דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מענקים, תוספות שכר ושיפור תנאים: עובדי חיפה נגב טכנולוגיות חתמו על הסכם שכר חדש ל-2027-2023

ההסכם משפר את תנאי העבודה של 200 עובדות ועובדי החברה, מקבוצת חיפה וההסתדרות | יו"ר הוועד: "אני גאה להביא למאות משפחות מקבוצת חיפה ומהדרום בשורה לחג ולשנים הקרובות"

מפעל חיפה כימיקלים במפרץ חיפה (צילום ארכיון: ויקימדיה)
מפעל חיפה כימיקלים במפרץ חיפה (צילום ארכיון: ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת חיפה נגב טכנולוגיות מקבוצת חיפה וההסתדרות חתמו על הסכם שכר חדש לשנים 2027-2023. ההסכם חל רטרואקטיבית מינואר 2023, ושם דגש על הביטחון התעסוקתי והפיננסי של העובדים ומשפחותיהם, תמרוץ למצוינות, תגמול עבודה מאומצת והרחבת פעילויות הרווחה. ההסכם משפר את תנאי העבודה של 200 עובדות ועובדי החברה.עובדי משמרות ייהנו במסגרת ההסכם מתוספת שכר של 3% בכל שנה. עובדי יום ייהנו מתוספות שכר לפי החלוקה הבאה – 6% בשנה הראשונה, 4% בשנה השנייה, ו-3% בכל שנה בשלוש השנים הנותרות של ההסכם.

נוסף על כך, בכל שנה החברה תעמיד תוספת דיפרנציאלית של 2% לעובדים, כך שיוכלו להגיע לתוספת שכר של כ-30% בתקופת ההסכם.

עוד נקבע בין הצדדים מנגנון שכר מיוחד לעובדי מתקן האמוניה שעתיד להיפתח ב-2025. במסגרת מנגנון זה, העובדים יהיו זכאים לתוספות שכר שעתידות להגיע ליותר מ-30% בתקופת ההסכם. העובדים יקבלו גם מענק חתימה שיגיע עד 5,500 שקלים.כמו כן, עובדים שמועסקים במשמרות יום יקבלו תוספות עבור שעות נוספות; עובדים שישלימו תגמול של 100 שעות עבודה יקבלו מענק מיוחד ביום כיפור; עובדים שמתגוררים רחוק מהמפעל (45 ק"מ ומעלה) יהיו זכאים לזמן נסיעה כמפורט בהסכם; עובדי משמרות יזכו לזמן התארגנות בתשלום; ויינתן מענק נוכחות רבעוני לעובדי משמרות של 1,500 שקלים.בשורה נוספת שמביא ההסכם נוגעת להגדלת תקציב פעילות הרווחה בכ-250%: תקציב המתנות לחגים יגדל ל-2,200 שקלים, ותוענק מתנת יום הולדת לעובדים בסך 180 שקלים. כמו כן, יוענק שי לעובדים שאחד מילדיהם התגייס, תקציב הנופש השנתי יוגדל ל-6,000 שקלים, ותקציב פעילות הגיבוש יוגדל ל-2,200 שקלים לכל עובד, כשגם יומיים מתוך הפעילויות יהיו על חשבון המעסיק בשכר. גם קופת המלגות לילדי העובדים עבור לימודים הוגדלה, ותעמוד על 80 אלף דולרים.הצדדים הסכימו גם על תוכנית לימודים ייעודית לעובדים, שתזכה ב-2% תוספת שכר עם סיום הלימודים. יוענק מענק פרישה לפי ותק. כמו כן, לאור מודל משמרות ייחודי שבמסגרתו עובדי משמרות משובצים רק חצי חודש ומקבלים שכר בגין חודש שלם, יינתן מענק נוסף, בגין עבודה בימי חופשת משמרת, וישולם גמול מיוחד להדרכות שיבצעו משמרות במהלך חופשה.

לצד זאת, הורחב מעגל העובדים בעלי תפקיד ניהולי שיהיו זכאים לקרן השתלמות מהיום הראשון. סל המענקים הניתנים לעובדים לעידוד מצוינות הורחב אף הוא, וכולל מענקי ניהול לעובדים הנוטלים אחריות, מענקי הסמכה ותוספות שכר לעובדים שמשתתפים בקורסים והכשרות ועוד.

