דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בית המשפט קבע: המפכ"ל לשעבר אלשיך הפלה קצינה כשלא קידם אותה כי היא אישה, והיא תפוצה ב-120 אלף שקלים

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה עתרה למחוזי בירושלים בשם הקצינה, שטענה המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך אמר לה מפורשות בראיון שרצה למנות גבר ולא אישה לראש מדור ביחידה לביטחון מידע

רוני אלשיך, מפכ״ל המשטרה בדימוס (צילום: חן גלילי)
רוני אלשיך, מפכ״ל המשטרה בדימוס (צילום: חן גלילי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

קצינת משטרה הופלתה על רקע מגדרי על ידי מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך בהחלטתו לא לקדמה, ותקבל פיצויים של עד 120 אלף שקלים, כך קבע בית המשפט המחוזי בירושלים (בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים).

במסגרת ראיון שנערך לקצינה על ידי מפכ"ל המשטרה דאז, רב ניצב (כיום בדימוס) רוני אלשיך, נאמר לה במפורש שלא מינה אותה לתפקיד ראש מדור מהימנות ביחידה לביטחון מידע במשטרת ישראל, תפקיד שדרגת התקן שלו היא סגן ניצב, משום שראה לנכון למנות לתפקיד גבר ולא אישה.

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשייה טענה במסגרת עתירה שהוגשה בשם הקצינה בנובמבר 2020 שהמשטרה, ככל רשות ציבורית, פועלת כנאמן של הציבור, ומחויבת להפעיל את שיקול דעתה וסמכויותיה בתום לב, בהגינות, בסבירות ובמידתיות, בלי לשקול שיקולים זרים ובלתי ענייניים, וחובתה להתנהל בשוויון וללא אפליה.

השופטת דנה כהן מבית המשפט המחוזי בירושלים קיבלה את עמדת הנציבות, וקבעה שנשקל שיקול מגדרי מפלה ופסול על ידי אלשיך בהחלטתו. לצד זאת, קבע בית המשפט שנשקל גם שיקול ענייני וראוי של הרצון לרענן שורות ביחידה. עם זאת, הדגיש בית המשפט שהשיקול הפסול מכתים את ההחלטה כולה.

"יש להבחין בין מישור האחריות למישור הסעד", העיר בית המשפט לצדדים במסגרת הדיון. "הבאה בחשבון של שיקול מגדרי שלא מתחייב מאופיו של התפקיד וממהותו, ולפיכך פסול, מטיל אחריות על המשיבה לפי החוק, וכן לפי 'עיקרון ההכתמה'".

מכיוון שההחלטה התקבלה משיקולים מעורבים, קבע בית המשפט שאין מקום לחייב את המשטרה למנות את הקצינה לתפקיד, והסתפק בסעד הצהרתי שלפיו נלקח בעניינה שיקול מגדרי פסול. בהסכמת הצדדים נקבע שבית המשפט יפסוק לטובת הקצינה פיצוי בסכום כולל של עד 120 אלף שקלים, ללא צורך לנמק את שיקוליו.

את נציבות השוויון ייצגו בהליך עו"ד פיראס פראג', נציב אזורי מחוז חיפה והצפון; עו"ד סיון אזולאי, נציבה אזורית מחוז ירושלים והדרום; ועו"ד בת אל אסרסה מנציבות ירושלים והדרום.

עו"ד מרים כבהא, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה, בירכה על פסק הדין, ואמרה שהוא "קובע בצורה ברורה וחד-משמעית שאין מקום לאפליה מגדרית בשוק העבודה, ומבהיר למעסיקים שהם לא יכולים להסוות החלטות פסולות ומפלות תחת כסות של שיקול ענייני אחר כמו שהיה במקרה דנן".

תגובת המשטרה לא התקבלה עד פרסום הידיעה, ותפורסם כשתתקבל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!