דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

17 שנים אחרי הרצח, רומן זדורוב זוכה מאשמה ברצח תאיר ראדה

הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בנצרת קבע שזדורוב לא אשם ברצח ב-2006 בקצרין, וכי יזוכה ויישלח לחופשי | באולם פרצה מהומה וזדורוב עצמו פרץ בבכי | השופטים מתחו ביקורת על עבודת הפרקליטות בתיק: ״ממצאי הזירה לא תאמו להודאת הנאשם״

רומן ואולגה זדורוב (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש90)
רומן ואולגה זדורוב (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה היום (חמישי) את רומן זדורוב מרצח הנערה תאיר ראדה לפני כ-17 שנה. השופטים קיבלו את ההחלטה, ברוב של שני שופטים מול אחד, כחלק ממשפטו החוזר של זדורוב. "הנאשם זכאי מכל האישומים", אמר ראש הרכב השופטים אשר קולה. מהומה פרצה באולם, וזדורוב פרץ בבכי.

השופט קולה הוסיף כי הודאתו של זדורוב ברצח הייתה הודאת שווא. "ממצאי הזירה לא תאמו להודאת הנאשם. לא מדובר בסדיסט, מניפולטר מתוחכם ונתון להתקפות זעם בלתי נשלטות המסוגל לרצוח ילדה קטנה".

המשפט החוזר התנהל במהלך השנים האחרונות, לאחר שתכנית טלוויזיה ששודרה ב-2015 בערוץ 8, ״צל של אמת״, הטילה ספק בגרסת המשטרה והפרקליטות שמצאו את זדורוב כאשם ברצח בקצרין. בתכנית נחשפו גם עדויותיהם של אולה קרבצ׳נקו ואדיר חבני, שמאז גם החליפו ביניהם האשמות וגרסאות כאשר כל אחד טוען כי השני רצח את הילדה. דגימות DNA התואמות חלקית לחבני, אך לא מתאימות לקרבצ׳נקו או זדורוב, נמצאו בזירה.

תאיר ראדה נרצחה חודש לפני שמלאו לה 14 שנים, ב-6 בדצמבר 2006 בבית הספר "נופי גולן" בקצרין. גופתה התגלתה בתא שירותים נעול, סמוך ל-7 בערב, אחרי שעות של חיפושים, כשגרונה משוסף ועל גופה חתכים מסכין.

ארבעה ימים אחרי הרצח עוכב לחקירה רומן זדורוב, היום בן 44 מקצרין, שעבד באותם ימים בבית הספר בריצוף המקלטים במקום. כעבור יומיים הוחלט לעצור אותו. כעבור כשבוע במעצר התוודה בפני מדובב בתאו כי הוא הרוצח. ב-19 בדצמבר 2006 הודה במעשה ושחזר אותו. יום לאחר מכן החליף עורך דין וחזר בו מהודאתו.

בהחלטתו על קיום משפט חוזר, המליץ חנן מלצר, אז שופט בית המשפט העליון והמשנה לנשיאת בית המשפט, כי הצדדים ישקלו להתרכז בארבע סוגיות מרכזיות: הימצאותן של עקבות זרות בזירת הרצח, נזילת הדם על גבי עקבת הנעל שעל מכסה האסלה, כתם הדם של המנוחה שנתגלה בתא השלישי וראיית הדנ"א המיטוכונדריאלי, שערה עם שורש שממנה ניתן להפיק דנ"א גרעיני. בדנ"א גרעיני, הזיהוי הוא ודאי.

אילנה ראדה, אמא של תאיר ראדה ז"ל (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90)
אילנה ראדה, אמא של תאיר ראדה ז"ל (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90)

אילנה ראדה, אימה של תאיר ראדה, אמרה בריאיון לרשת ב' כי היא מאמינה שבית המשפט יזכה את זדורוב. "אני כמעט בטוחה שרומן יזוכה מחר", אמרה ראדה, והוסיפה כי "זו פעם ראשונה שאני רואה כיוון של רצון למצוא את האמת". ראדה ציינה בריאיון גם שהייתה בין היחידות שאושר לה להיכנס לעדויות של אולה קרבצ'נקו ואדיר חבני, והיא חושדת בחבני. "סקרנית לגבי המסקנות של השופטים על אדיר חבאני".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!