דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

ביידן: "מודאג מאוד מהמצב בישראל, לא אזמין את נתניהו בקרוב"

נשיא ארה"ב התייחס למצב בישראל והשהיית המהפכה המשפטית: "ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו, מקווה שנתניהו ירד מזה" | נתניהו השיב: "ישראל לא מקבלת את החלטותיה על סמך לחצים חיצוניים, הברית עם ארה"ב איתנה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו (צילומים: (AP/Patrick Semansky, דוד כהן/פלאש90)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו (צילומים: (AP/Patrick Semansky, דוד כהן/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס אמש (שלישי) ליממות הסוערות שעברו על ישראל עד הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על השהיית חקיקת המהפכה המשפטית, ואמר: "כמו הרבה תומכים אדוקים של ישראל – אני מאוד מודאג. היא לא יכולה להמשיך בדרך הזו, אני מקווה שנתניהו ירד מזה. די הבהרתי את זה". הוא הוסיף כי הוא לא מתכוון להזמין את ראש הממשלה נתניהו לבית הלבן בתקופה הקרובה.

נתניהו הגיב לדבריו של ביידן, "ישראל היא מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר" כתב ראש הממשלה והוסיף: "אני מכיר את הנשיא ביידן למעלה מ-40 שנה ואני מעריך את מחויבותו רבת השנים לישראל. הברית בין ישראל לארה"ב היא איתנה והיא תמיד מתגברת על חילוקי הדעות שמתגלים מעת לעת בינינו. הממשלה בראשותי מחויבת לחיזוק הדמוקרטיה על ידי החזרת האיזון הראוי בין שלוש הרשויות, אותה אנו שואפים להשיג בהסכמה רחבה".

קודם לכן אמר דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, כי "אין תוכניות כרגע להזמנת נתניהו לביקור בוושינגטון", ושארה"ב "לא פירטה לישראל איך צריכה להיראות פשרה על הרפורמה המשפטית". עם זאת, קירבי אמר כי ארה"ב "הדגישה שפשרה צריכה לכלול את הרעיון של בלמים ואיזונים בישראל".

שר התרבות מיקי זוהר כתב בטוויטר בתגובה לדבריו של ביידן: "עצוב שגם הנשיא ביידן נפל קורבן לפייק ניוז שהופץ בישראל נגד הרפורמה המשפטית המוצדקת שלנו". לאחר מכן מחק זוהר את הציוץ, וכתב: "מתוך כבוד ליחסים החשובים שלנו עם בעלת הברית הכי גדולה שלנו ארה"ב מחקתי את הציוץ. הלב נשבר לראות כמה נזק נגרם לישראל מכל הפייק ניוז שהופץ בקשר לרפורמה המשפטית המוצדקת שלנו".

גם שר התפוצות עמיחי שיקלי התייחס לדברי ביידן: "ישראל היא מדינה ריבונית. ביקורת ניתן להעביר בשמחה, אבל מי שקובע מי יוביל אותה ולאן זה העם ורק העם באמצעות נבחריו – כמו באמריקה".

שר הביטחון לשעבר, ח"כ בני גנץ, התייחס גם הוא: "הנשיא ביידן שיגר הלילה קריאת השכמה דחופה לממשלת ישראל. פגיעה ביחסים עם ארה״ב, ידידתנו הטובה ביותר ובעלת בריתנו החשובה ביותר – היא פיגוע אסטרטגי. ראש הממשלה חייב להנחות את צוותי המו״מ שלו בנוגע לחקיקה המשפטית, לפעול מהר כדי לתקן את המצב ולשמור על הדמוקרטיה הישראלית שבבסיס הערכים האלו. ולא פחות חשוב, עליו לנהוג באחריות מדינית וביטחונית – להודיע עוד הלילה שהשר גלנט יישאר בתפקידו, להפקיע את סמכויות הביטחון מהשר סמוטריץ' ולא לאפשר את ההשתוללות של השר בן גביר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!