מנכ"ל קבוצת חיפה מוטי לוין: "אנחנו שמחים מאוד על חתימת הסכם שכר חדש שמחזק את המחויבות שלנו לעובדינו ולרווחתם. אנחנו גאים בעובדינו, שמהווים עמוד השדרה של הצלחת החברה, ואנחנו יותר משמחים לספק להם תנאי עבודה מעולים, ביטחון כלכלי והזדמנויות לצמיחה אישית ומקצועית".

לדבריו, 2022 הייתה שנת צמיחה משמעותית ביחידות העסקיות השונות של החברה, שהובילה הן להתרחבות בעשרות עובדים נוספים והן לתגמול העובדים על ידי מתן בונוסים שהיו גבוהים בעשרות אחוזים מהשנה הקודמת. "הצמיחה היא עדות למסירות ושקדנות של עובדינו, שממשיכים להוביל אותנו קדימה בדרך להשגת יעדי החברה, מה שמאפשר קליטת עשרות עובדים נוספים גם בתקופה הקרובה.

"קבוצת חיפה תמשיך להיות חברה עולמית מובילה בתחום הזנת הצומח ופתרונות טכנולוגיים חקלאיים שמצמצמים שימוש במים, מונעים דישון מיותר ונזקים סביבתיים, כל זאת תוך יצירת מעטפת של ידע וליווי לחקלאים בכל העולם והשקעה מסיבית בפיתוח וברווחה של ההון האנושי המצוין שלנו".
מנהל איגוד מקצועי במרחב נגב מרכזי, תומר מרציאנו, בירך על ההסכם: "מדובר בהסכם מהגדולים והמיטיבים שנתחמו עם תוספות שכר, הגדלת תקציב הרווחה, מסלול לימודים לעובדים, אופק מקצועי ועוד ועוד. מערכת היחסים שיצר יו"ר הוועד יהודה פרץ עם ההנהלה ושותפות הגורל שבאים לידי ביטוי בהסכם ובמהלך כל השנה הם מודל לחיקוי. מרחב נגב מרכזי משלים בימים אלו חתימה על 6 הסכמי שכר מיוחדים.

"נוסף על כך, עשרות מקומות במרחב נהנים מהסכם המסגרת שעשה יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. בזכות ההסתדרות יש רבבות של משפחות במרחב בפרט ובארץ בכלל שיכולות להרים את הראש ולראות אופק כלכלי, תעסוקתי, חברתי. היום יותר מתמיד צריך להיות מאוגד בהסתדרות שדואגת להסכמים ומעניקה מעטפת רחבה לכל תחום החיים, אם בביטוחי בריאות, מועדוני כושר, מועדוני גמלאים, מועדוני צרכנים, מועדוני תרבות, מועדוני השכלה ועוד".יו"ר ועד עובדי חיפה כימיקלים, יהודה פרץ: "אני גאה להביא למאות משפחות מקבוצת חיפה ומהדרום בשורה לחג ולשנים הקרובות. אין לי ספק שההסכם הנוכחי, כמו ההסכם הקודם, יהוו מודל לחיקוי עבור מקומות עבודה רבים. לשמחתנו, צלחנו אתגרים רבים, והיום אנו קוצרים את הפירות וגאים להיות בשורה הראשונה של התעשייה בישראל.

"הסכמים כאלו מאפשרים לנו לתת יותר לקהילה ולפיתוח האזור. בזכות השקעות האדירות שהחברה עושה בפיתוח ובהון האנושי, נמשיך להיות מקור תעסוקה מרכזי וחיוני עבור הנגב והמדינה. תודה רבה להסתדרות במרחב נגב מרכזי בראשות ארמונד לנקרי, ולמי שתמיד נמצא לצדנו, תומר מרציאנו, שמחזיק את האיגוד המקצועי".
עוד ליוו את המשא ומתן מטעם ההסתדרות עו"ד שמרי סגל ממשרד שילוני וחברי הוועד. מצד הנהלת החברה ליוו את המו"מ גם סמנכ״לית התפעול בקבוצה שרון אייל, מנכ״ל המפעל הדרומי אורי גוטמן, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה נטלי סיפדו ומנהלת משאבי אנוש במפעל הדרומי נעמי ברגיל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!