דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"פגיעה חמורה בעובדים": שורת רשויות מקומיות לא שילמו את מענק הסכם המסגרת לעובדיהן

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, פנה במכתב חריף למרכז השלטון המקומי ומנה את הרשויות שלא שילמו לעובדיהן את המענק על סך 6,000 ש"ח | מספר רשויות שילמו מענק חלקי בלבד | "נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להגן על זכויות העובדים"

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל (צילום: הסתדרות המעו"ף)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל (צילום: הסתדרות המעו"ף)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל פנה למרכז השלטון המקומי במכתב בו מנה את הרשויות המקומיות והאזוריות שלא שילמו לעובדיהן את מענק הסכם המסגרת על סך 6,000 שקלים במלואו, והבהיר: "כל העיכובים בתשלום המענק מהווים הפרה בוטה של ההסכמות ופגיעה חמורה בעובדים ערב חג הפסח, במהלך חודש הרמדאן וערב הפסחא"."היקף ההימנעות מתשלום המענק החד-פעמי לעובדי הרשויות המקומיות הוא נרחב ומקומם ונראה שרשויות מקומיות מתחמקות מתשלום המענק ללא סיבה מוצדקת" הבהר בר-טל. "אנחנו דורשים כי כל רשות שלא מתכוונת לשלם את מלוא המענק במועד תעביר הסבר מפורט על המצב הכלכלי, הסיבות להימנעות מתשלום המענק והתחייבות לתשלום יתרת או מלוא המענק לכל המאוחר במשכורת חודש אפריל".בין היתר ציין בר-טל כי מועצות מקומיות מצפה רמון ובית אריה-עופרים בחרו שלא לשלם לעובדיהן את המענק כלל במשכורת שנתקבלה בתחילת החודש. מועצה אזורית עמק הירדן, מועצה מקומית ערערה בנגב, עיריית טבריה, מועצה אזורית עמק המעיינות, מועצה מקומית כפר תבור ומועצה מקומית גליל תחתון החליטו לשלם לעובדים 2,000 שקלים בלבד מתוך המענק שאמור לעמד על 6,000 שקלים.

גם עיריית פתח תקווה, הנחשבת לרשות מקומית איתנה, ציין בר-טל, החליטה למנוע מעובדיה את מלוא המענקים ולשלם להם רק 2,000 שקלים. עיריית קריית שמונה החליטה לשלם 3,000 שקלים בלבד. "תמונת המצב ברשויות בחברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית חמורה אף יותר" כתב בר-טל, "חלק גדול מהרשויות הודיעו כי לא ישלמו כלל את המענק, או שהן ישלמו אותו באופן חלקי".

"הרשויות שלא משלמות פוגעות ברציונל של המענק להקל על העובדים בתקופת החגים ועל רקע יוקר המחיה" הוסיף. "ככל שלא נענה בחיוב ותשלום המענק לא יוסדר, נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להגן על זכויות העובדים". בר-טל הבהיר כי הוא רואה במרכז השלטון המקומי את האחראים לתשלום מלוא זכויות העובדים, ולאי נעימות שתגרם כתוצאה מהצורך להפעיל צעדים ארגוניים.

ראש המועצה המקומית בית אריה עופרים, יהודה אלבוים, מסר ל'דבר': "מועצה מקומית בית אריה עופרים היא רשות בתכנית הבראה וככזו היא נדרשת להקפיד הקפדה יתרה מול משרד הפנים. מאחר שכל רשות צריכה לקבל אישור ספציפי מהממונה על השכר על מנת לשלם את המענק ואנו טרם קיבלנו את האישור המיוחל, לא התאפשר לנו לשלם את המענק החודש. אנו מבינים את התסכול של העובדים ונפעל ביתר שאת לקבל את אישור הממונה על השכר בהקדם. כאמור, ברגע שיתקבל האישור, המענק יועבר לעובדים".

מהמועצה המקוצית מצפה רמון נמסר: "אנחנו מבינים לחלוטין את הצורך בשיפור השכר של עובדינו, אך קבלת החלטה חד צדדית מצד ההסתדרות, המדינה ומרכז השלטון המקומי, ללא שיתוף הרשויות עצמן, ללא מקור תקציבי, ללא התחשבות במצבן הכספי וללא הבנה שגם עמידה במסגרות התקציב הינה חובה חוקית, היא בלתי מתקבלת על הדעת. לאור מצבה הכספי של המועצה המקומית ולאור העובדה שהתקציב לשנת 2023 אושר על ידי המליאה, ללא התחשבות בסכומי המענק, אין למועצה כל אפשרות לשלם את המענק בעת הזאת. ככל שהמועצה תקבל שיפוי ממשרדי הממשלה השונים, נעביר מידית את הסכומים לחשבונות העובדים. נמשיך לפעול להשגת המקורות התקציביים הנדרשים וקבלת השיפוי לטובת רווחת עובדינו".

ממרכז השלטון המקומי ומיתר הרשויות המוזכרות טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!