דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

בן גביר בדיון בעתירה נגד מינויו לשר: ״עשיתי טעויות, אני במקום אחר״

בעתירה שהוגשה בין היתר על ידי ארגון תג מאיר עוד טרם מונה בן גביר, נטען כי ההחלטה למנותו לשר לביטחון לאומי לוקה באי סבירות קיצונית | בן גביר שהחליט לייצג את עצמו: ״לא הפכתי את עורי, אבל אני מתעדן״

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במהלך הדיון בבג״ץ בעתירה נגד מינויו (צילום: שידור חי)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במהלך הדיון בבג״ץ בעתירה נגד מינויו (צילום: שידור חי)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בג"ץ דן היום (שני) בעתירה שהוגשה נגד מינויו של איתמר בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי.

בפתח הדיון אמר בא כוחם של העותרים, עורך הדין גלעד ברנע, אמר כי מי שאמר שבן גביר לא יהיה שר בממשלה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן ריאיון בחדשות 12. עם זאת, סולברג השיב: "פוליטיקאים אומרים כל שני וחמישי דברים הפוכים – זאת סיבה שנתערב ונפסול את המינוי?".

בן גביר אמר כי "קצת קשה לי עם זה שהמוני בני אדם צופים בשידור החי ומנסים להכניס את בית המשפט לשדה הפוליטי. פתאום יש מדרון חלקלק. באים היום העותרים ורוצים לעשות מדרון חלקלק – רוצים להתערב בשיקול הדעת של ראש הממשלה". בן גביר הוסיף כי "יש פה עניין של דעות. אני מתקומם מהעובדה שחברי כאן באין שום בסיס טוען כאילו מפי ערבים שווים למחבלים. אני השר של הציבור הערבי! אני נלחם על המשמר הלאומי גם בשביל אנשי רהט. במגזר הערבי מצפים ממני. כשאני מדבר על מחבל אני מדבר על מי שרצח".

בן גביר המשיך, ואמר כי "אתה נכנס לכנסת ואתה מתעדן יותר. לא הפכתי את עורי. אני איש ימין, אבל כן, אני מתעדן". השופט עמית השיב בהלצה: "יש משהו באוכל של המזנון כנראה". השופט סולברג פנה לבן גביר, ושאל גם הוא בהלצה: "אדוני הגיע לשיא העדינות או שיש עוד כברת דרך?". יו"ר עוצמה יהודית אמר אז על העותרים כי "הם רוצים להחזיר אותי לבן גביר של לפני 20 שנה. 'אין ערבים אין פיגועים' – היה לא נכון להדביק סטיקר כזה. עשיתי טעויות. אני במקום אחר. הם מתעקשים להביא אותי למקום הזה".

עו"ד ברנע המשיך ואמר: "כאשר בן גביר מתייחס לחברי כנסת מכהנים כמחבלים, מה הציבור שלו מבין? איזה מסר עובר? הוא לא חזר בו. אני יודע שהאיש אינטליגנטי. הוא מדבר על חופש הביטוי שלו ועל החסינות הפרלמנטרית שלו. הוא ניצל את התפקיד שלו כחבר כנסת". בן גביר שוב התערב ואמר: "הוא הופך את בית המשפט לקרקס. אני אמרתי שכל הערבים מחבלים?". השופט עמית היסה אותו והגיב: "לא הבנת נכון, לא הקשבת לטיעון שלו".

בן גביר עצמו אמר בתום הדיון נגד מינויו: "מדובר בעתירה פוליטית. כולם ראו איך מנסים לגרור את בית המשפט לדיון הפוליטי. הם הופכים את בית המשפט לקרקס פוליטי. הם רוצים להצליח? שילכו לבחירות".

בעתירה שהוגשה בין היתר על ידי ארגון תג מאיר עוד טרם המינוי הרשמי, נטען כי ההחלטה למנותו לשר לביטחון לאומי לוקה באי סבירות קיצונית, שכן נתניהו לא שקל את מכלול השיקולים המתחייבים בנסיבות העניין. היועמ"שית סברה אחרת אף שאמרה כי מצאה "קשיים ניכרים במינוי".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מצאה אמנם קשיים במינוי, אך לדבריה הוא לא חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין שבן גביר שינה את דרכו – וכעת בג"ץ יצטרך להחליט אם הוא מקבל את העתירה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!