דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
21.5°תל אביב
  • 16.6°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 28.9°אילת
  • 22.9°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

כתב אישום נגד דונלד טראמפ: לראשונה יעמוד לדין נשיא אמריקני

חבר מושבעים קבע שהנשיא לשעבר יעמוד לדין בעקבות תשלום דמי שתיקה לכאורה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס | לפי דיווחים האישום מכיל מעל 30 סעיפים שטרם נחשפו לציבור | טראמפ: רדיפה פוליטית והתערבות בבחירות"

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלנד טראמפ (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלנד טראמפ (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

כתב אישום יוגש נגד נשיא ארצות הברית לשער דונלד טראמפ בגין דמי שתיקה ששילם לכאורה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס. כך החליט אמש (חמישי) חבר מושבעים בניו יורק, ובכך הפך טראמפ לנשיא ארה"ב לשעבר הראשון שעומד בפני אישומים פליליים גם כאשר הוא רץ שוב לבית הלבן.

סעיפי האישום עדיין אינם ידועים, מאחר שכתב האישום נותר חסוי. לפי דיווח CNN, טראמפ עומד בפני יותר מ-30 אישומים הקשורים להונאה עסקית. האישומים יחשפו, ככל הנראה, בימים הקרובים.

הנשיא לשעבר הגיב על האישומים, אמר שהוא "חף מפשע לחלוטין" וציין שהוא לא יעזוב את המירוץ לנשיאות ב-2024. "זוהי רדיפה פוליטית והתערבות בבחירות ברמה הגבוהה ביותר בהיסטוריה".

טראמפ האשים את המפלגה הדמוקרטית בניסיון לפגוע בסיכוייו לזכות בבחירות נגד הנשיא ג'ו ביידן. "הדמוקרטים מהשמאל הקיצוני, אויביהם של הגברים והנשים החרוצים במדינה הזו, פתחו בציד מכשפות נגדי מהרגע שבו ירדתי מהמעלית הזהובה במגדל טראמפ ועוד לפני שהושבעתי כנשיא ארצות הברית", טען, "במטרה להשמיד את תנועת 'להחזיר את אמריקה לגדולתה'".

זמן קצר לאחר מכן, טראמפ פנה לתומכיו בבקשה לתרומות כספיות עבור הגנה משפטית. הוא גייס למעלה מ-2 מיליון דולר, לפי הקמפיין שלו, מאז שחזה ב-18 במרץ שהוא ייעצר ארבעה ימים לאחר מכן, מה שהתברר כטעות.

טראמפ, המועמד המוביל למועמדות הרפובליקנית לשנת 2024 לפי הסקרים, קיבל ביום חמישי תמיכה ממספר מתמודדים פוטנציאליים שלו, כולל מושל פלורידה רון דסנטיס וסגן הנשיא לשעבר מייק פנס. "זה רק ישמש עוד יותר לפילוג המדינה שלנו", אמר פנס.

בעוד שהבית הלבן לא הגיב, חברים במפלגה הדמוקרטית אמרו שטראמפ אינו חסין משלטון החוק. "אני מעודד גם את מבקריו וגם את תומכיו של מר טראמפ" אמר צ'אק שומר, חבר בסנאט, "לתת לתהליך להתקדם בשלום ובהתאם לחוק".

דמי שתיקה והאישומים נגד טראמפ

דניאלס, ששמה האמיתי הוא סטפני קליפורד, אמרה שהיא קיבלה כסף בתמורה לשתיקתה בנוגע למפגש מיני שהיה לה עם טראמפ ב-2006. עורך דינו האישי של הנשיא לשעבר, מייקל כהן, אמר שהוא תיאם עם טראמפ את התשלומים לדניאלס ולאישה השנייה, דוגמנית הפלייבוי לשעבר קארן מקדוגל, שגם אמרה שהיה לה קשר מיני איתו. טראמפ הכחיש שניהל רומנים עם אחת מהנשים.

מלבד התיק הזה, טראמפ עומד בפני שתי חקירות פליליות על ידי עורך דין מיוחד שמונה על ידי התובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד, וחקירה פלילית נוספת על ידי תובע מקומי בג'ורג'יה.

טראמפ נמלט מסכנה משפטית מספר פעמים. בבית הלבן, הוא התמודד עם שני ניסיונות של הקונגרס להדיח אותו מתפקידו: האחד בעקבות המתקפה על הקפיטול של ארה"ב על ידי תומכיו, והשני בעקבות מגעים של הקמפיין שלו עם רוסיה ב-2016.

במשפט הונאת מס בשנה שעברה, משרד התובע המחוזי של מנהטן כוון לעסקיו של טראמפ אך סירב להאשים את טראמפ עצמו בפשעים פיננסיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!