דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
22.4°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.3°אשדוד
  • 19.8°באר שבע
  • 23.9°אילת
  • 21.3°טבריה
  • 14.7°צפת
  • 22.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת הנשים בכדורגל תצא לשני משחקי ידידות בהונגריה, שני דוד: "מסתכלות בלבן של העיניים לכל נבחרת"

ישראל תפגוש את ההונגריות המדורגות במקום ה-41 ביום שישי (7.4) ושלישי (11.4) | דוד, אחת השחקניות הוותיקות בנבחרת בראיון ל'דבר': "יש לנו נבחרת צעירה וחדשה, אנחנו רואות את השיפור וההתקדמות שלנו"

נבחרת הנשים בכדורגל  מול בולגריה במוקדמות מונדיאל 2023 (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת הנשים בכדורגל מול בולגריה במוקדמות מונדיאל 2023 (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורגל תצא השבוע לצמד משחקי ידידות בהונגריה מול הנבחרת המקומית. הנבחרת תשחק בפעם הראשונה מאז סיום הקמפיין מוקדמות אליפות העולם בספטמבר האחרון, היא תפגוש ההונגריות המדורגות במקום ה-41 בעולם, ביום שישי (7.4) ושלישי (11.4).

"זאת נבחרת לא פשוטה, הן נמצאות בתהליך התקדמות וגם הן רוצות לנצח", אומרת ל'דבר' שחקנית הנבחרת שני דוד. "אנחנו באות כדי להכיר אחת את השנייה, להבין את הסגנון משחק שאנחנו רוצות שיהיה בקמפיין הקרוב ולנצח".

שני דוד במדי נבחרת ישראל בכדורגל. "לא צריכות להרגיש נחותות מאף נבחרת שאמורה להיות ברמה שלנו" (צילום: אסי קיפר)
שני דוד במדי נבחרת ישראל בכדורגל. "לא צריכות להרגיש נחותות מאף נבחרת שאמורה להיות ברמה שלנו" (צילום: אסי קיפר)

בחודשים האחרונים סגל הנבחרת הרחב נפגש באופן רציף לאימונים. "התאמנו פעם בשבועיים, רב הנבחרות לא עושות את זה", אומרת דוד. "יש לנו נבחרת חדשה וצעירה, הרבה שחקניות זומנו לאימונים בארץ. זה טוב שיהיו יותר שחקניות, שיתאמנו ברמות האלו. זה מייצר יותר מלחמה על הסגל וכל אחת יודעת שהיא צריכה לתת כמה שיותר מעצמה, כדי להיות חלק מהנבחרת".

הסגל שזימן מאמן הנבחרת ארז בלפר, כולל את: השוערות למא גנאמה (מ.כ.נ. רמת השרון), מרום קרן (הפועל בנות קטמון ירושלים), פורטון רובין (מ.ס. קרית גת). יהלי כהן (הפועל בנות קטמון ירושלים), הילי שלום (מ.ס. קרית גת), עיטאף אלקיסי (הפועל ב״ש), שני דוד (מכבי כשרונות חדרה), נועם אכטל (מ.כ.נ רמת השרון), מיטל שרעבי (מ.כ.נ רמת השרון), שחר נקב (מ.ס. קרית גת), אירנה קוזנצוב (טורבינה פוטסדאם), מאיה חיטמן (הפועל בנות קטמון ירושלים), מריאן עוואד (מכבי בנות עמק חפר), אופל סופר (מ.ס. קרית גת), נועה סלימהוג׳יץ (טורבינה פוטסדאם), הנטר מור, קרן אור אדרי (מ.ס. קרית גת), שרון בק (קלן), רחל שטיינשניידר (הפועל בנות קטמון ירושלים), טליה זומר (אוניברסיטת באטלר), רעות רווחה (מכבי בנות עמק חפר), מריה אלמצרי (אס״א ת״א) ועדן אביטל (סוויו).

גם הפעם בסגל יש לא מעט ליגיונריות, שמשחקות בכמה מהליגות הטובות בעולם. "ככל שיהיו לנו יותר שחקניות באירופה זה דבר מבורך", אומרת דוד. "זה משפר את השחקניות שמסביבן כשהן נותנות טיפים לשחקניות האחרות ומראות שיש לאן לשאוף. הן מביאות איתן ערך מוסף, הבנה שונה ומקצוענות".

