דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

DNA של מוחמד אלעסיבי נמצא על אקדח משטרתי, המשטרה: "מדובר בפיגוע"

לאחר נתיחת גופתו של אלעסיבי, שנורה ביום שישי בהר הבית, נמצא DNA שלו על פס הדריכה וידית האחיזה של אקדח משטרתי שהיה באירוע | המשפחה מאשימה כי הגופה נותרה בידי המשטרה לאחר האירוע

המכון לרפואה משפטית באבו כביר (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
המכון לרפואה משפטית באבו כביר (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

D.N.A של מוחמד אלעסיבי, שלפי החשד ביצע את פיגוע הירי בשער השלשלת בשישי בערב, נמצא על אקדח משטרתי. לפי המשטרה, אלעסיבי חטף את האקדח מהשוטר ובאמצעותו ביצע את הירי לעבר השוטרות, כך נמסר היום (ראשון) ממשטרת ישראל, לאחר סיום נתיחת גופתו של אלסעיבי במכון לרפואה משפטית, שנעשתה בליווי רופא מטעם משפחת אלעסיבי.

לאחר שפורסמה הידיעה על מותו של אלעסיבי, תושב היישוב הבדואי ח'ורה שבנגב, הוכרזה שביתה ביישובים הערביים ברחבי הארץ. משפחתו, וכן אישי ציבור רבים בחברה הערבית טוענים כי הוא נרצח על ידי המשטרה.

"הגופה נותרה בידי המשטרה לאחר האירוע", קבל על הממצאים ד"ר נוואש אלעסיבי, הרופא מטעם המשפחה שנכח בנתיחת הגופה. "לא נמצאו ממצאים שהוא ירה או החזיק באקדח. שיציגו את הסרטונים שמתעדים את מה שקרה. ההדלפות המגמתיות פוגעות בחקירת מח"ש".

ממשטרת ישראל נמסר: "מאז פיגוע הירי, ברשתות החברתיות וגם בחלק מכלי התקשורת- רבים מפיצים גרסאות כוזבות ביחס למקרה, ומתכחשים עד לרגע זה לעובדה שמדובר בפיגוע ירי שבו מחבל כמעט ורצח שוטרים שהגנו על חיייהם לנוכח סכנת חיים ממשית".

"היום בצהריים עודכנה המשטרה על ידי המכון לרפואה משפטית, כי בתום בדיקת האקדח של השוטר, נמצאו עליו שרידי D.N.A של המחבל, בין היתר, בפס הדריכה של האקדח ועל גבי ידית האחיזה", נמסר מהמשטרה. "ממצא זה מתווסף לעדויות השוטרים מיד לאחר הפיגוע, ולראיות נוספות, בכך שמדובר באופן חד משמעי בחטיפת נשק ובפיגוע ירי, בדיוק כפי שדיווחנו עוד בליל הפיגוע".

ממרכז מוסאוא נמסר "המשטרה עושה מניפולציות בחומר חקירה ומשבשת את חקירת מח"ש. חלקים מעדויות השוטרים פורסמו עוד בטרם נבדקו והוצלבו במח"ש. עכשיו הם מפרסמים ממצאים שיקריים מהבדיקה הפתולוגית שעוד לא סוכמה ולא נמסרה למשפחה או לחוקרים של מח"ש. תמוה בעינינו שמח"ש שותקים".

משפחתו של אלעסיבי האשימה את המשטרה במותו עוד קודם לנתיחה. "רצחו אותו בדם קר. המשטרה משקרת, הוא לא היווה כל סכנה. מדובר באדם מוצלח שלמד רפואה ולא חשב מעולם לפגוע במישהו", נמסר מהמשטרה. "ירו לעברו יותר מ-20 כדורים בלי שהחזיק שום דבר. לא יכול להיות שכל השוטרים שהיו שם לא הצליחו לתפוס אותו בלי לירות בו. אנחנו דורשים את צילומי האבטחה, ומקווים שהמשטרה תפרסם אותם ולא תגיד שהייתה תקלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!