסכם שהוא חלק משרשרת הסכמים מיוחדים שמוביל ומקדם את המרחב במקומות עבודה חדשים וקיימים".

יו"ר ועד עובדי אבגול תעשיות בע"מ, אלכסי ודובין: "מדובר בהסכם שעמלנו עליו רבות והגיע לאחר משא ומתן ארוך מול ההנהלה. ההסכם מטיב עם עובדי החברה ומעניק לנו ביטחון כלכלי ותעסוקתי לשנים הבאות. אנחנו, כעובדי החברה, בטוחים כי ההסכם ישפר וימנף את המפעל, וייתן לנו להרגיש חלק מרכזי וחשוב בתהליכים המערכתיים. אין ספק שההגעה לכדי הסכם ערב חג הפסח משמחת מאוד. תודה להסתדרות במרחב נגב מרכזי על הסיוע וההכוונה, לכלל חברי הוועד על שיתוף הפעולה וכמובן להנהלת החברה על האוזן הקשבת והרצון להגיע להבנות במהלך המשא ומתן".

במשא ומתן וגיבוש ההסכם לקחו חלק מטעם ההסתדרות גם יו"ר מרחב נגב מרכזי בהסתדרות ארמונד לנקרי, ועו"ד שמרי סגל ממשרד שילוני וכן חברי הוועד ניר גואל, ואמיר כרמיאל. מטעם הנהלת החברה לקחו חלק במו"מ מנכ"ל אבגול תעשיות משה יחזקאל ועו"ד שמרית נוי ממשרד דויטש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!