דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

עבודה מסוכנת / חברת אפרידר יוזמה והשקעות נקנסה בגין עברת בטיחות באתר בנייה

זאת אחרי שהורשעה בחודש אוגוסט באי מינוי מנהל עבודה באתר שהפעילה בחולון. בית הדין ציין כי מאחר וביסוד מחדלי הבטיחות עומדים שיקולים כלכליים - אמצעי האכיפה המתאים צריך לכלול ענישה כספית משמעותית.

אתר בניה, אילוסטרציה. צילום: מרים אלסטר / פלאש 90.
אתר בניה, אילוסטרציה. צילום: מרים אלסטר / פלאש 90.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בת"א גזר על חברת אפרידר יוזמה והשקעות קנס בסך 25 אלף ש"ח, זאת במשך להרשעתה, מחודש אוגוסט האחרון, באי מינוי מנהל עבודה באתר בנייה. כמו כן, תעמיד החברה ערבות בגובה  58.4 אלף ש"ח, שתמומש באם תבצע עבירות בטיחות נוספות בשלוש השנים הקרובות.

השופטת אופירה דגן-טוכמכר הבהירה כי החוק דורש מינוי מנהל עבודה לכל אתר בנייה, וכי מנהל העבודה נדרש להיות נוכח באתר עליו הוא מופקד במהלך כל שעות פעילותו. "מנהל העבודה באתר הוא האחראי על בטיחותם של כלל העובדים באתר ומחובתו לוודא את קיום הוראות הבטיחות שנקבעו בתקנות", כתבה השופטת והבהירה אין מדובר בעבירה 'טכנית' בלבד, זאת על אף שהיא לא יוצרת בהכרח סכנה ברורה ומידית לעובדים.

"ריבוי תאונות העבודה באתרי בנייה הפך זה מכבר ל'מכת מדינה' באופן שיש בו כדי להצדיק החמרה בענישה גם כאשר מדובר במעשה או במחדל אשר לא גרם כשלעצמו לסכנה ברורה ומידית לעובדים" כתבה השופטת בגזר דינה, "ניסיון החיים מלמד, כי למחדלי הבטיחות יש אופי 'מחלחל', ובמקום שבו לא מקפידים היום על כללים רגולטוריים, לא יקפידו מחר על כללים מהותיים יותר".

השופטת ציינה כי יש להכיר בכך שביסוד מחדלי הבטיחות עומדת השאיפה לחיסכון כספי – ולפיכך אמצעי האכיפה המתאים ליצירת הרתעה צריך לכלול ענישה כספית משמעותית.

כתב האישום כנגד החברה הוגש על ידי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, אחרי שביקורת שבוצעה ברחוב הדס בחולון, בסוף נובמבר 2011, נמצאו באתר פועלים שביצעו עבודות גמר – אך לא הוצב שלט המפרט את פרטי הקבלן המבצע, ולא נכח במקום מנהל עבודה. כתב האישום רק כשנתיים וחצי אחרי אותה ביקורת.

בימים אלה מקדמים במשרד העבודה והרווחה תקנות שיאפשרו למפקחי המינהל להטיל קנסות, בסכום של למעלה מ-35 אלף ש"ח, על קבלנים שיפרו חוקי בטיחות.

תגובת אפרידר יוזמה והשקעות בע"מ: "מדובר באירוע שארע בשנת 2011. עקב קריסתו של הקבלן המבצע בפרויקט בזמן שלבי הגמר, מונה מיידית מנהל בטיחות חדש. בשל כשל טכני, התעכב ביממה רישומו של מנהל הבטיחות החדש. יש לציין כי יום למחרת תוקן הרישום. אפרידר רואה בבטיחות ערך עליון ולשם כך פועלת עפ"י הסטנדרטים המחמירים ביותר בענף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!