מה התחושות לקראת צמד המשחקים?
"היינו במשחק הידידות האחרון לפני שנה נגד יוון, ששם מבחינתי אכזבנו טיפה את עצמנו ולא השגנו את התוצאות שרצינו (הפסד ותיקו). תמיד מרגש להיות בנבחרת וזה לא משנה עם זה ידידות או משחק רשמי. אנחנו רוצות לעשות את המקסימום שלנו כנבחרת ולהשתפר לקראת הקמפיין הבא. אנחנו מאמינות בעצמנו. אנחנו לא צריכות להרגיש נחותות מאף נבחרת שאמורה להיות ברמה שלנו".

נבחרת הנשים של ישראל בכדורגל מול יוון. "לא השגנו את התוצאות שרצינו" (צילום: אוקסנה דניסוב, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורגל מול יוון. "לא השגנו את התוצאות שרצינו" (צילום: אוקסנה דניסוב, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

נבחרת הונגריה משקיעה בשנים האחרונות מאמצים גדולים לקדם את כדורגל הנשים. בניגוד לישראל, הונגריה קיימה בחצי שנה האחרונה שבע משחקי ידידות. ההשקעה בנבחרת נושאת פרות ויותר שחקניות מקומיות יוצאות לליגות הבכירות באירופה כאשר הבולטות ביניהן הן הנרייטה צ'יסר וביאטריקס פורדוס מאינטר האיטלקית, פטרה קוצ'אן מהופנהיים הגרמנית, לילה טוראני מלברקוזן הגרמנית והחלוצה הקטלנית של פיורנטינה האיטלקית זאנט קייז׳אן.

"יש הבנה שלנבחרת ישראל מגיע יותר"

דוד בת ה-31 היא אחת השחקניות הוותיקות בנבחרת עם 34 הופעות בשמונה שנים האחרונות, רואה את השינוי החיובי שהנבחרת עוברת בשנים האחרונות וצופה לראות את השיפור גם במבחן התוצאה "זאת אחת הנבחרות הכי מגובשות שאני הייתי בהן. כולן מאמינות שביחד ניתן לעשות משהו מיוחד. אנחנו רואות את השיפור וההתקדמות שלנו כנבחרת", היא אומרת. "יש פה הבנה שלנבחרת ישראל מגיע יותר, אנחנו צריכות להראות את זה גם על המגרש. הינו מגיעות למשחקים בתחושה שאנחנו פחות טובות וכיום זה כבר לא המצב, אנחנו מסתכלות בלבן של העיניים לכל נבחרת".

יש שינוי מאז ששינו זוארץ נבחר ליו"ר ההתאחדות והציג תוכנית לשיפור כדורגל הנשים?
"אני לא מכירה אותו. ראיתי שהוא הציג תוכנית מאוד מרשימה לכדורגל נשים, כולי ציפיה שהענף יילך ויגדל. כולנו מכירות את הקשיים התקציביים, שהוא דיבר עליהם. נראה שיש לנו אחלה פרטנר, אבל ימים יגידו. אנחנו מקוות לטוב בשביל כדורגל הנשים, יש פה הרבה שחקניות מוכשרות וחבל יהיה לפספס אותן".

שני דוד במדי מכבי כישרונות חדרה מול אס"א תל אביב. "לכולן ברור שהמועדון רוצה לזכות בגביע" (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
שני דוד במדי מכבי כישרונות חדרה מול אס"א תל אביב. "לכולן ברור שהמועדון רוצה לזכות בגביע" (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

דוד היא קפטנית מכבי כישרונות חדרה, שהבטיחה במחזור האחרון את מקומה בפלייאוף העליון ולא תצטרך להיאבק בתחתית הצפופה על הירידה לליגה הלאומית. "כשהגענו למשחק נגד ב"ש (אותו ניצחו 1:6), לא שמעתי אף אחת שואלת במחצית כמה כמה במשחקים האחרים", אומרת דוד. "היינו ממוקדות וידענו שהיינו צריכות לנצח. זה לא משנה אם אנחנו בפלייאוף העליון, השלוש נקודות האלו היו מאוד חשובות לנו. לפי דעתי בגלל הגישה הזאת עשינו משחק מטורף. התחושות היו מדהימות כשבסוף המשחק הינו ביחד ושמענו את שאר התוצאות".

חדרה דרסה ביום חמישי 1:10 את מכבי פנתרות אשדוד ברבע גמר גביע המדינה, בעוד שלב במטרה לזכות פעם נוספת בתואר בו זכו בעונת 2014/15. "לכולן ברור שהמועדון רוצה לזכות בגביע. זה קרה רק פעם אחת. כעת העיניים שלנו יותר לכיוון הגביע ואנחנו נעשה את כל מה שאנחנו יכולות להגיע לחצי גמר ולגמר ומשם נראה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!