דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

20 רקטות נורו ליישובי עוטף עזה, עימותים בין שוטרים למתפללים בהר הבית

רקטה פגעה במפעל בשדרות, אין נפגעים | צה"ל תקף בעזה בתגובה לירי | בהר הבית: מתפללים התבצרו ויידו אבנים, שוטרים השליכו רימוני הלם | נתניהו: "ישראל פועלת לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית, לא נאפשר לקיצוניים אלימים לשנות זאת"

עימותים בין כוחות הביטחון למתפללים מוסלמים מתפללים מחוץ לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים (צילום: ג'מאל עוואד/פלאש90)
עימותים בין כוחות הביטחון למתפללים מוסלמים מתפללים מחוץ לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים (צילום: ג'מאל עוואד/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

כ-20 רקטות שוגרו הלילה והבוקר (רביעי) מרצועת עזה לשטח ישראל, אחת פגעה במפעל באזור תעשייה בשדרות. אין נפגעים בגוף בעקבות השיגורים. מדובר צה"ל נמסר שהשיגורים בוצעו בשני מטחים נפרדים.

צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו בתגובה לירי מתחם צבאי של חמאס, ששימש כמחנה אימונים לפעילי ארגון הטרור. הצבא תקף בנוסף עמדות צבאיות של הארגון. זאת בעקבות ירי הרקטות מהרצועה לעבר הנגב ועוטף עזה. דובר צה"ל: "הצבא נמצא במוכנות גבוהה בכל הזירות. אם עזה תגיב – נגיב בעוצמה. אנחנו ביממה רגישה לפני הפסח, ונתגבר את הכוחות בצירים בכל הגזרות".

בהר הבית התנהלו במהלך הלילה עימותים עזים בין כוחות המשטרה לבין מתפללים. המשטרה מסרה כי הוציאה ועצרה הלילה יותר מ-350 מתבצרים ובהם רעולי פנים, מיידי אבנים ומשחיתי המסגד. כשכוחות המשטרה פרצו פנימה, יידו הפורעים אבנים וירו זיקוקים לעבר השוטרים.

שוטרים נכנסו לאולם התפילה כדי לפנות את המתפללים שהסתגרו במקום והשליכו רימוני הלם. לפי המשטרה, שוטר אחד נפצע ברגלו בעקבות השלכת אבנים. בעקבות ההתפרעויות נגרמו נזקים למסגד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להסלמה הבטחונית ועימותים בהר הבית: "ישראל פעולות לשמור על הסטטוס הקוו ולהרגעת הרוחות בהר הבית. מתפללים מוסלמים במסגד אלאקצא מעידים שהקיצוניים המוסלמים שהתבצרו במסגד כלאו אותם במקום ומנעו ממוסלמים נוספים להגיע למסגד כדי להתפלל. הם התבצרו במסגד עם אמצעי לחימה, אבנים וזיקוקים".

"לאחר שניסיונות ההידברות של הרשויות נכשלו והקיצונים סירבו לאפשר כניסת מתפללים מוסלמים למסגד, ואף איימו על קיום תפילות הצהריים היום, כוחות הביטחון נאלצו לפעול כדי להשיב את הסדר על כנו", הוסיף ראש הממשלה. "ישראל מחויבת לשמירה על חופש הפולחן, הגישה החופשית לכל הדתות והסטטוס קוו בהר הבית, ולא תאפשר לקיצוניים אלימים לשנות זאת".

משרד החוץ של מצרים גינו באופן חריף את הפלישה של המשטרה למסגד ודרשו מישראל להפסיק באופן מיידי את המתקפות כלפי המתפללים. מצרים הטליה על ישראל את האחריות המלאה להסלמה המסוכנת שפוגעת במאמצי הרגיעה שמנהלת מצרים יחד עם אחרים.

יו״ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ: ״בוקר קשה בדרום הארץ. מחזק את תושבי העוטף ובטוח שצה"ל ידע להשיב את השקט בעוצמה, בנחישות ובפגיעה קשה בארגוני הטרור. זו עוד תזכורת שבמזרח התיכון לא עושים פוליטיקה מביטחון. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שר ביטחון על תנאי מול האתגרים שלפתחה. אני קורא לנתניהו להודיע הבוקר מיידית על השארת גלנט בתפקידו. בלי אבל ובלי אולי. פשוט, חד וחלק".

הירי מגיע אחרי מתיחות גדולה בסועות האחרונים. שני חיילי צה״ל נפצעו אתמול באורח קשה וקל, בפיגוע דקירה סמוך לצומת צריפין לכיוון באר יעקב. המחבל נבלם על ידי אזרחים ונלכד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!